  • 1. Data: 2008-05-28 09:48:03
    Temat: drożyzna karta mbanku
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    placilem ok. 2 tygodni temu kartą z mbanku

    policzyło mi za euro 3,74zł

    może jednak lepiej placić kartą polbanku?

    czy płacić poprzez paypala? czy jest istotne jaką kartą płacę paypalowi?

  • 2. Data: 2008-05-28 11:11:27
    Temat: Re: drożyzna karta mbanku
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > placilem ok. 2 tygodni temu kartą z mbanku
    >
    > policzyło mi za euro 3,74zł

    jaka data rozliczenia?

  • 3. Data: 2008-05-28 12:30:26
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > placilem ok. 2 tygodni temu kartą z mbanku
    >
    > policzyło mi za euro 3,74zł

    Można wiedzieć w jakim kraju?

  • 4. Data: 2008-05-28 13:45:46
    Od: "Sinus" <s...@W...gazeta.pl>

    zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

    > placilem ok. 2 tygodni temu kartą z mbanku
    >
    > policzyło mi za euro 3,74zł

    Niemożliwe. Płacę kartami mBanku (VC i VE) prawie codziennie w EUR i nalicza
    zgodnie z tabelą która jest dostępna na stronie.

    W Twoim przypadku najprawdopodobniej sprzedawca policzył sobie transakcję po
    swoim kursie, Tobie podał kwotę w EUR ale do banku wysłał żądanie w PLN. Tak
    np. robi Ryanair z niektórymi kredytówkami (ING KK), ale płacąc debetówką
    wysyła obciążenie normalnie w walucie płatności.

    --
    Sinus

  • 5. Data: 2008-05-28 14:44:44
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Sinus" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > np. robi Ryanair z niektórymi kredytówkami (ING KK), ale płacąc debetówką
    > wysyła obciążenie normalnie w walucie płatności.

    Dlatego pytałem się w jakim kraju dokonywana była transakcja.
    Jesli poza strefą euro, to wygląda to tak, że sprzedawca może wystawić
    rachunek w EUR ale kartę obciąża w lokalnej walucie, stosując swój, w
    niektórych przypadkach, bardzo niekorzystny kurs (kurs EUR/lokalna waluta).
    Dalej bank przelicza z tej lokalnej waluty na PLN po normalnym kursie z
    tabeli.
    Potem patrzysz na wyciąg i przeliczasz z PLN na EUR i wychodzi Ci taki
    kosmiczny kurs. Zapominasz jednak, że po drodze była jeszcze trzecia waluta,
    przy której swój przelicznik zastosował sprzedawca. Tak więc z pretensjami
    należało by się udać do niego.

  • 6. Data: 2008-05-28 15:42:04
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Niemożliwe. Płacę kartami mBanku (VC i VE) prawie codziennie w EUR i
    > nalicza
    > zgodnie z tabelą która jest dostępna na stronie.

    Będzie OT...
    Czy takie same są kursy przy korzystaniu ze ścany płaczu za pomocą VE?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 7. Data: 2008-05-28 18:10:25
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Maciej Loret pisze:
    > Witam.

    > Będzie OT...
    > Czy takie same są kursy przy korzystaniu ze ścany płaczu za pomocą VE?

    Tak.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 8. Data: 2008-05-28 18:39:07
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    >>> Niemożliwe. Płacę kartami mBanku (VC i VE) prawie codziennie w EUR i

    > Tak.

    No to, żeby uszczegółowić.
    Chodzi o kurs sprzedaży stąd:
    http://www.mbank.pl/przewodnik/kurs_walut/ ?

    Podsumowując, gdy wybieram z bankomatu w Czechach VE mBanku, przeliczam po
    ww. kursie czeskiej korony + 2% i wsio?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 9. Data: 2008-05-28 19:34:41
    Od: "Sinus" <s...@W...gazeta.pl>

    Maciej Loret <m...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > http://www.mbank.pl/przewodnik/kurs_walut/ ?
    >
    > Podsumowując, gdy wybieram z bankomatu w Czechach VE mBanku, przeliczam po

    Nie zapominaj że to idzie w ten sposób: CZK->EUR->PLN.
    Kurs CZK->EUR jest od Visy, EUR->PLN od mBanku. I do tego wszystkiego 2%.

    --
    Sinus

  • 10. Data: 2008-05-29 14:12:17
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>