  • 1. Data: 2006-09-21 10:51:21
    Temat: dopłata przy refinansowaniu kredytu CHF
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    Witam,
    Znajoma z pracy ma taki problem. Refinansowała kredyt mieszkaniowy
    zaciągnięty w GE we frankach. Nowy bank wysłał do GE wymagane pieniądze 28
    sierpnia. Kiedy znajoma poszła po zaświadczenie o spłacie kredytu to
    dowiedziała się, że ma jeszcze do spłaty około 4.000zł ! Zdziwiona zaczęła
    drążyć temat i okazało się, że GE zaksięgował pieniądze dopiero 8 września,
    a kurs CHF w tym czasie zmienił się, więc zadłużenie powstało na skutek
    różnic kursowych.
    Wydaje mi się, że teraz przelew idzie najdłużej 1 dzień. Skąd to opóźnienie
    w księgowaniu? Czy bank może zaksięgować pieniądze kiedy chce?
    Pzdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2006-09-21 12:56:08
    Temat: Re: dopłata przy refinansowaniu kredytu CHF
    Od: "Tomasz Wrzodak" <t...@g...com>

    wojtaszek napisał(a):
> [...]
    > Wydaje mi się, że teraz przelew idzie najdłużej 1 dzień. Skąd to opóźnienie
    > w księgowaniu? Czy bank może zaksięgować pieniądze kiedy chce?

    Moim zdaniem, jeśli nie było odpowiednich zapisów w umowie
    kredytowej, działanie banku jest nieuczciwe i należałoby nie
    odpuszczać.

  • 3. Data: 2006-09-21 19:07:51
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_gazeta.pl>

    wojtaszek napisał(a):
> [...]
    > Wydaje mi się, że teraz przelew idzie najdłużej 1 dzień. Skąd to opóźnienie
    > w księgowaniu? Czy bank może zaksięgować pieniądze kiedy chce?

    A nie jest tak, ze splata calkowita musiala nastapic w terminie splaty
    najblizszej raty? Moze wlasnie stad to pozniejsze ksiegowanie?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-09-21 20:25:18
    Od: "Dawidek ||gazeta pl" <c...@i...tlen.pl>

    Użytkownik "wojtaszek" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wydaje mi się, że teraz przelew idzie najdłużej 1 dzień. Skąd to
    > opóźnienie w księgowaniu? Czy bank może zaksięgować pieniądze kiedy chce?

    Zaksięgować na konto do spłat a rozliczyć umowę kredytową to dwa pojęcia!!!!
    1/ księgując automatycznie wpływ na rachunek kredytu (1 dzień po nadaniu)
    nie przeliczyli kredytu - pytanie czy był złożony wniosek o wcześniejszą
    spłatę kredytu ? Nie wywiązali się z terminu ?

    2/ może jest w umowie klauzula że częściowe/całkowite spłaty mogą przypadać
    w terminie potrącania rat ? Może raty miała 8-go każdego miesiąca ?

    Tak czy inaczej jeśli punkt 1 jest prawidłowy to walczcie. Jeśli 2 jest
    prawdziwa to mądry Polak po szkodzie (znaczy sie czytaj umowe)

    Pozdrawia,
    Dawidek