  • 71. Data: 2019-08-06 11:01:25
    Temat: Re: depozyt ponad inflację?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2019 19:44:56 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:

    > Widziałeś kiedyś jak wygląda produkcja we współczesnym browarze? Jeśli
    > tak to wiesz, że jest to proces zautomatyzowany i już samo zatrzymanie
    > taśmy, bo coś tam trzeba zmienić albo czegoś zabrakło oznacza straty.
    > Innymi słowy - zmiana czegokolwiek musi się opłacać.

    Nie bierzesz pod uwagę co najmniej 3 rzeczy:
    -efekt reklamowy
    -na Polandrock puszka Lecha kosztowała 5zł, normalnie w sklepach ok 2,5zł
    -oprócz tego ze Polandrockowe edycje puszek sprzedawali na festiwalu to ciągle są w
    sprzedażny w Żabkach np,
    Więc do interesu raczej nie dołożyli.

  • 72. Data: 2019-08-06 11:11:01
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-06 o 11:01, Kris pisze:
    > Nie bierzesz pod uwagę co najmniej 3 rzeczy:

    Biorę. Właśnie dlatego pisałem o dużej ilości, by taka akcja miała sens.

    > -efekt reklamowy

    Aby zadziałał musi być odpowiednia skala.

    > -na Polandrock puszka Lecha kosztowała 5zł, normalnie w sklepach ok 2,5zł

    Nie wiadomo jednak, czy większy zysk idzie do browaru.

    > -oprócz tego ze Polandrockowe edycje puszek sprzedawali na festiwalu to ciągle są w
    sprzedażny w Żabkach np,

    Pewnie poniżej 5 zł?

    > Więc do interesu raczej nie dołożyli.

    Oczywiście, że nie spodziewam się tego. Założę jednak, iż ponad milion
    puszek zostało wyprodukowanych.

  • 73. Data: 2019-08-06 13:33:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Aug 2019 02:01:25 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Nie bierzesz pod uwagę co najmniej 3 rzeczy:
    > -efekt reklamowy
    > -na Polandrock puszka Lecha kosztowała 5zł, normalnie w sklepach ok 2,5zł

    I nie szli ludzie do sklepu kupowac ? :-)

    > -oprócz tego ze Polandrockowe edycje puszek sprzedawali na festiwalu to ciągle są w
    sprzedażny w Żabkach np,
    > Więc do interesu raczej nie dołożyli.

    I nie wiadomo, czy browar mial cos z tych 5zl, czy zarobili miejscowi
    organizatorzy.

    Tak czy inaczej - trwalosc matrycy drukarskiej jakas jest i co pewnien
    czas trzeba ja zmienic.
    Wiec przy odpowiedniej ilosci to grosze kosztuje - tyle, co nowy
    projekt graficzny.

    J.

  • 74. Data: 2019-08-06 15:02:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Hm, sa jeszcze jakies spoldzielnie, co buduja nowe bloki ?

    Są. Nie żebym był ich jakimś wielkim fanem, ale są.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 75. Data: 2019-08-06 15:19:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2019 13:33:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > I nie szli ludzie do sklepu kupowac ? :-)

    Pewnie byli i tacy co im się chciało kilka km iść do sklepu ale większość jednak na
    miejscu kupowała.

    > I nie wiadomo, czy browar mial cos z tych 5zl, czy zarobili miejscowi
    > organizatorzy.

    Browar miał SWOJĄ strefę i tam sprzedawał swoje piwo. Oczywiście pewnie dla
    organizatora działkę musiał odpalić ale z czegoś trzeba festiwal sfinansować

  • 76. Data: 2019-08-06 15:23:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2019 11:11:32 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:
    > Nie wiadomo jednak, czy większy zysk idzie do browaru.

    Lech sam to piwo w swojej strefie sprzedaje ale zapewne działkuje się z organizatorem

    > Pewnie poniżej 5 zł?

    3,99 jeśli się nie mylę

    > Oczywiście, że nie spodziewam się tego. Założę jednak, iż ponad milion
    > puszek zostało wyprodukowanych.

    Biorąc pod uwagę ze tam z pół miliona luda przez kilka dni było to ten milion to wg
    mnie zaniżony szacunek
    Strefa Lecha czynna prawie całą dobę, kilkanaście albo i więcej punktów gdzie piwo
    sprzedawali i praktycznie non stop kolejki.

  • 77. Data: 2019-08-06 15:27:35
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-06 o 15:19, Kris pisze:
    > Pewnie byli i tacy co im się chciało kilka km iść do sklepu ale większość jednak na
    miejscu kupowała.

    Nie wiem, jak było w tym roku, ale zdarzyło mi się odwiedzić ten
    festiwal w ubiegłych latach i mam wrażenie, iż mnóstwo osób przyjeżdża
    ze swoimi używkami. Ci, którzy przyjeżdżają samochodem (a jest ich
    większość) po prostu wrzuca do bagażnika - wiedzą, że na polu jest dość
    drogo. Dotyczy to zresztą nie tylko piwa.
    Ci, którzy przybyli PKP często za dnia robili sobie wypad do biedronki
    po zaopatrzenie. Pamiętam jak policjant zatrzymał delikwenta, bo ten
    "zapożyczył" sobie wózek ze sklepu. ;-)

  • 78. Data: 2019-08-06 15:29:13
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-06 o 15:23, Kris pisze:

> [...]
    > Strefa Lecha czynna prawie całą dobę, kilkanaście albo i więcej punktów gdzie piwo
    sprzedawali i praktycznie non stop kolejki.

    Mam tę świadomość, ale jest tu kolega, w głowie którego zmieścić się nie
    może ile Polacy wypijają alkoholu. ;-)

  • 79. Data: 2019-08-06 15:36:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2019 15:28:06 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:

> [...]
    > większość) po prostu wrzuca do bagażnika - wiedzą, że na polu jest dość
    > drogo. Dotyczy to zresztą nie tylko piwa.

    Parkowałem na jednym z bliżej położonych od sceny parkingów i i tak było to ponad 2
    km w jedna stronę. Więc tylko sześciopak swojego wziąłem bo leniwy jestem;) Resztę
    kupowaliśmy na miejscu

    > Ci, którzy przybyli PKP często za dnia robili sobie wypad do biedronki
    > po zaopatrzenie. Pamiętam jak policjant zatrzymał delikwenta, bo ten
    > "zapożyczył" sobie wózek ze sklepu. ;-)

    Może to Ci;)
    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/21-festiwa
    l-woodstock-jarek-i-janek-z-krakowa-jada-wozkiem-skl
    epowym,562542.html

  • 80. Data: 2019-08-06 15:51:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Aug 2019 15:29:13 +0200, Szymon napisał(a):

    sprzedawali i praktycznie non stop kolejki.

    > Mam tę świadomość, ale jest tu kolega, w głowie którego zmieścić się nie
    > może ile Polacy wypijają alkoholu. ;-)

    Takie dane podaja od lat, i sa lepsze od nas nacje ... tylko ze przy
    okazji tych koszykow inflacyjnych sobie troche policzylem.

    I ciagle mnie wnioski zaskakuja.

    No to ankiete robimy - ile wypiliscie w poprzednim miesiacu, i czy to
    byl litr spirytusu ?
    Ok 5 butelek wodki, lub 40 piw po pol litra

    J.