  • 81. Data: 2004-06-02 14:46:32
    Temat: Re: e-pko --> inteligo :/
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    e-gen wrote:

    > \\\jeżeli zdrapki rzeczywiście docieraja zwykłą pocztą do skrzynek, to nie
    > powiesz mi chyba że jest to lepsze( bezpieczniejsze rozwiązanie) od TOKEN-a;
    a dlaczego.
    to piny też nie powinny być wysyłane pocztą bo to jeszcze bardziej
    niebezpieczne, nie mówiąc już o kartach.
    Przecież taki poczciaż mógł sobie zeskanować kartę, a pin pod
    "ultrafilotem" przeczytać.
    Najlepszy to odbiór osobisty, a i to nie jest pewne, bo nigdy nie
    wiadomo kto w banku pracuje.

    > pomijając fakt, że ze skrzynki wyrzuca się sterty druków bezadresowych pomiędzy
    > którymi może zaplątać się taka - było nie było ważna - korespondencja, że
    > skrzynki są dewastowane i okradane; natomiast jeżeli jest to rozsyłane
    > poleconymi to argument straty czasu jest niepodważalny.

    Jak wyrzucasz listy ze skrzynki "przez przypadek" to znaczy, że jesteś
    niechluj.
    Po za tym przy takim lenistwie jak prezentujesz, to żadne argumenty nie
    pomogą.
    Jak ty token dostałeś. Byłeś na poczcie go odebrać? Przecież to tak daleko?

  • 82. Data: 2004-06-02 14:49:02
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Marcin Kasperski wrote:

    > Zdrapka w skrzynce niczym nie grozi bo jeśli jej nie odbierzesz, to
    > jej przecież nie aktywujesz - i jest nic nie warta. Jedyny ewentualny
    > problem, to że jeśli ktoś Ci ukradnie zdrapkę ze skrzynki, to musisz
    > się zorientować że poprzednia zbliża się do końća a nowej nie ma i
    > zamówić sobie nową.

    Informacja, czy nową zdrapkę wysłali, czy nie pojawia się na stronie.
    Więc wiadomo, czy idzie, doszła, czy zaginęła.

  • 83. Data: 2004-06-02 14:51:26
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    PeGaZ wrote:

    > Pomijajac moje zdanie co do wyzszosci token <-> karta, jedynym powodem jaki mi
    > przychodzi do glowy w sprawie likwidacji tokena moga byc licencje na
    > uzytkowanie systemu z tokenem, ktore (jak na wiele innych programow) sa czasowe
    > i co jakis czas wykupowane przez bank. Stad (moim zdaniem) ucieczka PKOBP od
    > tokenow.

    nie tylko.
    problem z rozsyłaniem tokenów, aby mieć pewność, że dotarły do
    odpowiedniej osoby
    problem z serwisowanie tokenów
    porblem z wymianą zgubionych tokenów
    problem z klienami, którzy zablokowali token, albo zapomnieli pinu.

    jak się to przemnoży przez ilośc tokenów to okazuje się, że sztab ludzi
    jest do tego potrzebnych.

  • 84. Data: 2004-06-02 14:52:19
    Od: Łukasz Stawicki <g...@i...pl>

    Użytkownik poilkj napisał:
    [ ... ]

    > Jak się kończy połowa zdrapek to bank wysyla ci automatycznie następne
    > na twój adres. Włączenie token też wymaga ruszenia palcem, poczekaj na
    > bank, które czytają bezpośrednio z mózgu.

    Ja do odczytu cyferek z mojego tokena nie muszę nic nigdzie klikać.

    > I na co komus na poczcie zdrapka, do której nie ma nic więcej.
    > Bez sensu to twoje myślenie.

    934431 - to widnieje na wyświetlaczu tokena w tym momencie. I co możesz
    zrobić z tym ciągiem cyferek?

    A zdrapki, jak sama nazwa wskazuje, trzeba zdrapać. Elegancka to
    czynność, nieprawdaż? Rozumiem, że pracowicie zgarniasz wszystkie
    zdrapane cząsteczki farby na dłoń i wyrzucasz do kosza?

    Łukasz

  • 85. Data: 2004-06-02 14:53:49
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Kasandra wrote:

    > Koszt tokena to jakieś 3-5$ brutto w zakupie. Czas życia, minimum 7 lat,
    > potem wymiana standardowej baterii. Raz na 2 miesiące zużyłbym 1 kartę
    > kodów. To daje 6 w roku i 42 w przeciągu 7 lat. Tyle tez przesyłek
    > pocztowych, koszt wydrukowania jednej karty kodów jednorazowych to ok.
    > 0,8-1,5 zł, dodaj koszt koperty z nadrukiem (ok. 0,08 zł) pomnóż to przez
    > 42, dodaj czas pracowników na pakowanie i wysłanie przesyłek.
    >
    > Teraz wiesz za co płacisz.

    koszt tokena, to także opłaty za serwisowanie tokenów u producenta
    opłaty za prawo ich używania
    koszty obsługi klientów, którzy wiecznie mają problemu z tokenem (a to
    zgubili, a to zablokowali, a o zapomnieli pinu, a to zepsuli)
    Jesteś na początku kosztów obsługi tokenów

    Teraz wiesz za co płacisz.

  • 86. Data: 2004-06-02 15:06:13
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 02 Jun 2004 09:52:39 +0200, w <c9k0uh$vp8$6@wulkan.npnet.org>, GideoN
    <gideon@[NO_SPAM]npnet.org> napisał(-a):

    > a to juz kwestia organizacji kart w portfelu, tudziez zakupienie
    > porzadnego portfela :-)

    Po zakupienia porządneog portfela zdrapki przestaną syfić? ;)

  • 87. Data: 2004-06-02 15:44:05
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > Po zakupienia porządneog portfela zdrapki przestaną syfić? ;)

    Ja noszę w folii. Nie syfi. :-)

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 88. Data: 2004-06-02 15:58:47
    Od: "Kasandra" <n...@o...pl>

    "poilkj" <u...@d...invalid> wrote in message

    > koszt tokena, to także opłaty za serwisowanie tokenów u producenta

    Trudno jest popsuc takie coś, trzeba się naprawdę mocno postarać. Te
    urządzenia z zasady są idiotoodporne. Wiadomo, maltretowania tłuczkiem nie
    wytrzyma ale też do tego nie służy.

    > opłaty za prawo ich używania

    Podaj mi proszę na jakiej podstawie piszesz powyższe bo imho wyssane z
    palca. ZTCW licencja na "algorytmy szyfrujące" zaszyte w mikroprocesorze
    jest w cenie.

    > koszty obsługi klientów, którzy wiecznie mają problemu z tokenem (a to
    > zgubili, a to zablokowali, a o zapomnieli pinu, a to zepsuli)

    Identycznie jak w przypadku kart, więc argument sie znosi.

    > Teraz wiesz za co płacisz.

    Ja wiedziałem do poczatku, nie to co poniektórzy...

    K.

  • 89. Data: 2004-06-02 16:02:03
    Od: "Kasandra" <n...@o...pl>

    > nie tylko.
    > problem z rozsyłaniem tokenów, aby mieć pewność, że dotarły do
    > odpowiedniej osoby

    Z tego co miałem w pko sa token odbiera się osobiście.

    > problem z serwisowanie tokenów

    Mocno naciągane, no ba, bo to się spuje i psuje...

    > porblem z wymianą zgubionych tokenów

    Jak można wymienić coś czego się nie ma bo się zgubiło?

    > problem z klienami, którzy zablokowali token, albo zapomnieli pinu.

    Standardowa infolinia.

    > jak się to przemnoży przez ilośc tokenów to okazuje się, że sztab ludzi
    > jest do tego potrzebnych.

    Zaledwie 1/10 tego co do obsługi kart wbrew pozorom.

    K.

  • 90. Data: 2004-06-02 16:11:44
    Od: wukaem <wiktorm@usun__to.cad.pl>

    hej!

    Łukasz Stawicki w artykule <news:c9kpn8$hfe$1@atlantis.news.tpi.pl>
    napisał:

    > 934431 - to widnieje na wyświetlaczu tokena w tym momencie. I co możesz
    > zrobić z tym ciągiem cyferek?

    http://www.wiktorm.cad.pl/lista.gif - to widnieje na mojej liście h.j. w
    tym momencie. i co możesz zrobić z tym ciągiem bitów?