  • 11. Data: 2002-01-10 19:24:50
    Temat: Re: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Dobek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    news:a1kpc4$ol2$1@news.onet.pl...

    > Tak na moje oko, to nawet nie jest komplikacyja, moze jesli ktos z
    Inteligo
    > przeczyta ten watek to pojawi sie uzasadnienie dla takiej pory dla
    > przetwarzania... albo juz nie bedzie wiecej narzekan na brak dostepu do
    > rachunku

    W tym momencie jest to komplikacja, bo zmiana wymagalaby wprowadzenia zmian
    do systemu, a to nie jest taki proste, nawet jesli zmiany nie sa wielkie. A
    uzasadnienie przypuszczam, ze jest proste - jakbys mial podac czas lamania
    dnia, to nie zaproponowalbys najbardziej naturalnego terminu, czyli 0:00? Bo
    ja tak. I pewnie nie przyszlo nikomu do glowy, ze ktos bedzie narzekal na
    brak dostepu do systemu w tych godzinach.

    Rafal

  • 12. Data: 2002-01-10 19:33:53
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Bartassw" <s...@b...net> napisał w wiadomości

    > Niestety bardzo czesto w tych godzinach zalogownaie sie na konto bylo
    > praktycznie niemozliwe. Zirytowany cala sytuacja postanowilem napisac do
    > Inteligo i otrzymalem wyjasnienia:

    Dodam jeszcze coś - zalogować powinno się dać.

    Zresztą poniżej zawarłem maila, który właśnie wysłałem:

    ****
    Szanowni Państwo,

    Zacząłem ostatnio czytać listę dyskusyjną pl.biznes.banki.
    Zaciekawiła mnie pewna kwestia odnośnie banku Inteligo.
    Chodzi o nocne przetwarzanie.

    Przytoczę kilka cytatów:

    1. [pochodzi ze strony www.inteligo.pl -> pomoc -> obsługa przez
    telefon]
    "Ostatnio dzwoniłem do Inteligo w nocy i okazało się, że nie mogę
    zmienić parametrów stałego zlecenia. Dlaczego?
    W nocy ma miejsce ok. 30-minutowe przetwarzanie danych. W tym czasie
    konsultant nie może zrealizować pewnych operacji, takich jak np. zmiana albo
    ustanowienie zlecenia stałego. Będziesz natomiast mógł wykonać wcześniej
    ustanowioną płatność albo QuickMoney. Twoja karta, serwis WAP oraz
    automatyczny serwis telefoniczny również będą działać, dając Ci dostęp do
    Twoich pieniędzy.

    2. [pochodzi z www.inteligo.pl -> pomoc -> serwis www/wap/tel]
    "Kiedy mogę korzystać z waszych usług przez Internet / WAP / telefon /
    bankomat?
    Usługi konta Inteligo są dostępne 24 godziny na dobę, przez cały rok.
    W czasie potrzebnym na tzw. przetwarzanie danych (co ma miejsce w godzinach
    nocnych) funkcjonalność może być ograniczona, zawsze jednak będziesz mógł
    skorzystać ze swojej karty Visa Electron, wykonać płatność lub QuickMoney za
    pomocą serwisu WWW, WAP, automatycznego serwisu telefonicznego lub przy
    pomocy konsultanta."

    3. [Państwa odpowiedź dla czytelnika grupy pl.biznes.banki]
    "Szanowny Panie,
    Nawi?zuj?c do Pana zgłoszenia dotycz?cego obsługi naszych stron
    transakcyjnych wyja?niamy, że korzystanie z nich jest możliwe 24 godziny na
    dobę. Wyj?tkiem jest okres, trwaj?cy około pół godziny po godzinie 0.00
    każdego dnia, kiedy trwa nocne przetwarzanie danych. Czynno?ć ta jest
    niezbędna do prawidłowej obsługi konta.
    W tym czasie dostępne s? wszystkie funkcje administracyjne zwi?zane z
    posiadanym przez Pana kontem. Korzystanie ze stron przeznaczonych do
    realizacji płatno?ci w tym czasie jest niemożliwe ze względów technicznych.
    Obecnie prowadzimy prace nad możliwymi zmianami w tej kwestii.
    Przepraszamy za niedogodno?ci wyrażaj?c jednocze?nie nadzieję, że okres ten
    nie jest dla Pana zbyt długi.
    pozdrawiamy
    Zespół Inteligo"

    Teraz proszę porównać te trzy cytaty.

    W pierwszym jest mowa, że będzie można wykonać płatnośći.
    W drugim jest mowa, że będzie można wykonać płatność przez WWW, WAP i TEL.
    W trzecim pisze, że płatności przez WWW nie da się wykonać...

    Zaprzeczenie widać chyba, jak na dłoni.

    Proszę też o wyjaśnienie: dlaczego w cytacie nr 1 nie pisze, że będzie
    działać serwis www [przynajmniej niektóre jego funkcje], skoro w
    cytacie nr 3 jest to napisane...
    Czyli jak jest ostatecznie - serwis WWW będzie działać, czy nie będzie???

    Liczę na wyjaśnienie tych wątpliwości.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782
    ****

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 13. Data: 2002-01-10 19:37:52
    Temat: Odp: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ja tak. I pewnie nie przyszlo nikomu do glowy, ze ktos bedzie narzekal na
    > brak dostepu do systemu w tych godzinach.

    To naprawde az taka wielka zmiana? Gdy kiedys pracowalem w takim jednym
    banku, takie rzeczy ustawiane byly w parametrach, ewentualnie dostawalo sie
    plik, ktory po wgraniu modyfikowal system. Oczywiscie to byl stosunkowo
    nieskomplikowany system i przystosowany do nieduzej liczby klientow, no i
    obslugiwal tylko i wylacznie transakcje off-line z kart, wiec nie moge sie
    nawet pospierac.

    dobek

  • 14. Data: 2002-01-10 21:10:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl> writes:

    > tu masz calkowita racje, gdyby zrobic przetwarzanie w innych godzinach,
    > zaczelyby sie problemy chociazby z naliczaniem odsetek od transakcji
    > dokonywanych miedzy polnoca a przetwarzaniem.

    Moznaby znalezc inny "kompatybilny" bank i maly oscylator zrobic.
    Problem tylko w transferze pieniedzy.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 15. Data: 2002-01-10 22:57:12
    Od: "Bartassw" <s...@b...net>

    WIesz co na poczatku tez sadzilem ze jest oki, bo kazdy ma do tego prawo,
    ale jak wracam do kompa o 0:20- 0:30 i musze Klientowi napisac czy
    otrzymalem jego pieniadze i czy moge aktywowac jego usluge (np przeslac mu
    materialy) i czekam np do 1:30 a jestem tak jak wczoraj po 40 godzinach bez
    snu.... to mozesz mi wierzyc..... mzona sie zdenerwowac.

    pozdrowienia dla Wszystkich... no i dla Inteligo :)

    > "Bartassw" <s...@b...net> wrote in message

    > Tez sie na to nieraz natknalem, zawsze po 0:30 juz dzialalo.

    > Czepiasz sie.
    > Czy jezeli bank napisze "tylko dla zainteresowanych stałym dostępem do
    > pieniędzy w każdym miejscu na świecie!" (ING BSK o karcie Maestro) to tez
    > zaczniesz marudzic, ze sa miejsca gdzie nie ma bankomatow ani pos-ow, wiec
    > klamia?

    > prosze Cie........

    Inteligo

  • 16. Data: 2002-01-10 23:02:47
    Od: "Bartassw" <s...@b...net>

    > Poeksperymentuj z mBankiem. Oni (jak razie przynajmniej) wydaja sie nie
    miec
    > tego problemu.
    > Jacek

    ta... tylko onie nie prowdza rachunkow na firme :(
    pozdrawiam,
    Bartassw

  • 17. Data: 2002-01-10 23:19:32
    Od: "Bartassw" <s...@b...net>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a1kqfj$q61$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Obecnie prowadzimy prace nad możliwymi zmianami w tej kwestii.
    > Przepraszamy za niedogodno?ci wyrażaj?c jednocze?nie nadzieję, że okres

    hm... jakos te wszystkie maile podobne.... chyba pierwsze zdanie jest od
    kogos kto ot czyta a potem ten sam kit wszystkim..... ze dziala przez cala
    dobe i 23,5 to 24.... szkoda ze moich odetek tak nie licza :)

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2002-01-10 23:32:26
    Od: "Bartassw" <s...@b...net>

    Użytkownik "Dobek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obslugiwal tylko i wylacznie transakcje off-line z kart, wiec nie moge sie

    Kolega Jacek cos wiecej wie o tym systemie..... wszyscy chetnie posluchamy
    co o tym sadzi :)

  • 19. Data: 2002-01-10 23:50:55
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

> [...]
    bez
    > snu.... to mozesz mi wierzyc..... mzona sie zdenerwowac.

    No ale sekundę. Ta opcja chyba powinna działać???

    Nie sprawdzę dziś, bo jest jakaś tam konserwacja.

    Sprawdzanie salda też nie działa? Bo na serwis WWW można się zalogować
    poprawnie...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 20. Data: 2002-01-11 09:42:20
    Od: "Piotr K." <p...@s...delete-this.com.and-this-too.pl>

    "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> wrote in message

    > bez
    >
    > No ale sekundę. Ta opcja chyba powinna działać???

    Powinna ale nie działa

    > Sprawdzanie salda też nie działa? Bo na serwis WWW można się zalogować
    > poprawnie...

    nie mozna. A jak juz jesteś (wczesniej) zalogowany to nagle albo juz nie
    jesteś zalogowany albo zaczynają się dziać jeszcze lepsze "hece" - np.
    Inteligo przestaje wiedzieć kim jesteś i jakie są twoje dane albo jakie masz
    rachunki. Proponuję się kiedyś pobawić. Mozna by się zdrowo pośmiać gdyby w
    grę nie wchodziły własne pieniądze. Bo w tym wypadku ewentualnie mozna
    dostać zawału.

    PiK