  • 1. Data: 2002-06-22 16:12:14
    Temat: eService - udawana autoryzacja?
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Dzis w sklepie informacja "z powodu awarii na laczach Pekao nie przyjmujemy
    platnosci kartami platniczymi i kredytowymi" (kij ze od ok 2 tyg obsluguje
    ich eService - ale chyba lepiej zwalic na firme ktora jest znana, niz na
    "jakies" nieznane eService).
    Po podejsciu do kasy podalem pani karte - bez wachania karta wyladowala w
    czytniku - na ekraniku mignelo mi "nadawanie. odbieranie" i po chwili
    podpisywalem juz slip. W tym czasie z glosnikow znowu poplynela informacja
    ze awaria i platnosci kartami nie ma. Pani sie tylko usmiechnela i oddala mi
    karte.

    Czy jest mozliwe ze eService podobnie jak BZWBK stosuje udawane
    autoryzacje? - na slipie mialem kod autoryzacji.

    --
    JaKi
    ________________

  • 2. Data: 2002-06-23 18:44:48
    Temat: Re: eService - udawana autoryzacja?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Po podejsciu do kasy podalem pani karte - bez wachania karta wyladowala w
    > czytniku

    A w innych sklepach kartę ci wąchają? To może umyj...

    MJ

  • 3. Data: 2002-06-23 18:51:24
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > A w innych sklepach kartę ci wąchają? To może umyj...

    THX za poropawe - wahania ;-P a swoja droga - wyparze ja jeszcze ;-P

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2002-06-24 06:38:36
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy jest mozliwe ze eService podobnie jak BZWBK stosuje udawane
    > autoryzacje? - na slipie mialem kod autoryzacji.

    Slyszalem o dodatkowym limicie dla kart wypuklych (nie chodzi tutaj o limit na
    jaki mozna dokoac zakupu bez autoryzacji) dawanych przez organizacje wydajaca
    karte. Sam wielokrotnie plcilem Visa w Carrefourze w momencie kiedy podawano
    informacje ze Polcard mial problemy z udzielaniem autoryzacji. Pani w kasie
    powiedzial ze problemy wystepuja z kartami plaskimi, ale poniewaz placi nimi ok
    90 % uzywajacych kart, nikt nie bawi sie w szczegoly.

  • 5. Data: 2002-06-24 07:12:06
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    nimi ok
    > 90 % uzywajacych kart, nikt nie bawi sie w szczegoly.

    Czy chodzi Ci o to?

    nie pamietam juz z jakiej strony to kiedys sciagnolem

    Jeżeli bank-wystawca karty nie życzy sobie otrzymywać wszystkich pytań
    autoryzacyjnych lub jeżeli połączenie z bankiem nie jest możliwe (np.
    wskutek awarii) to w takiej sytuacji wystąpienie o autoryzację musi
    rozpatrzyć system VisaNet i udzielić odpowiedzi w imieniu banku-wystawcy -
    taka sytuacja nosi nazwę Stand-In Processing (STIP).
    System VisaNet przetwarzając autoryzację STIP stosuje się do instrukcji
    ustalonych przez bank-wystawcę karty.
    Jeżeli kwota transakcji jest powyżej pewnej wartości, wtedy wystąpienie
    wysyła się bezpośrednio do banku-wystawcy karty - pomijając oczywiście
    sytuację braku fizycznego połączenia z bankiem.
    Wartość powyżej której STIP Visa wysyła zapytanie o autoryzacje nazywa się
    Advice Limit. Oprócz Advice Limit każdy bank-wystawca karty ustala również
    limit wystawcy - Issuer Limit.

    --
    JaKi