  • 1. Data: 2006-12-12 08:39:19
    Temat: przelew miedzynarodowy przez bank korespondujacy
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    Wyslalem przelew meidzynarodowy do pewnej instytucji (platforma forex).
    Przelew byl w dolarach australijskich , kwota dosc duza. Miedzy moim
    bankiem a bankiem odbiorcy pojawil sie bank posredniczacy- w ten sposob
    wysylalem pieneidze z banku X a odbiorca widzi jako moj bank -bank Y
    (dokladnie HSBC). Teraz platforma odeslala moje pieniadze ale sugerujac
    sie tym co widzieli- na moj rachunek w HSBC . Problem w tym, ze ja nie
    mam konta w HSBC- to byl po prostu bank posredniczacy w przelewie. Co
    sie stanie teraz z tymi pieniedzmi? Czy HSBC "dojdzie" do tego, gdzie ma
    przekazac dalej te pieniadze czy odesle do nadawcy? (Platforma nie chce
    mi wyplacic pieniedzy na inne konto- twierdzac, ze moga wyplacic tylko
    na konto z ktorego przyszly pieniadze- a oni widza, tak jakby pieniadze
    przyszly z banku posredniczacego w przelewie).

  • 2. Data: 2006-12-12 15:05:37
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Pi23" <p...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > sie tym co widzieli- na moj rachunek w HSBC . Problem w tym, ze ja nie mam
    > konta w HSBC- to byl po prostu bank posredniczacy w przelewie. Co sie

    Wróci do nadawcy pomniejszony o koszty transferu w jedną i drugą stronę.

    >Czy HSBC "dojdzie" do tego, gdzie ma przekazac dalej te pieniadze czy
    >odesle do nadawcy?

    Do nadawcy