  • 1. Data: 2005-01-25 17:30:55
    Temat: czy u nas kiedys tak bedzie?:)
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    ogladama jakis zagramaniczny film, z ktorego wynikalo, ze wiekszosc ludzi
    placi wylacznie bezgotowkowo - w sklepach, za uslugi itd. jak ktos placil w
    sklepie gotowka, to od razu wiadomo bylo, ze ma klopoty, ze np. komornik
    zajal konto. ciekawa jestem, na ile tak jest za granica. i kiedy u nas tak
    bedzie?:) jak na razie to ja przezylam czasy, gdy wyjecie karty z portfela
    wywolywal poploch u kasjerek, przeprowadzalam szkolenia, a ufni ludzie
    przyjmowali karte:) (oczywiscie na drzwiach wejsciowych byla mozliwosc
    placenia karta:)

  • 2. Data: 2005-01-25 17:37:46
    Temat: Re: czy u nas kiedys tak bedzie?:)
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:ct5voa$1it5$1@mamut1.aster.pl,
    niejaki(a): Ruua z adresu <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>
    napisał(a):

    > ogladama jakis zagramaniczny film, z ktorego wynikalo, ze wiekszosc
    > ludzi placi wylacznie bezgotowkowo -.....................

    jak pisałem kilka wątków niżej - w Finlandii już tak jest ...

    ale tam też ludzie KUPUJĄ specjalne przeglądarki internetowe dla swoich
    telefonów komórkowych, aby łatwiej sieć przeglądać :) rozmowy są po prostu
    tańsze

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 3. Data: 2005-01-25 17:50:23
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Tue, 25 Jan 2005 18:30:55 +0100, na pl.biznes.banki, Ruua w wiadomości
    <news:ct5voa$1it5$1@mamut1.aster.pl> napisał(a):

> [...]
    > zajal konto. ciekawa jestem, na ile tak jest za granica. i kiedy u nas tak

    Akurat nie jestem pewien, czy jest się do czego spieszyć :)

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 4. Data: 2005-01-25 17:57:47
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:nqwsmis5rsgp$.dlg@krak.eu.org...

    > Akurat nie jestem pewien, czy jest się do czego spieszyć :)

    ze wszedzie jest mozliwosc platnosci bezgotowkowej? ja bym bardzo chciala
    taka mozliwosc.

  • 5. Data: 2005-01-25 18:12:12
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    > ze wszedzie jest mozliwosc platnosci bezgotowkowej? ja bym bardzo
    > chciala taka mozliwosc.

    Czytaj uwaznie wlasne posty to bedziesz wiedziala o czym pisze Krzysztof.

    pzdr
    wkg

  • 6. Data: 2005-01-25 18:15:32
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "wkg" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czytaj uwaznie wlasne posty to bedziesz wiedziala o czym pisze Krzysztof.

    wiem, ze chodzi o tego komornika, ale u nas tez ludzie maja z tym problemy i
    jakos sobie radza. dodam, ze to co widzialam, z tym komornikiem i gotowka,
    to byl FIM i pytalam, ze rzeczywiscie jest az tak?

  • 7. Data: 2005-01-25 18:29:47
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > problemy i jakos sobie radza. dodam, ze to co widzialam, z tym
    > komornikiem i gotowka, to byl FIM i pytalam, ze rzeczywiscie jest az

    Chodzi o pozbawienie prywatnosci. Byl niedawno watek o algorytmach
    klasyfikujacych klientow.

    pzdr
    wkg

  • 8. Data: 2005-01-25 19:08:26
    Od: Maciej Maciejewski <m...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Jan 2005 18:37:46 +0100
    "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> nabazgral:

    Jak moze byc tak u nas, jak ja dzis czekalem 20 min na autoryzacje
    bo poleczenie POS'a z centrum odrzucalo z 3 razy. :)

    --
    Maciej Maciejewski
    maciej [dot] maciejewski [at] gmx [dot] de

  • 9. Data: 2005-01-25 19:23:22
    Od: "Ralff" <r...@o...wytnij.pl>

    Mieszkam w Anglii i uzywam trzech kart -visy electrona, classica i
    mastercarda. Nie ma zadnego problemu - praktycznie wszedzie mozna zaplacic
    kazda karta. Nawet za bzdury- jedna paczke papierosow czy cos w tym stylu.
    Od poczatku roku wprowadzono mozliwosc uzywania pinu zamiast podpisu (i tak
    nie widzialem zeby ktokolwiek sprawdzal podpis)- na kazdej karcie jest
    oprocz paska magnetycznego chip ktory do tego sluzy - wklada sie karte do
    malutkiego terminala kolo kasy i wbija na nim pin - sprzedawca nawet przez
    chwile nie dotyka karty.
    Pozdr

  • 10. Data: 2005-01-25 20:51:44
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

> [...]
    > malutkiego terminala kolo kasy i wbija na nim pin - sprzedawca nawet przez

    Haha, ja mam od maja taką kartę chipowo-magnetyczną i w sklepie, w
    którym najczęściej robię zakupy (POS PolCardu) po 2 miesiącach się
    poddałem - kasjerki okazały się być niewyuczalne :P. Nawet argumenty, że
    wkrótce takich kart będzie więcej a końcu zastąpią dotychczasowe nie
    robił na nich wtażenia :-)

    Przemek