  • 71. Data: 2004-06-02 11:39:46
    Temat: Re: e-pko --> inteligo :/
    Od: "e-gen" <k...@o...pl>

    > Zadziwia mnie ten argument. Mam rozumieć, ze jedyne przesyłki które
    > odbierasz to karty kodów ? Bo jeśli nie to pocztę musisz sprawdzać i tak
    > i tak.

    \\\jeżeli zdrapki rzeczywiście docieraja zwykłą pocztą do skrzynek, to nie
    powiesz mi chyba że jest to lepsze( bezpieczniejsze rozwiązanie) od TOKEN-a;
    pomijając fakt, że ze skrzynki wyrzuca się sterty druków bezadresowych pomiędzy
    którymi może zaplątać się taka - było nie było ważna - korespondencja, że
    skrzynki są dewastowane i okradane; natomiast jeżeli jest to rozsyłane
    poleconymi to argument straty czasu jest niepodważalny.

    > Argumenty się skończyły, to obrażamy dystkutantów ?
    > KJ (użytkownik kart kodów w mbanku, rajfim,xelionie, inteligo i tokenów
    > w VW oraz BZWBK - dla 2 aplikacji)

    ///źle odczytałeś moje intencje, nikgo nie chcę obrazić natomiast polemizuję z
    argumentami adwersarzy; uważam że przechodzenie na zdrapki jest w istocie
    rzeczy cofaniem sie w rozwoju, co byc może zwiększy liczbę Klientów banków
    internetowych - prostsza obsługa->więcej Klientów->niższe koszty jednostkowe
    prowadzenia działalności bankowej (efekt skali)->niższe prowizje->jeszcze wicej
    Klientów :)

    szacunek

  • 72. Data: 2004-06-02 11:59:54
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    e-gen wrote:

    > \\\jeżeli zdrapki rzeczywiście docieraja zwykłą pocztą do skrzynek, to nie
    > powiesz mi chyba że jest to lepsze( bezpieczniejsze rozwiązanie) od TOKEN-a;

    A czego sie boisz? Że listonosz wykorzysta? Dla listonosza lepszą okazją
    są karty które można użyć do zakupów. Dodatkowo, tylko inteligowe
    zdrapki i xelionowe pin-mailery mogłyby stanowić pokusę dla listonosza.
    Cała reszta nie wyróżnia się niczym z pozostałej korespondencji.

> [...]
    > którymi może zaplątać się taka - było nie było ważna - korespondencja, że
    > skrzynki są dewastowane i okradane; natomiast jeżeli jest to rozsyłane
    Ale skrytki pocztowe nie :-P

> [...]
    > prowadzenia działalności bankowej (efekt skali)->niższe prowizje->jeszcze wicej
    Może jestem w błędzie, ale... dla mnie największym zagrożeniem są
    pracownicy banków. Przed nimi token (z pinem czy bez) chronią w tym
    samym stopniu (tzn prawie wcale) a skoro nie ma różnicy, to po co
    przepłacać? A użwwanie techniki dla samego używania techniki ? Chyba już
    z tego wyrosłem.
    KJ

  • 73. Data: 2004-06-02 12:16:38
    Od: "Kasandra" <n...@o...pl>

    "GideoN" <gideon@[NO_SPAM]npnet.org> wrote in message

    > no chlopie a ty skad sie urwales?? ty myslisz ze koszt tokena to bank
    > poniesie ?? :-) przelozy sie to oczywiscie wlasnie na nas klientow :-)

    Koszt tokena to jakieś 3-5$ brutto w zakupie. Czas życia, minimum 7 lat,
    potem wymiana standardowej baterii. Raz na 2 miesiące zużyłbym 1 kartę
    kodów. To daje 6 w roku i 42 w przeciągu 7 lat. Tyle tez przesyłek
    pocztowych, koszt wydrukowania jednej karty kodów jednorazowych to ok.
    0,8-1,5 zł, dodaj koszt koperty z nadrukiem (ok. 0,08 zł) pomnóż to przez
    42, dodaj czas pracowników na pakowanie i wysłanie przesyłek.

    Teraz wiesz za co płacisz.

    JK

  • 74. Data: 2004-06-02 12:45:39
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    k...@o...pl writes:

    > ///zgadzam się z Tobą, ale muszę dodać żę procedura którą opisałeś nie ma
    > (niestety) zastosowania przy dokonywaniu wypłat w innych sieciach, blokada na
    > daną kwotę oczywiście powstanie w systemie autoryzacyjnym natomiast rachunek
    > bankowy zostanie księgowo obciążony dopiero po spłynięciu obciążenia-czyli
    > elixir odgrywa jednak istotną rolę :)

    Nieważne. Z punktu widzenia wydawania kasy liczy się saldo dostępne i
    blokady a nie saldo księgowe i historia. Rozliczenie wpływa tylko na
    to że transakcja przechodzi z blokad do historii oraz że saldo
    księgowe spada. Dla płacenia kartą to nieistotne.

    > ///źle powiedziałem; jednym listem poleconym ZPO powinna przyjść nowa karta a
    > za parę dni w ten sam sposób powinien pojawić się PIN.

    Na miejscu sprytnego listonosza schowałbym sobie ten list z kartą i
    poczekał na list z pinem. Albo i nie czekał tylko poszedł płacić na
    podpis (podpisawszy kartę samemu).

    Moim zdaniem naprawdę nie wolno wysyłać pocztą aktywnej karty. Parę
    banków to robi i jest to totalna katastrofa jeśli chodzi o
    bezpieczeństwo pieniędzy. Sam pin można by wysłać ale jak pisałem
    wcześniej nic by to na problemy inteligo nie pomogło bo karty
    wymagałyby aktywacji.

  • 75. Data: 2004-06-02 12:46:50
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Z konkretnych argumentów za TOKENEM przytocze jeszcze jeden: PROCEDURA; otóż
    > jak kończą mi się zdrapki, to muszę zamówić następnę, tak?

    Nie. Inteligo samo przysyła nową zdrapkę gdy zjesz tak z połowę poprzedniej.

  • 76. Data: 2004-06-02 12:48:45
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "e-gen" <k...@o...pl> writes:

> [...]
    > skrzynki są dewastowane i okradane; natomiast jeżeli jest to rozsyłane
    > poleconymi to argument straty czasu jest niepodważalny.

    Zdrapka w skrzynce niczym nie grozi bo jeśli jej nie odbierzesz, to
    jej przecież nie aktywujesz - i jest nic nie warta. Jedyny ewentualny
    problem, to że jeśli ktoś Ci ukradnie zdrapkę ze skrzynki, to musisz
    się zorientować że poprzednia zbliża się do końća a nowej nie ma i
    zamówić sobie nową.

  • 77. Data: 2004-06-02 13:04:37
    Od: k...@o...pl

    wygrałeś

  • 78. Data: 2004-06-02 13:56:31
    Od: "PeGaZ" <p...@p...onet.pl>

    > W systemie juz jest dla grupy klientow ePKO, jaki problem go zostawic, skoro
    > juz programisci go wprowadzili...??

    Pomijajac moje zdanie co do wyzszosci token <-> karta, jedynym powodem jaki mi
    przychodzi do glowy w sprawie likwidacji tokena moga byc licencje na
    uzytkowanie systemu z tokenem, ktore (jak na wiele innych programow) sa czasowe
    i co jakis czas wykupowane przez bank. Stad (moim zdaniem) ucieczka PKOBP od
    tokenow.

    PeGaZ

  • 79. Data: 2004-06-02 14:37:11
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Tomasz Waszczynski wrote:

    > Moje leżą na wierzchu na biurku i jakoś zupełnie mnie to zgrzewa. Jakbym
    > miał za każdym razem iść do sejfu, to bym zwariował. Bezpieczeństwo przez to
    > nie zwiększyłoby się prawie ogóle, ale za to miałbym dużo więcej
    > niepotrzebnych czynności do wykonania.

    Ale ty się nie upierasz, że token jest znacznie bardziej bezpieczny niż
    zdrapki nawet leżące na biurku

  • 80. Data: 2004-06-02 14:41:58
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    k...@o...pl wrote:

    > ///brawo, zbliżyłeś się do sedna sprawy TOKENowej, rzeczywiście lepiej się
    > czuję z Tokenem niż ze zdrapką - a kwestia samopoczucia Klienta jest
    > najważniejsza.

    No to inteligo nie dla takich.
    Zapraszam do mBnaku np. zaraz się zaczną posty, po co mi tokaen skoro
    bank nie działa

    > Z konkretnych argumentów za TOKENEM przytocze jeszcze jeden: PROCEDURA; otóż
    > jak kończą mi się zdrapki, to muszę zamówić następnę, tak? OK, czyli musze
    > wykazać pewną aktywność, stracić czas aby skontaktować się z Bankiem potem
    > muszę odebrać pocztę, czy TAK?? znowu strata czasu. Przesyłka ze zdrapkami
    > przechodzi przez osoby trzecie (Poczta POlska)! ja wiem że maniaków
    > chipsozdrapek nie przekona żaden argument. Faktem jest że niektórym łatwiej
    > jest poskrobać palcem niż opanowac klawiaturę TOKEN-a.....ech, degrengolada.

    Jak się kończy połowa zdrapek to bank wysyla ci automatycznie następne
    na twój adres. Włączenie token też wymaga ruszenia palcem, poczekaj na
    bank, które czytają bezpośrednio z mózgu.
    I na co komus na poczcie zdrapka, do której nie ma nic więcej.
    Bez sensu to twoje myślenie.