  • 1. Data: 2004-06-02 06:25:11
    Temat: e-pko --> inteligo :/
    Od: "e-gen" <k...@o...pl>

    Moi drodzy!
    wydaje mi się, że niektórzy z Was niepotrzebnie bronią PKO, gdyż zarzuty do
    przeprowadzanej migracji są jasne i oczywiste;
    * migracja powinna odbywać się w dniach kiedy byłoby to najmniej kłopotliwe dla
    Klientów-moim zdaniem od piątkowego wieczoru,odpadają automatycznie rozliczenia
    międzybankowe.
    * karty bankowe nie powinny być "aktywowane" na www skoro ten system się nie
    sprawdza-skoro potrafili przysłać ZPO całą teczkę papieru + poleconym Regulamin
    polecenia zapłaty to mogli wygenerować PIN i przesłać go też pocztą,
    * e-pko nie miało kredytów, ale same debety więc nie można tej migracji
    bezpośrednio porównywać z innymi połączeniami,
    * PIN-y zdrapki to KROK WSTECZ, czuję się teraz jak jakiś klient mbanku:/ może
    LUKAS jest alternatywą, gdyż tam mają TOKEN-y.

  • 2. Data: 2004-06-02 06:36:20
    Temat: Re: e-pko --> inteligo :/
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    e-gen wrote:

    > * PIN-y zdrapki to KROK WSTECZ, czuję się teraz jak jakiś klient mbanku:/ może
    > LUKAS jest alternatywą, gdyż tam mają TOKEN-y.

    co wy wszyscy z tymi tokenami?? odbilo wam czy co???

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 3. Data: 2004-06-02 06:50:21
    Od: k...@o...pl

    > co wy wszyscy z tymi tokenami?? odbilo wam czy co???

    nie odbiło, przyjacielu. Gdybym chciał zdrapki to kupowałbym chipsy lub
    przeszedł do mbanq, a tak poważniej to jest to dla mnie lepsza gwarancja
    bezpieczeństwa

  • 4. Data: 2004-06-02 06:58:31
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    k...@o...pl wrote:

    > nie odbiło, przyjacielu. Gdybym chciał zdrapki to kupowałbym chipsy lub
    > przeszedł do mbanq, a tak poważniej to jest to dla mnie lepsza gwarancja
    > bezpieczeństwa

    taaaaaa, jakos swiat obywa sie bez tokenow, ale w Polsce to kurcze nie
    da sie bez nich zyc :-)

  • 6. Data: 2004-06-02 06:58:49
    Od: "Damian" <...@...pl>

    Użytkownik "GideoN" <gideon@[NO_SPAM]npnet.org> napisał w wiadomości

    > co wy wszyscy z tymi tokenami?? odbilo wam czy co???

    są lepsze :)

  • 5. Data: 2004-06-02 06:58:49
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Damian wrote:

    > są lepsze :)

    po czym wnosisz? :-)

  • 7. Data: 2004-06-02 07:16:17
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    k...@o...pl wrote:

    > nie odbiło, przyjacielu. Gdybym chciał zdrapki to kupowałbym chipsy lub
    > przeszedł do mbanq, a tak poważniej to jest to dla mnie lepsza gwarancja
    > bezpieczeństwa

    Z twojego punktu widzenia dokładnie taka sama.

    Powiedz mi na czym opierasz swoją teorię, że token daje lepsze
    bezpieczeństwo. Bo co? Bo elektronika?

  • 8. Data: 2004-06-02 07:16:47
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Damian wrote:

    > Użytkownik "GideoN" <gideon@[NO_SPAM]npnet.org> napisał w wiadomości

    > mbanku:/ może

    > są lepsze :)

    chyba w smaku

  • 9. Data: 2004-06-02 07:26:11
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    e-gen wrote:

> [...]
    > * PIN-y zdrapki to KROK WSTECZ, czuję się teraz jak jakiś klient mbanku:/ może
    > LUKAS jest alternatywą, gdyż tam mają TOKEN-y.

    migracja przeprowadzona w jakikolwiek dzień będzie tak samo zła jak i w
    piątek. Ilość kartowych operacji w soboty i niedziele wcale nie jest
    mniejsza, bo to jest właśnie dzień na robienie zakupów, kiedy nie chodzi
    się do pracy.

    co skłoniło Inteligo do tego, żeby aktywować karty przez www nie wiem.
    Rozesłanie korespondencji, to nie to samo co rozesłanie haseł.
    Zrobienie tego przez www jest zdecydowanie prostsze i bezpieczniejsze.
    Sądzę, że to było powodem.
    A co z różnica czy są kredyty, czy są debety, albo czy ich nie ma.
    Ma to naprawdę dokładnie żadne znaczenie. Wyciągasz wnioski z sufitu.

    Czy uważasz, że token jest bezpiczniejszy, czy to po prostu wiara w
    elektronikę?
    Zdrapki zapewniają dokładnie taki sam poziom bzpieczeństwa jak token.
    To już bardziej token jest łatwiej rozpracować niż zdrapkę, ale i tak
    potrzeba do tego maszyn, które mają ładnych parę zer na cenie.

  • 10. Data: 2004-06-02 07:30:58
    Od: "pEgon" <p...@a...pl>

    > Powiedz mi na czym opierasz swoją teorię, że token daje lepsze
    > bezpieczeństwo. Bo co? Bo elektronika?

    poczytaj artykuly o bezpieczenstwie tranzakcji w sieci, token daje wyzszy
    poziom zabezpiecenia (zdrapke moze przeczytac kazdy, kto ja zdrapie), token
    wymaga dodatkowo PIN-u.
    Sesje na otwartej stronie tranzakcyjnej mozna podjac po nieprawidlowym
    zamknieciu lub za pomoca prostych programow poznac haslo i login (programy
    skanujace uderzenia klawiatury). W przypadku posiadania zdrapki droga
    otwarta, przy tokenie trzeba jeszcze poznac PIN do tokena, a tego juz nie
    zeskanujesz w zaden sposob.

    pzdr
    pEgon