  • 1. Data: 2002-06-22 12:52:03
    Temat: Czy VE mBanku jest niezawodna?
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Czy delfinki VE z mBanku sa niezawodne? Czy ktos kiedys mial z nimi problem,
    tzn. mial gotowke na koncie, a nie mogl zrealizowac gdzies transakcji lub
    wyplacic z bankomatu gotowki? Chodzi mi zarowno o korzystanie z karty w Polsce,
    jak i poza naszym krajem. Czy warto wszytko stawiac na jedna karte, czy moze
    warto w innym banku wyrobic sobie karte dodatkowa?

    Czy warto posiadac te karty jednoczesnie:
    VE mBank
    VE Inteligo
    VE Lukas
    Maestro LG?

  • 2. Data: 2002-06-22 13:02:12
    Temat: Re: Czy VE mBanku jest niezawodna?
    Od: "Jarek" <l...@h...pl>

> [...]
    moze
    > warto w innym banku wyrobic sobie karte dodatkowa?

    Chciałem pobrać pieniądze z bankomatu przy użyciu karty mbank emax i nie
    mogłem podjąć gotówki, mimo, że ją zaksięgowali na koncie.
    Jednak mbank już 2 dni później wszystko "odkręcił" i było all OK
    (po reklamacji złożonej telefonicznie)

    Co do Twojego drugiego pytania - posiadam jeszcze oprócz VE mBank także
    kartę Inteligo i myślę, że rozwiązanie owo jest jak najbardziej optymalne.
    Tymbardziej, że przy wypłacie z inteligo bank pobiera opłatę 5 PLN, a mbank
    już 13 PLN (pomijając bankomaty euronetu).

    pozdr.
    Jarek

  • 3. Data: 2002-06-22 13:17:44
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Tymbardziej, że przy wypłacie z inteligo bank pobiera opłatę 5 PLN, a
    mbank
    > już 13 PLN (pomijając bankomaty euronetu).

    Nie ma kart niezawodnych - jesli chodzi o elektrony - a embosowych tez to
    dotyczy. Jesli padnie ci lacze gdzies po drodze - nic nie poradzisz.. Akurat
    delfina czesto nie wykorzystuje, ale inne elektrony czy to Fortisa, czy
    Pekao Sa czasami szwankowaly.. Inna karta przecodzila spokojnie... Dlatego
    jesli chcesz miec pewnosc - trzeba miec co najmniej dwie karty a najlepiej
    dwoch bankow ;)

  • 4. Data: 2002-06-22 15:41:38
    Od: "norbert donald" <n...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał w
    > Czy delfinki VE z mBanku sa niezawodne? Czy ktos kiedys mial z nimi
    problem,
    > tzn. mial gotowke na koncie, a nie mogl zrealizowac gdzies transakcji lub
    > wyplacic z bankomatu gotowki?

    Dwa tygodnie temu próbowałem wypłacić 50 PLN z eMaxa. Odpowiedź Euronetu:
    brak środków na koncie. Druga próba - to samo. Drugi bankomat - jak wyżej.
    Na koncie leżało w tym czasie ponad 4 tys. PLN. Zwróciłem się do mBanku (via
    e-mail) z prośbą o wyjaśnienie. Do tej pory nie doczekałem się nawet
    potwierdzenia zgłoszenia.
    Lubię mBank, więc mam nadzieję, że więcej taka wpadka nie powtórzy się.

  • 5. Data: 2002-06-22 22:04:14
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 22 Jun 2002 15:17:44 +0200, "AMRA" <a...@a...com>
    wrote:

    >.. Dlatego
    >jesli chcesz miec pewnosc - trzeba miec co najmniej dwie karty a najlepiej
    >dwoch bankow ;)

    A jeszcze lepiej dwoch organizacji platniczych i obslugiwane przez
    rozne centra auoryzacyjne np (delfin i Maestro z BZWBK czy INGBSK)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 6. Data: 2002-06-24 22:08:42
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    <m...@p...onet.pl> writes:

    > Czy delfinki VE z mBanku sa niezawodne?

    W miarę - jak na elektrony. Przerwy zawinione przez mbank są
    stosunkowo rzadkie.

    > Czy ktos kiedys mial z nimi problem, tzn. mial gotowke na koncie, a
    > nie mogl zrealizowac gdzies transakcji lub wyplacic z bankomatu
    > gotowki?

    Takie problemy zdarzają się od czasu do czasu, sam też kiedyś tak
    wpadłem. Acz w większości znanych mi wypadków wina nie leży po stronie
    banku tylko po stronie centrum rozliczeniowego (czyli firmy, która
    obsługuje POSy lub bankomaty) - a wynikiem problemu jest niemożność
    używania jakichkolwiek kart...

    > Czy warto wszytko stawiac na jedna karte, czy moze warto w innym
    > banku wyrobic sobie karte dodatkowa?

    Zawsze warto mieć więcej niż jedną kartę. Chodzi nie tylko o awarie
    ale też np. uszkodzenie karty (przykład: położenie w okolicy silnego
    magnesu) czy jej zjedzenie przez bankomat w wyniku awarii tego
    ostatniego. Insza inszość, że nie zawsze warto trzymać przy
    'zapasowej' karcie pieniądze.

    W kontekście wyjazdów za granicę dochodzi jeszcze sprawa różnych
    prowizji w różnych bankach...

    > Czy warto posiadac te karty jednoczesnie:
    > VE mBank
    > VE Inteligo
    > VE Lukas
    > Maestro LG?

    Posiadanie naraz jakiejś VE i jakiegoś Maestro ma zalety o których już
    tu pisano.

    Sam mam naraz VE mbanku i inteligo i to z zgoła innych przyczyn. VE
    mbanku pozwala za darmo wyjąć pieniądze z bankomatu euronetu (czasem
    koło takowych przejeżdżam ale mam dość daleko od domu i pracy), za to
    inteligo jest tańsze przy wyciąganiu z stojących koło domu bankomatów
    WBK i BSK (oczywiście jeszcze taniej byłoby użyć kart tych banków ale
    akurat nie mam ochoty zakładać w nich konta)

    --
    ( Marcin Kasperski | If Staff, Scope and Schedule are all fixed, managers )
    ( http://www.mk.w.pl | will have no options, other than prayer. (Martin) )

  • 7. Data: 2002-06-25 05:31:12
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    > Czy delfinki VE z mBanku sa niezawodne? Czy ktos kiedys mial z nimi
    problem,
    > tzn. mial gotowke na koncie, a nie mogl zrealizowac gdzies transakcji lub
    > wyplacic z bankomatu gotowki?

    Ja mam delfinka do eKonta, ale prawie go nie uzywam. Ostatnio przydarzyla mi
    sie jednak bardzo niemila sytuacja - pomimo trzykrotnych prob w trzech
    roznych Euronetach nie chcialo wyplacic informujac "brak srodkow na koncie",
    statystycznie wyglada to koszmarnie, bo wkladalem ta karte lacznie 5 razy do
    bankomatu (mam ja od pol roku) i trzykrotnie mi odmowilo. Czyli moge
    powiedziec, ze mi w 60% wypadkow odmowlio wyplaty :-)

    Sytuacja byla wtedy dosyc dramatyczna, bo wlasnie zaraz wyjezdzalem na
    pustynie Euronetowa, a mBank to bylo jedyne konto, gdzie jeszcze mialem
    jakas kase. Niewystarczy zatem miec kilka roznych kart podpietych do roznych
    kont, trzeba jeszcze na tych kontach miec pieniadze :-)

    Zelaju uspiechow, Beniowa