  • 1. Data: 2021-02-26 23:31:39
    Temat: Zamykanie firmowego Inteligo
    Od: cef <c...@i...pl>

    Postanowiłem zamknąć ten rachunek i szukając
    warunków wypowiedzenia znalazłem wniosek o zamknięcie
    rachunku. Ostatni punkt w uwagach brzmi tak:
    "4. Jeśli po upływie okresu wypowiedzenia saldo rachunku VAT jest
    dodatnie, umowa rozwiąże się z dniem, kiedy saldo rachunku VAT wyniesie
    0,00 złotych"

    Oznacza to w praktyce, że trzeba przed zamknięciem wystąpić
    do US (jeśli nie płaci się z tego rachunku żadnych zusów i podatków)
    o przelanie środków, bo jak zamkniemy z saldem dodatnim, to
    nigdy nie zostanie zamknięty?
    Bank sam nie może ze środkami na rachunku VAT nic zrobić a ja po okresie
    wypowiedzenia ne mam władzy nad rachunkiem. Taki bankowy paragraf 22?

  • 2. Data: 2021-02-26 23:47:12
    Temat: Re: Zamykanie firmowego Inteligo
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

> [...]
    > do US (jeśli nie płaci się z tego rachunku żadnych zusów i podatków)
    > o przelanie środków, bo jak zamkniemy z saldem dodatnim, to

    Ale to masz jakąś nadpłatę w US czy jak?
    Bo jeśli nie to US i tak Ci nic nie przeleje.

    No i jeśli masz inny r-k to może tam skieruj?

    > Bank sam nie może ze środkami na rachunku VAT nic zrobić a ja po
    > okresie wypowiedzenia ne mam władzy nad rachunkiem. Taki bankowy
    > paragraf 22?

    Ja tam po prostu wypowiedziałem i się zamknęło.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 3. Data: 2021-02-27 09:34:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-26 o 23:47, Kamil Jońca pisze:

    > Ale to masz jakąś nadpłatę w US czy jak?
    > Bo jeśli nie to US i tak Ci nic nie przeleje.

    Nie mam praktycznie płatności krajowych, więc zazwyczaj
    saldo miałem i tak zerowe na tych VAT rachunkach.
    Ale zakładam teoretycznie, że jak ktoś zapłaci splitpejmentem,
    a ja nie zapłacę z tego rachunku nic, co by to zerowało,
    to saldo dodatnie by zostało i co wtedy jak zamknę wtedy?

    > No i jeśli masz inny r-k to może tam skieruj?

    No ale sam nic nie możesz z tymi środkami zrobić.
    Tylko podatki i zusy zapłacić.

    > Ja tam po prostu wypowiedziałem i się zamknęło.

    No ja tez mam tam saldo zerowe, więc wypowiem i się zamknie,
    ale zaintrygowało mnie co z tym rachunkiem VAT - jeśli zamknę
    z saldem dodatnim.

  • 4. Data: 2021-02-27 09:51:40
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

> [...]
    > a ja nie zapłacę z tego rachunku nic, co by to zerowało,
    > to saldo dodatnie by zostało i co wtedy jak zamknę wtedy?

    ja czegoś nie rozumiem.
    Czy masz nieopłacone faktury na ktorych jest wskazany ten rachunek
    VAT?

    Jeśli nie to chyba z czystej złośliwości mógłby Ci ktoś tam przelać?

    > No ale sam nic nie możesz z tymi środkami zrobić.
    > Tylko podatki i zusy zapłacić.

    Chodziło mi o to, żeby przy nowych fakturach wskazać rachunek gdzieś
    indziej.

    > No ja tez mam tam saldo zerowe, więc wypowiem i się zamknie,
    > ale zaintrygowało mnie co z tym rachunkiem VAT - jeśli zamknę
    > z saldem dodatnim.

    Może najprościej jest przelać podatki awansem zerując rachunek. :)
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 5. Data: 2021-02-27 10:15:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-27 o 09:51, Kamil Jońca pisze:

    > ja czegoś nie rozumiem.
    > Czy masz nieopłacone faktury na ktorych jest wskazany ten rachunek
    > VAT?

    No widzę właśnie, że nie rozumiesz.
    Ja moge nawet specjalnie wskazać ten rachunek
    klientowi, który zawsze płąci splitpejmentem i tam się zrobi
    salbo dodatnie - kilkadziesiąt złotych.
    I w takim stanie chcę zamknąć - i co wtedy?
    Bo zamknąć z zerowym saldem, to żaden problem.

    > Jeśli nie to chyba z czystej złośliwości mógłby Ci ktoś tam przelać?

    > Chodziło mi o to, żeby przy nowych fakturach wskazać rachunek gdzieś
    > indziej.

    Nie chodzi o to jak zrobić zerowe saldo na rachunku VAT.
    To jest proste.

    > Może najprościej jest przelać podatki awansem zerując rachunek. :)

    Ale mnie intryguje czy on będzie wisiał i będę go widział czy zniknie
    i te środki się zamrożą na wieczność a ja nawet nie będę miał podglądu
    czy co będzie - skoro rachunek się nie zamknie.

  • 6. Data: 2021-02-27 10:46:47
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

> [...]
    > salbo dodatnie - kilkadziesiąt złotych.
    > I w takim stanie chcę zamknąć - i co wtedy?
    > Bo zamknąć z zerowym saldem, to żaden problem.

    Czyli chodzi o Ci o akademicką dyskusję "co będzie w przypadku
    dodatniego salda" a nie o to, żeby szybko zamknąć rachunek?

    To faktycznie nie zrozumiałem.

    To w takim razie wytłumacz mi co miałeś na myśli pisząc:
    "Oznacza to w praktyce, że trzeba przed zamknięciem wystąpić
    do US (jeśli nie płaci się z tego rachunku żadnych zusów i podatków)"
    chodzi Ci o to:
    https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/podatki-i-ksiegow
    osc/chce-rozliczac-vat/proc_896-wniosek-o-przekazani
    e-srodkow-z-rachunku-vat
    czy o coś innego?

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 7. Data: 2021-02-27 14:18:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-27 o 10:46, Kamil Jońca pisze:

    > Czyli chodzi o Ci o akademicką dyskusję "co będzie w przypadku
    > dodatniego salda" a nie o to, żeby szybko zamknąć rachunek?
    >
    > To faktycznie nie zrozumiałem.

    Jak się zdecyduję, to nie będzie taka akademicka.
    Ponieważ będę nadal klientem Inteligo (mam tam osobiste),
    to będę miał może lepsze pole do obserwacji takiej
    sytuacji. A zostawię tam symboliczną złotówkę do badań :-)

> [...]
    > chodzi Ci o to:
    > https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/podatki-i-ksiegow
    osc/chce-rozliczac-vat/proc_896-wniosek-o-przekazani

    Miałem na myśli to, co musiałby zrobić ktoś, kto miałby kłopot
    z pozbyciem się dodatniego salda na rachunku VAT.
    Ja nie mam praktycznie wpływających płatności krajowych,
    więc raz tylko coś mi się pojawiło tam na rachunku VAT -
    jakieś grosze z odpadów i to znikło po pierwszej płatności ZUS.

  • 8. Data: 2021-02-27 15:08:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, cef.
    On 27.02.2021 14:18 you wrote:

> [...]
    > praktycznie wpływających płatności krajowych, więc raz tylko coś mi
    > się pojawiło tam na rachunku VAT - jakieś grosze z odpadów i to

    Wystarczy coś kupić za co zapłacisz PP.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2021-02-27 20:42:42
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 27 Feb 2021 09:34:15 +0100, cef <c...@i...pl> wrote:

    >No ale sam nic nie możesz z tymi środkami zrobić.
    >Tylko podatki i zusy zapłacić.
    Przelew splitpayment na swoje inne konto firmowe (w innym banku)
    wskazując kwotę brutto = kwotę vat ("vat 100%"). Nie przejdzie? IMHO
    przejdzie. Przeksięguje cały VAT na rachunek vat w innym banku.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 10. Data: 2021-02-27 20:53:12
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    WAM <n...@n...nopl.pl> writes:

    > Przelew splitpayment na swoje inne konto firmowe (w innym banku)
    > wskazując kwotę brutto = kwotę vat ("vat 100%"). Nie przejdzie? IMHO
    > przejdzie. Przeksięguje cały VAT na rachunek vat w innym banku.

    Też o tym myślałem, ale to jest chyba zabronione (też mnie to zdziwiło). Pytanie czy
    ktoś to
    koontroluje :)

    KJ

    --