  • 1. Data: 2006-09-21 17:18:43
    Temat: Dla zabawy - jak zhandlowac minidlug
    Od: m...@a...net.pl

    Witam.
    Kolega z biura pozyczyl innemu koledze z biura 5 zlotych polskich.
    Pare razy pytany o zwrot - zapomina.
    Umowa ustna.
    Dla jaj chcemy przeprowadzic zabawe polegajaca na tym ze dlug,
    jako "trudny do sciagniacia" zostanie odsprzedany trzeciemu
    koledze biurowemu za 4.80 PLN. Nastepnie ow trzeci kolega
    pojdzie do dluznika ze smutna mina i powaznie wygladajacym pismem
    domagajac sie splaty zakupionego dlugu.
    :-D

    Jak sformulowac taka umowe?
    Czy potrzeba do niej przykleic jakies znaczki oplaty skarbowej?
    ;-)

    Michal Kukula
    P.S - Tak. Czasem jest roboty az nadto, a czasem nudzimy sie w biurze.

  • 2. Data: 2006-09-21 18:29:50
    Temat: Re: Dla zabawy - jak zhandlowac minidlug
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > koledze biurowemu za 4.80 PLN. Nastepnie ow trzeci kolega
    > pojdzie do dluznika ze smutna mina i powaznie wygladajacym pismem

    <podstęp>
    To już lepiej niech pożyczy od tamtego 5 zł (problem czy ma) po czym oznajmi
    że posiada wierzytelność i wzajemnie potrąca sobie długi. Wystarczy wtedy
    wyłacznie oświadczenie.
    </podstep>

    btw. cesja wierzytelności nie wymaga opłaty skarbowej.

    Darek

  • 3. Data: 2006-09-21 18:56:11
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 20:29:50 +0200, Darek napisał(a):

    > btw. cesja wierzytelności nie wymaga opłaty skarbowej.

    Oczywiście ta cesja nie zawiera *danych osobowych* tego "trudnego dłużnika"
    - prawda? :)
    Bo inaczej to ... :))))

  • 4. Data: 2006-09-22 12:43:22
    Od: m...@a...net.pl

    >Oczywiscie ta cesja nie zawiera *danych osobowych* tego "trudnego dluznika"

    Oczywiscie trudno tak napisac papier tego typu, zeby nie zawieral danych
    osobowych, boz przeciez to dlug od osoby.
    No, dobra, mam punkt zaczepienia, pogooglam po hasle "cesja wierzytelnosci"
    Dzieki

    Michal

  • 5. Data: 2006-09-22 13:08:30
    Od: m...@a...net.pl

    No, znalazlem jakis wzor za darmo:
    http://www.veracomp.pl/kredyty.limit-kredytowy-wierz
    ytelnosci-weksle-cesja.page.133.html
    Kiepsko pasuje, ale cos z niego wykombinjemy.

    Dzieki za pomoc.

    Michal
    P.S - to co z tymi danymi osobowymi?
    Spisanie umowy zawierajacej nazwisko JEST przetwarzaniem danych osobowych?
    :-\

  • 6. Data: 2006-09-22 13:20:45
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Artur wrote:

    > Oczywiście ta cesja nie zawiera *danych osobowych* tego "trudnego dłużnika"
    > - prawda? :)
    > Bo inaczej to ... :))))

    Chyba nie do końca.
    Była sprawa bodajże BISE który właśnie tak sprzedał dług, i sąd się
    zgodził z argumentacją, że konieczność odzyskania pieniędzy jest
    cenniejsza niż dane osobowe dłużnika.

    KJ

  • 7. Data: 2006-09-23 06:15:05
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    m...@a...net.pl wrote:
> [...]
    > koledze biurowemu za 4.80 PLN. Nastepnie ow trzeci kolega
    > pojdzie do dluznika ze smutna mina i powaznie wygladajacym pismem

    I w tym momencie wysłany zostanie na drzewo.

    Nie wiem, ale czy wiesz, że właśnie wisisz mi 500 zł, bo twój kolega
    sprzedał mi twój dług. Jemu wisiałeś 500 zł. Umowa ustna.

    Szkoda czasu na takie pierdoły.
    Jakbyście jeszcze mieli jakiś papier na te 5 zł...