  • 31. Data: 2009-12-12 20:43:18
    Temat: Re: da się anulować transakcję kredytówką ?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Hals" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Nie jestem osobą zainteresowaną - zaznaczyłem żeby traktować ten
    > problem jako równanie matematyczne o wielu zmiennych.
    > Nie utożsamiam sie z żadną zmienną :-)

    Osoba zainteresowana = "ci" albo np. ktos z nia zwiazany.

    > Co do prawa zwracania uwagi - rad bym poznać podstawę prawną Twojej opinii.

    Jaka dokladnie? Prawna? :-)
    Wiesz, kiedys takie rzeczy okreslano jako "savoir-vivre" - jest to
    dokladnie ta sama "podstawa", ktora mowi, by "Ci" pisac wielka litera.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2009-12-12 20:50:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Hals" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Zgubienie karty nie jest argumentem. Ale podejrzenie nieautoryzowanego
    > użycia karty - to podstawowy argument! A taki przypadek rozważaliśmy.

    W przypadku tylko watpliwosci klient nie powinien zglaszac reklamacji
    a raczej zażądać kopii dokumentu obciazeniowego. Nie wykonuje sie wtedy
    chargebacku, dopiero jesli na skutek udostepnienia (lub nie) tej kopii
    klient zlozy reklamacje, bank moze wykonac chargeback.

    > Polecam lekturę podlinkowanych wcześniej stron - bez tego dalsza
    > polemika jest bez sensu.

    Tu nie ma przeciez zadnej polemiki.

    > Zwróć jednak uwagę, dlaczego klienci np. niemieckich biur podróży mają
    > dokładnie to co w umowie. Natomiast klienci polskich biur najczęściej
    > mają problemy i narzekają na warunki pobytu inne niż w umowie.

    Skad ta statystyka? Szczerze mowiac, tylko raz mi sie zdazylo otrzymac
    warunki inne niz w umowie, i nie placilem wtedy karta (to bylo zreszta
    dosc dawno). Moze klienci niemieccy czesciej lepiej wybieraja biura,
    a Polacy czesciej biora najtansze? Najtansze zwykle nie jest najlepsze
    niestety.

    Tak czy owak, nieotrzymanie produktu/uslugi zgodnej z umowa moze byc
    teoretycznie powodem reklamacji karcianej, aczkolwiek w praktyce bardzo
    to ciezko widze w przypadku takiej uslugi. Dostawa towaru (jej brak) to
    inna sprawa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2009-12-12 21:41:24
    Od: "Hals" <m...@p...onet.pl>

    > Jaka dokladnie? Prawna? :-)
    > Wiesz, kiedys takie rzeczy okreslano jako "savoir-vivre" - jest to
    > dokladnie ta sama "podstawa", ktora mowi, by "Ci" pisac wielka litera.

    Wyjaśniłem co było powodem zwrócenia uwagi na formę pisowni - nawiasem
    mówiąc nie było to grzeczne z mojej strony tak samo jak forma wypowiedzi
    rozmówcy. Dyskusje na usenecie często maja przerażająco niski poziom - i z
    zasady nie biorę udziału w tych które zawierają zbyt dużo błędów
    gramatycznych i ortograficznych. Mimo że znam rozwiązanie problemu - nie
    udzielam się.
    A co do określenia "podstawa prawna" - była to lekko żartobliwa reakcja na
    Twoje określenie "...prawo (?) do zwracania autorowi uwagi..." która miała
    na celu poznanie źródła owej etykiety. Bo przyznam - nie spotkalem się z tym
    a chętnie poznam. Dla mnie pisanie "Ci", 'Tobie" i innych jest tak
    naturalne, że odstępstwo aż razi i nie przypuszczałem że jest to obwarowane
    jakimkolwiek "prawem".

    Pozdrawiam. Hals.

  • 34. Data: 2009-12-12 21:58:22
    Od: "Hals" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > teoretycznie powodem reklamacji karcianej, aczkolwiek w praktyce bardzo
    > to ciezko widze w przypadku takiej uslugi. Dostawa towaru (jej brak) to

    Wszystko O.K. - zgadzam się taką opinią. Też mi to nie wygląda na łatwe -
    być może dlatego że nie jest to popularne tak jak w DE czy USA?
    Rozważam tylko możliwość zastosowania chargeback, a uwarunkowania prawne
    dają mi ku temu podstawy. Co innego rzeczywistość - w PL może to nie był
    łatwe, dlatego kilkakrotnie zaznaczałem że to tylko szansa. Sam nie
    skorzystałem bo nawet nie wiedziałem o takiej możliwości i prawdę mowiąc nie
    chcę miec ku temu powodów.
    Co do statystyki - to doświadczenie poniekąd "zawodowe" - kontakty z
    "biurami podróży", rezydentami, oraz sporo prywatnych. Najłatwiej
    doświadczyć tego kupując np. najtańsze wczasy w najtańszym niemieckim biurze
    podrozy. Zapewniam że jest rożnica. Sprawdzone ;-)

    Pozdrawiam. Hals.

  • 35. Data: 2009-12-12 22:09:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Hals" <m...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > uwagi..." która miała na celu poznanie źródła owej etykiety. Bo
    > przyznam - nie spotkalem się z tym a chętnie poznam.

    Takie zasady nie maja okreslonego zrodla, m.in. ksiazki je opisuja,
    a ludzie ucza (innych ludzi), ale to podobna sprawa jak z tym, kto ma
    prawo mowic "klient nasz pan". Nie jest to klient.
    --
    Krzysztof Halasa