  • 1. Data: 2021-02-28 01:22:15
    Temat: lepsi niż tow. Gierek
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Polacy bronią się jak mogą przed ubrudzeniem rączek uczciwą pracą.
    W budowie mieszkań przebiliśmy golden age tow. Gierka

    Tym bardziej że zbiegiem okoliczności pojawili się imigranci ze wschodu
    którym można wskoczyć na garb.

    "W ciągu roku z lokat zniknęły ponad 93 miliardy złotych - wynika z
    najnowszych danych NBP. To już prawie co trzecia złotówka, którą na
    bankowych lokatach trzymaliśmy jeszcze na początku 2020 roku. Tak
    dużego odpływu kapitału z lokat nie notowaliśmy od 1996 roku"

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2021-02-28 11:37:37
    Temat: Re: lepsi niż tow. Gierek
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.02.2021 o 01:22, PiteR pisze:
> [...]
    > bankowych lokatach trzymaliśmy jeszcze na początku 2020 roku. Tak
    > dużego odpływu kapitału z lokat nie notowaliśmy od 1996 roku"

    Weź pod uwagę, że sporo gałęzi "wygaszono" i ludzie żyją z oszczędności.
    Nie działają restauracje, hotele, cała branża turystyczna. Nie
    przyjeżdżają turyści z za granicy, dla których byliśmy tanim i w miarę
    cywilizowanym krajem. Na zachodnim wybrzeżu ceny podbijali Niemcy,
    którzy zarabiają mniej więcej 4 razy więcej, niż my. Zresztą na Dolnym
    Śląsku też było podobnie, tylko na troszkę mniejszą skalę.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-02-28 21:36:06
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 28 Feb 2021 00:22:15 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:

> [...]
    >bankowych lokatach trzymaliśmy jeszcze na początku 2020 roku. Tak
    >dużego odpływu kapitału z lokat nie notowaliśmy od 1996 roku"

    A na jakich lokatach mają być trzymane? Na tych na 0,0001% rocznie?

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 4. Data: 2021-02-28 22:10:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:lkvn3ghmjhfas4vj7k63mo67v184f3qbld@4ax.com>
    user WAM pisze tak:

    > A na jakich lokatach mają być trzymane? Na tych na 0,0001% rocznie?

    widziałeś magazyn, który płaci za przechowywanie?

    --
    Piotrek

    gosc w dom kredens na klucz

  • 5. Data: 2021-03-01 02:59:32
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    > in <news:lkvn3ghmjhfas4vj7k63mo67v184f3qbld@4ax.com>

    Lecz niekoniecznie z banków (o czym był też artykuł), część z tego
    pozostała na bieżących, bo teraz w sumie to samo.
    Bieliźniarki wspominane przez Glapinskiego w ramach dyskusji
    o możliwym banknocie 1000zł się nie upowszechniły.
    Zastanawiano się dlaczego:
    - siła bezwładu
    - wierzą, że w bankach mimo wszystko bezpieczniejsze a dostęp
    np. przez net jest
    - szukają okazji by jednak coś kupić lub zainwestować (przelewem
    szybciej) ale są niezdecydowani

    e tam! standardem jest aż 0,01% Okazyjnie więcej...

    Arek

    czym chata bogata tym goście rzygają

  • 6. Data: 2021-03-01 14:49:38
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 28 lut 2021 o 22:10, PiteR pisze:

    > widziałeś magazyn, który płaci za przechowywanie?

    Magazyn ma prawo do korzystania z dóbr przechowywanych...

    Nie przechowywałbyś za freeko cudzego samochodu, gdybyś
    mógł tym samochodem ,,obracać'' wedle swej woli?

    Lokaty są tanie, by ludzie tanio kupowali obligacje państwowe
    i inwestowali (nierzadko fatalnie -- skoro do tej pory trzymali
    swe oszczędności w bankach, czyli nie mają doświadczenia
    w inwestowaniu) czy konsumowali -- biednym narodem łatwiej
    zarządzać [pomiatać] niż bogatym.

    Nie jestem autorem poniższego stwierdzenia:
    tyle wolności -- ile własności
    lecz ze stwierdzeniem tym zgadzam się.

    -=-

    - jedni kupili BTC, Teslę itp., by spekulować
    - inni kupili Teslę itp., by żyć z zysków tych firm
    - jeszcze inni zużywają swe oszczędności
    - są też tacy, którzy zaczynają inwestować w swe interesy
    - i tacy, którzy kupili obligacje rządowe itp., czyli
    pożyczyli swój szmal państwu, by państwo mogło
    funkcjonować
    - zapewne są też tacy, którzy inwestują w waluty obce

    Zdrowy ;) rozum podpowiada, że warto teraz kupować akcje
    firm farmaceutycznych, ale w niezdrowej rzeczywistości
    takie inwestycje mogą okazać się niezbyt trafnymi z uwagi
    na różnorakie regulacje (czyli manipulacje) rządowe...

    Inaczej rządzą Amerykanie, inaczej Szwajcarzy, inaczej
    Polacy, Białorusini czy Rosjanie -- gdy władcy zakładają
    trzymanie władzy do upadłego, rządzą tak, by władza dawała
    zyski przede wszystkim (lub wyłącznie) im; gdy władcy liczą
    się z koniecznością oddania władzy (czyli powrotu w szeregi
    podwładnych) w niedalekiej przyszłości, troszczą się także
    o swych podwładnych, którymi staną się wkrótce...

    --
    Ene

  • 7. Data: 2021-03-01 14:52:35
    Temat: Re: lepsi ni? tow. Gierek
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 1 mar 2021 o 02:59, Arek pisze:

    > czym chata bogata tym goście rzygają

    czym chata bogata tym gości bogaci

    --
    Ene

  • 8. Data: 2021-03-01 15:05:11
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Skoro banki udzielają aż 13% ZŁYCH kredytów i nie mogą dać przyzwoitej
    lokaty klientowi bo trzeba to "bilansować" to co się dziwisz? ;)

  • 9. Data: 2021-03-01 15:07:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-01-marca-2021 o 14:49, Eneuel pisze:
    > Nie przechowywałbyś za freeko cudzego samochodu, gdybyś
    > mógł tym samochodem ,,obracać'' wedle swej woli?

    BRAWO! Eneuel ;-)

  • 10. Data: 2021-03-01 15:51:45
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 1 mar 2021 o 15:07, _Master_ pisze:

    > BRAWO! Eneuel ;-)

    Dzięki.

    --
    Ene