    From: "strzeli" <i...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: fundusze - jaki i dlaczego
    Date: Thu, 16 Aug 2007 09:16:23 +0200

    Witam, jako młody przedsiębiorca postanowiłem zacząć inwestować w fundusze.
    Na wstępie powiem, że interesują mnie fundusze ze "średnim" i dużym
    ryzykiem.

    Jak by wyglądała moja sprawa:
    Otóż chciałbym
    po1 włożyć na start nie dużą sumę, powiedzmy 5.000 pln. Chciałbym też co
    miesiąc wpłacać różne sumy... powiedzmy od 300 do 2000pln.
    po2 chciałbym mieć ciągły wgląd online do tego funduszu (ale to akurat chyba
    już standard..?)
    po3 chciałbym mieć zawsze możliwość wypłacenia części pieniądzy (czy to jest
    możliwe..?? I czy taka opcja nie wiąże się z tym na stracie że większe
    prowizje będę płacił?)
    Ogólnie fundusz ma być moim jakby kontem oszczędnościowym.... chciałbym
    chomikować tu parę groszy, a w "nagłej" sytuacji mieć możliwość wypłaty
    części lub całości.

    I teraz kilka pytań:
    - jaki bank/ jakie fundusze? Wiem pytanie może wydać się śmieszne i jest to
    pytanie typu "jak zrobić z 10 tysięcy 20 w rok". Nie wiem, nie znam się, nie
    mam siły i czasu uczyć i śledzić giełdy, chce powierzyć swoje pieniądze
    innym;-)
    - czy bardziej opłaca się inwestować w fundusze jako osoba prywatna, czy
    jako firma? Czy ma to jakiekolwiek znaczenie? Bo wiadomo jeżeli jako osoba
    fizyczna to tak bym zrobił, ew. jako właściciel firmy jak bym tak nie mógł
    to zawsze pozostaje w obiegu siostra, mama... i cała reszta rodziny ;-))))

    Prosze o odp. na moje watpliwosci oraz o pomoc i sugestie.
    Za wszystkie wypowiedzi juz teraz gorąco dziękuję,

    Pozdrawiam
    Łukasz.