eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › na aplikację
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2021-03-02 10:33:12
    Temat: na aplikację
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    <<Troje mieszkańców Sądecczyzny uwierzyło oszustom podającym się za
    pracowników banku i zainstalowało na swoich komórkach aplikację,
    umożliwiającą zdalny dostęp do telefonu. Stracili łącznie ponad 55 tys. zł.

    Oszuści wykorzystali tzw. spoofing - podszywanie się pod inny numer lub
    nazwę. Wykonywali połączenie, które w telefonach pokrzywdzonych
    identyfikowało się jako infolinia banku. Później fałszywi konsultanci
    (mówiący ze wschodnim akcentem), informowali o rzekomych
    nieprawidłowościach na rachunku, np. nieuprawnionym przelewie.

    - Osoby podające się za pracowników banku prosiły o wykonanie kilku
    prostych czynności, które rzekomo miały na celu przeciwdziałanie
    niebezpieczeństwu utraty oszczędności. Między innymi polecały, by na
    telefonie komórkowym zainstalować aplikację, umożliwiającą zdalny dostęp do
    telefonu - dzięki temu w łatwy i szybki sposób, bez konieczności
    przychodzenia do placówki bankowej, problem miał zostać rozwiązany -
    wyjaśnia mechanizm przestępstwa mł. insp. Sebastian Gleń, rzecznik Komendy
    Wojewódzkiej Policji w Krakowie.

    - Następnie fałszywi konsultanci prosili o zmianę hasła do bankowości
    mobilnej, uzyskując tym samym pełny dostęp do rachunków swoich ofiar.
    Informowali przy tym, że będą przychodziły kody autoryzacyjne, które trzeba
    im przekazywać - kontynuuje.

    Oszuści za pomocą otrzymywanych kodów BLIK i otrzymanych od ofiar kodów
    autoryzacyjnych przelewali środki z kont poszkodowanych na inne konta,
    zaciągali kredyty lub wypłacali pieniądze z bankomatu. W efekcie sądeczanie
    - dwóch mężczyzn i kobieta - stracili łącznie 55 300 zł.>>

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,26839198,o
    szukani-sposobem-na-zdalny-dostep-do-telefonu-komork
    owego.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Potrzeba jednej iskry, by spalić las, ale całej paczki zapałek,
    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/


  • 2. Data: 2021-03-02 10:54:47
    Temat: Re: na aplikację
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-02-marca-2021 o 10:33, Olin pisze:
    > Między innymi polecały, by na
    > telefonie komórkowym zainstalować aplikację, umożliwiającą zdalny dostęp do
    > telefonu - dzięki temu w łatwy i szybki sposób, bez konieczności
    > przychodzenia do placówki bankowej,

    Zainstaluj sobie APKĘ ;-)


  • 3. Data: 2021-03-02 11:55:36
    Temat: Re: na aplikację
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oj tam oj tam głupie 55 tys., jak montowałeś rozmowę Wałęsy z bratem to się dopiero
    napociłeś, no ale tam ze dwie zielone bańki były
    i wcześniejsza emka w nagrodę dla takich ja Ty.


    -----
    > Grzesiek


  • 4. Data: 2021-03-02 22:10:50
    Temat: Re: na aplikację
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Olin" 1adqo5kv6qmi7$....@4...net
    > <<Troje mieszkańców Sądecczyzny uwierzyło oszustom podającym się za
    > pracowników banku i zainstalowało na swoich komórkach aplikację,
    > umożliwiającą zdalny dostęp do telefonu. Stracili łącznie ponad 55 tys. zł.


    Ich straty -- naszymi zyskami!! ;)
    czyjaś_strata-->powszechny_strach-->powszechna_niech
    ęć_do_apek-->jedzonko_(wisienki_i_orzeszki)_odważnym

    Są dwie wersje:
    - do odważnych świat należy
    - do ostrożnych świat należy

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...


  • 5. Data: 2021-03-04 02:46:30
    Temat: Re: na aplikację
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1adqo5kv6qmi7$.15umsfryftdsr.dlg@40tude.net>
    user Olin pisze tak:

    > Troje mieszkańców Sądecczyzny uwierzyło oszustom podającym się za
    > pracowników banku i zainstalowało na swoich komórkach aplikację,
    > umożliwiającą zdalny dostęp do telefonu. Stracili łącznie ponad 55
    > tys. zł.

    Tak. Smartfon to nie ładniejszy pilot do Rubina. Z prądem, ch i
    smartfonem trzeba uważać. Dlaczego nigdy nie wejde do banku z zombie
    navi?

    Mały ekran, trzeba okulary, ciasnota, podłączyć mysz kłopotliwe,
    nie ma firewalla, chgw co się dzieje w tle.

    Google ma wybitne zasługi w odinformatyzowaniu ludzkości.
    Tylko skończony debil mógł wymyśleć interfejs gmail.
    Do kogo ten email? do me :)

    .eml, .url, .pls, .m3u nieznany plik. Boziu kochana.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1