  • 1. Data: 2002-01-10 14:00:54
    Temat: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
    Od: "Bartassw" <s...@b...net>

    Witam,

    od pol roku jestem Klientem Inteligo... niestety porwadze strasznie
    nieunormowany tryb zycia i czesto potrzebuje dostepu do rachnku w godzinach
    wieczornych.... kolo 00 - 1 czy 2 nad ranem.

    Niestety bardzo czesto w tych godzinach zalogownaie sie na konto bylo
    praktycznie niemozliwe. Zirytowany cala sytuacja postanowilem napisac do
    Inteligo i otrzymalem wyjasnienia:

    +++++++++++++
    Szanowny Panie,

    Nawi?zuj?c do Pana zgłoszenia dotycz?cego obsługi naszych stron

    transakcyjnych wyja?niamy, że korzystanie z nich jest możliwe 24 godziny na

    dobę. Wyj?tkiem jest okres, trwaj?cy około pół godziny po godzinie 0.00

    każdego dnia, kiedy trwa nocne przetwarzanie danych. Czynno?ć ta jest

    niezbędna do prawidłowej obsługi konta.

    W tym czasie dostępne s? wszystkie funkcje administracyjne zwi?zane z

    posiadanym przez Pana kontem. Korzystanie ze stron przeznaczonych do

    realizacji płatno?ci w tym czasie jest niemożliwe ze względów technicznych.

    Obecnie prowadzimy prace nad możliwymi zmianami w tej kwestii.

    Przepraszamy za niedogodno?ci wyrażaj?c jednocze?nie nadzieję, że okres ten

    nie jest dla Pana zbyt długi.

    pozdrawiamy

    Zespół Inteligo

    ++++++++++++++++++++

    Pomijaca fakt ze to nigdy nie jest owe pol godziiny (wczoraj do 1:30 nie
    udalo m isie zalogowac) to zastanawiam sie czy dla Was 23,5 godziny to tez
    jest 24. Ciekawy jestem dlaczego w chwili podpisywania umowy nie powiedziano
    o tym... .albo nie ma zadnej informacji na ten temat na www.

    Bo na dobra sprawe moj tradycyjny bank, tez moglby sie pochwalic obsluga
    24h/dobe z wyjatkiem ktorkiej przerwy pomiedzy 17-9:30......

    Osoba udzielajace mi odpowiedzi napisala "Korzystanie ze stron
    przeznaczonych do realizacji płatnosci w tym czasie jest niemożliwe"..... ja
    upierlabym sie ze korzystanie zjakichkolwiek stron obslugi konta
    (przegladanie wyciagow, drukowanie ich, definiowanie prezelewow, zamawainie
    kart z kodami itd) jest niemozliwe bo nie mzona sie zalogowac.

    Pozdrawaim i ciekawoscia czekam na Wasze opinie/doswiadczenia nt Inteligo i
    ich 24 h....

    bartassw

  • 2. Data: 2002-01-10 14:28:30
    Temat: Re: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Bartassw" <s...@b...net> wrote in message
    > Witam,
    >

    > Pomijaca fakt ze to nigdy nie jest owe pol godziiny (wczoraj do 1:30 nie
    > udalo m isie zalogowac)

    Tez sie na to nieraz natknalem, zawsze po 0:30 juz dzialalo.

    > to zastanawiam sie czy dla Was 23,5 godziny to tez
    > jest 24.

    Czepiasz sie.
    Czy jezeli bank napisze "tylko dla zainteresowanych stałym dostępem do
    pieniędzy w każdym miejscu na świecie!" (ING BSK o karcie Maestro) to tez
    zaczniesz marudzic, ze sa miejsca gdzie nie ma bankomatow ani pos-ow, wiec
    klamia?

    > Bo na dobra sprawe moj tradycyjny bank, tez moglby sie pochwalic obsluga
    > 24h/dobe z wyjatkiem ktorkiej przerwy pomiedzy 17-9:30......

    prosze Cie........

    > Pozdrawaim i ciekawoscia czekam na Wasze opinie/doswiadczenia nt Inteligo
    > ich 24 h....

    Przesadzasz, przesadzasz i jeszcze raz przesadzasz. Takie jest moje zdanie.
    Jakos nie potrafie sobie wybrazic transakcji, ktora "MUSZE" zrealizowac o
    godz 0:15 i ktora nie moze poczekac 15 minut. Patrzac na to
    zdroworozsadkowom szukasz dziury w calym. Ja jakos nie czuje sie oszukany
    przez inteligo, ktore obiecywalo mi dostep do rachunku 24h na dobe, a tu
    taki kwas.......
    Inna sprawa, ze mogliby sobie to przetwarzanie robic np miedzy 4 a 4:30, bo
    wtedy z pewnoscia mniej ludzi korzysta z banku.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 3. Data: 2002-01-10 14:33:30
    Od: "Pablos" <d...@p...onet.pl>

    > Inna sprawa, ze mogliby sobie to przetwarzanie robic np miedzy 4 a 4:30,
    bo
    > wtedy z pewnoscia mniej ludzi korzysta z banku.

    ale ta godzina 0.00 może mieć pewne uzasadnienie, jest w pewnym sensie
    naturalna jako powiedzmy zamknięcie dnia,

    mi to osobiście nie przeszkadza, natknąłem się tylko raz na ten problem, bo
    generalnie staram się chodzić spać przed północą (zdrowy tryb życia i takie
    tam :-))

  • 4. Data: 2002-01-10 14:47:51
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 10, 2002 at 03:00:54PM +0100, Bartassw wrote:

> [...]
    > jest 24. Ciekawy jestem dlaczego w chwili podpisywania umowy nie powiedziano

    ponoc powiedziano (nie mam konta w inteligo, ale ktos o tym ostanio pisal).

    > Bo na dobra sprawe moj tradycyjny bank, tez moglby sie pochwalic obsluga
    > 24h/dobe z wyjatkiem ktorkiej przerwy pomiedzy 17-9:30......

    Coz, wybierz bank gdzie caly czas pracuja - Krzysiek sie chwalil ze
    multibank tak ma.

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-01-10 14:50:36
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Pablos" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    > bo
    >
    > ale ta godzina 0.00 może mieć pewne uzasadnienie, jest w pewnym sensie
    > naturalna jako powiedzmy zamknięcie dnia,

    tu masz calkowita racje, gdyby zrobic przetwarzanie w innych godzinach,
    zaczelyby sie problemy chociazby z naliczaniem odsetek od transakcji
    dokonywanych miedzy polnoca a przetwarzaniem.

> [...]
    bo
    > generalnie staram się chodzić spać przed północą (zdrowy tryb życia i

    Wow! Niezle. Mi chodzenie spac przed polnoca praktycznie sie nie
    zdarza........
    Ale za to jem owoce i jogurty ;-)))))))))))

    Pozdrawiam :-)
    Rafal

  • 6. Data: 2002-01-10 15:29:46
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > tu masz calkowita racje, gdyby zrobic przetwarzanie w innych godzinach,
    > zaczelyby sie problemy chociazby z naliczaniem odsetek od transakcji
    > dokonywanych miedzy polnoca a przetwarzaniem.

    bardzo ciekawe, a moglbys puscic wodze fantazji i wskazac te problemy?
    bo ten opisany, to zaden problem (chyba, ze w bazie danych nie
    zapamietuja czasu transakcji)

  • 7. Data: 2002-01-10 19:05:42
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "bromden" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > bardzo ciekawe, a moglbys puscic wodze fantazji i wskazac te problemy?
    > bo ten opisany, to zaden problem (chyba, ze w bazie danych nie
    > zapamietuja czasu transakcji)

    No wlasnie do tego zmierzalem - trzeba uwzglednic, co soe zmienilo pomiedzy
    0:00 a np. 4:00, to chyba trudniej niz po prostu naliczyc odsetki od
    aktualnego salda, tzn. jest to dodatkowa komplikacja, moze przesadzilem
    nazywajac to problemem ;-)

    Rafal

  • 8. Data: 2002-01-10 19:14:19
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Bartassw" <s...@b...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > udalo m isie zalogowac) to zastanawiam sie czy dla Was 23,5 godziny to tez
    > jest 24. Ciekawy jestem dlaczego w chwili podpisywania umowy nie

    Jest informacja. www.inteligo.pl -> pomoc -> obsługa przez telefon

    "Ostatnio dzwoniłem do Inteligo w nocy i okazało się, że nie mogę
    zmienić parametrów stałego zlecenia. Dlaczego?
    W nocy ma miejsce ok. 30-minutowe przetwarzanie danych. W tym czasie
    konsultant nie może zrealizować pewnych operacji, takich jak np. zmiana albo
    ustanowienie zlecenia stałego. Będziesz natomiast mógł wykonać wcześniej
    ustanowioną płatność albo QuickMoney. Twoja karta, serwis WAP oraz
    automatyczny serwis telefoniczny również będą działać, dając Ci dostęp do
    Twoich pieniędzy."

    I www.inteligo.pl -> pomoc -> serwis www/wap/tel

    "Kiedy mogę korzystać z waszych usług przez Internet / WAP / telefon /
    bankomat?
    Usługi konta Inteligo są dostępne 24 godziny na dobę, przez cały rok.
    W czasie potrzebnym na tzw. przetwarzanie danych (co ma miejsce w godzinach
    nocnych) funkcjonalność może być ograniczona, zawsze jednak będziesz mógł
    skorzystać ze swojej karty Visa Electron, wykonać płatność lub QuickMoney za
    pomocą serwisu WWW, WAP, automatycznego serwisu telefonicznego lub przy
    pomocy konsultanta."

    Tak więc zaprzeczają sami sobie - piszą, że z serwisu www można zrobić
    przelw QuickMoney, a także zrealizować płatność...

    A w pisemku do ciebie napisali co innego. Oto cytat:
    " Korzystanie ze stron przeznaczonych do realizacji płatnosci w tym czasie
    jest niemożliwe ze względów technicznych".
    A nawet w tej pomocy sami sobie zaprzeczają - w "pomoc -> obsługa przez
    telefon" nic nie pisze o tym, że serwis www będzie działać, a w "pomoc ->
    serwis www/wap/tel" pisze, że serwis www działa...

    Pisz jeszcze raz!!! Bo ktoś tu kogoś robi w balona. I daj znać na grupę!!!

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 9. Data: 2002-01-10 19:16:25
    Od: <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Niestety bardzo czesto w tych godzinach zalogownaie sie na konto bylo
    > praktycznie niemozliwe. Zirytowany cala sytuacja postanowilem napisac do

    Ciesz sie, ze tylko maksymalnie 2 godziny. Za rok, gdy beda mieli wiecej
    klientow i 'przetwarzanie' bedzie trwalo dluzej, byc moze nie bedziesz mogl nic
    zrobic i o 6 rano. No coz, z Profile'a (system informatyczny Inteligo) cuda nie
    zrobisz. A potem pojawia sie dlugie przetwarzania konca miesiaca, tak ze nie
    bedziesz nic mogl zrobic przez caly 1 dzien nastepnego miesiaca.

    Poeksperymentuj z mBankiem. Oni (jak razie przynajmniej) wydaja sie nie miec
    tego problemu.

    Jacek

  • 10. Data: 2002-01-10 19:17:11
    Temat: Odp: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 0:00 a np. 4:00, to chyba trudniej niz po prostu naliczyc odsetki od
    > aktualnego salda, tzn. jest to dodatkowa komplikacja, moze przesadzilem

    Tak na moje oko, to nawet nie jest komplikacyja, moze jesli ktos z Inteligo
    przeczyta ten watek to pojawi sie uzasadnienie dla takiej pory dla
    przetwarzania... albo juz nie bedzie wiecej narzekan na brak dostepu do
    rachunku

    dobek