  • 131. Data: 2005-12-23 08:18:12
    Temat: Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl>

    Glenn napisał(a):

    > Dobre! Odpowiadałeś owszem, ale nie na zadane pytania - ani moje, ani
    > Krzysztofa, ani Catberta.

    Mam pytanie: skąd wziąć mleko na śniadanie dla dzieci?
    Proszę o konkretną odpowiedź - łącznie z podaniem koloru krowy,
    od której mleko ma pochodzić.
    Co to ma do rzeczy?
    Moim zdaniem ma.

    > Też tak myślę, że nie ma co komentować - to się komentuje samo.

    Grunt to dobre samopoczucie.

    Jurek

  • 132. Data: 2005-12-23 17:51:26
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Jurek Wawro wrote:

    > Mam pytanie: skąd wziąć mleko na śniadanie dla dzieci?
    > Proszę o konkretną odpowiedź - łącznie z podaniem koloru krowy,
> [...]

    Jurek proponuje pożyczki dla rządu z NBP i przekonuje że to tańsze-no to
    padają pytania: dlaczego uważa, że to tańsze, w jakich sytuacjach proponuje
    pożyczać, kto ma decydować o celu pożyczek, co się stanie jak mityczne
    skarby NBP ulegną wyczerpaniu. Jurek nie odpowiada na te pytania, za to
    zaczyna wyzywać adwersarzy od oszalałych liberałów i postuluje odejście
    Balcerowicza (któremu i tak kończy się kadencja) jako lek na wszystko.
    Pytanie: jak nazwać takiego dyskutanta jak Jurek?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 133. Data: 2005-12-23 18:54:07
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 23 Dec 2005 19:46:36 +0000, w <dohglc$rjs$2@atlantis.news.tpi.pl>, Jurek
    Wawro <j...@W...tenar.pl> napisał(-a):

    > Wiesz co - gówno mnie obchodzi - jak mnie nazwiesz.
    > Toczyła się tutaj dyskusja - o ile kredyty z NBP byłyby tańsze.

    Ile wynoszą zasoby pieniężne NBP i jak ich wielkość ("wielkość") ma się do
    potrzeb budżetu. I kto je miałby zwracać.

  • 134. Data: 2005-12-23 19:46:36
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl>

    Glenn napisał(a):

> [...]
    Wiesz co - gówno mnie obchodzi - jak mnie nazwiesz.
    Toczyła się tutaj dyskusja - o ile kredyty z NBP byłyby tańsze.
    Mało tego - pan Balcerowicz jako minister finansów pozyczał pieniądze
    z NBP i świat się od tego nie zawalił.
    Ale żeby zrozumieć dlaczego trzeba odrobinę wiedzy i odrobinę rozumu.

    J.

  • 135. Data: 2005-12-23 20:01:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

> [...]
    > zaczyna wyzywać adwersarzy od oszalałych liberałów i postuluje odejście
    > Balcerowicza (któremu i tak kończy się kadencja) jako lek na wszystko.

    Mam wrazenie ze to znaczace uproszczenie. Wszystko zaczelo sie od Kanady
    i strony WWW (ktore sa wciaz w temacie). Tam chodzilo o "kreacje
    pieniadza", zeby robil to bank panstwowy zamiast prywatnych. Na razie
    Jurek nie wytlumaczyl skad maja sie brac te "wykreowane" pieniadze.

    NBP zadnych skarbow (mitycznych ani niemitycznych) nie ma, ma okreslone
    zasoby pieniedzy w roznych walutach i np. moze sie ich pozbyc
    (np. zamieniajac na inne po aktualnym kursie, ktory przy wiekszych
    transakcjach tego typu w takiej sytuacji zapewne bedzie spadal) lub
    pozyczajac/dajac rzadowi), oraz moze wyemitowac pieniedze w lokalnej
    walucie.
    NBP moze takze uzyskiwac pieniadze np. w formie depozytow.

    Niestety nie wiemy ktora z tych mozliwosci najbardziej sie Jurkowi
    podoba, chociaz odpowiedz na to pytanie wymaga tylko paru slow, nie
    trzeba pisac epopei.

    Szczerze mowiac ja osobiscie nie jestem z gory nastawiony wrogo
    do zadnego z tych rozwiazan. Ale jesli jednak nie wiadomo co mamy
    ocenic to troche trudno to zrobic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 136. Data: 2005-12-23 20:08:46
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):

    > Ile wynoszą zasoby pieniężne NBP i jak ich wielkość ("wielkość") ma się do
    > potrzeb budżetu. I kto je miałby zwracać.

    1. W jakim zakresie mógłby być finansowany przez NBP,
    wymaga ustalenia. Rozmawiamy tu o zasadzie (Glenn zaczął dyskusję
    od podważenia samej zasady).
    2. Zwracał będzie oczywiście budżet - tak jak robi to teraz.
    Korzyścią z takiego rozwiązania jest m.in. oszczędność na komercyjnych
    odsetkach.

    Jurek

  • 137. Data: 2005-12-23 20:57:02
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Mam wrazenie ze to znaczace uproszczenie.

    Celowe - nie zamierzałam powtarzać całego wątku. A odpowiedzi na pytania,
    które w nim padły chętnie usłyszałabym od Jurka - na razie użył tylko
    kolejnego ataku personalnego i poprawnie napisał słowo "gówno". Trochę to
    mało wnosi do sprawy - nie sądzisz?

    > NBP zadnych skarbow (mitycznych ani niemitycznych) nie ma,
    /ciach/

    O ironii słyszał :-) ?

    > Niestety nie wiemy ktora z tych mozliwosci najbardziej sie Jurkowi
    > podoba, chociaz odpowiedz na to pytanie wymaga tylko paru slow, nie
    > trzeba pisac epopei.

    Niestety odpowiedzi brak.

    > Szczerze mowiac ja osobiscie nie jestem z gory nastawiony wrogo
    > do zadnego z tych rozwiazan. Ale jesli jednak nie wiadomo co mamy
    > ocenic to troche trudno to zrobic.

    Ja mam wrażenie, że nastąpiło tu klasyczne okopanie się na swojej wyjściowej
    pozycji - tylko po co w ogóle zaczynał dyskusję w takim razie? Spodziewał
    sie poklasku ;-) ?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 138. Data: 2005-12-23 21:01:38
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Jurek Wawro wrote:

    > Wiesz co - gówno mnie obchodzi - jak mnie nazwiesz.

    Coś Ci nerwy nie służą - może waleriany? Jak na razie, to oprócz paru
    inwektyw nadal nie raczyłeś odpowiedzieć na zadane w wątku pytania.

    > Toczyła się tutaj dyskusja - o ile kredyty z NBP byłyby tańsze.

    Nie zostało udowodnione czy w ogóle byłyby tańsze.

    > Mało tego - pan Balcerowicz jako minister finansów pozyczał pieniądze
    > z NBP i świat się od tego nie zawalił.

    To jest Twój koronny argument?

    > Ale żeby zrozumieć dlaczego trzeba odrobinę wiedzy i odrobinę rozumu.

    No to zejdź z tego Olimpu, na którym siedzisz i oświeć maluczkich -
    odpowiadając na pytania zadane w wątku.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 139. Data: 2005-12-23 21:33:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > Ja mam wrażenie, że nastąpiło tu klasyczne okopanie się na swojej wyjściowej
    > pozycji - tylko po co w ogóle zaczynał dyskusję w takim razie? Spodziewał
    > sie poklasku ;-) ?

    Ze wszystkim moge sie zgodzic ale z tym nie - on nie zajął żadnej
    konkretnej pozycji, wiec nie moze sie w niej okopać.

    Aczkolwiek mysle ze wlasnie spodziewal sie poklasku. Trudno stwiedzic,
    partie chyba nie zaczynaja przekonywania spoleczenstwa do swoich
    teorii od Usenetu? Ani chyba nie z niego czerpia natchnienie?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 140. Data: 2005-12-23 21:38:59
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Ze wszystkim moge sie zgodzic ale z tym nie - on nie zajął żadnej
    > konkretnej pozycji, wiec nie moze sie w niej okopać.

    Może i racja - to się zmieniało jak w kalejdoskopie.

    > Trudno stwiedzic,
    > partie chyba nie zaczynaja przekonywania spoleczenstwa do swoich
    > teorii od Usenetu? Ani chyba nie z niego czerpia natchnienie?

    No to im raczej grona zwolenników nie powiększy :-)

    przyszłość/ Woody Allen