  • 1. Data: 2005-12-07 20:57:17
    Temat: Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
    Od: wizardx12 <R...@c...barg.cy>

    W dniu 2005-12-07 22:38, Jurek Wawro napisał(a):
    > link

    Czy to jest tzw. "czyn" z okazji dzisiejszego jubileuszu?

  • 2. Data: 2005-12-07 21:38:56
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl>

    http://www.michaeljournal.org/BankKanady.htm

  • 3. Data: 2005-12-07 22:23:50
    Od: wizardx12 <R...@c...barg.cy>

    W dniu 2005-12-08 00:09, Jurek Wawro napisał(a):

    > O jaki jubileusz Ci chodzi?

    Ten, z okazji którego do Torunia zjechało się 10 tys. bojówkarzy w
    moherowych beretach. Ale fakt - walnąłem się okrutnie, bo to dopiero
    jutro, tyle tylko , że zrobili sobie dwudniówkę i zaczęli świętować dzisiaj.

    > Interesuje mnie opinia na temat tez postawionych we wskazanym tekście.
    > Jak nie masz na ten temat nic sensownego do powiedzenia, to po co
    > marnować bity?

    Stek bzdur, to co tu komentować.

  • 4. Data: 2005-12-07 23:09:32
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl>

    wizardx12 napisał(a):

> [...]

    Interesuje mnie opinia na temat tez postawionych we wskazanym tekście.
    Jak nie masz na ten temat nic sensownego do powiedzenia, to po co

    J.

  • 5. Data: 2005-12-08 00:25:08
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Jurek Wawro wrote:
    > http://www.michaeljournal.org/BankKanady.htm

    Nie wiem jak to było w Kanadzie po wojnie, ale wiem do czego wprowadziła
    emisja pustego pieniądza w Polsce w latach osiemdziesiątych. Jeżeli ty nie
    pamiętasz - to może lepiej dla ciebie ;-)

  • 6. Data: 2005-12-08 01:19:06
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl>

    wizardx12 napisał(a):

    > Ten, z okazji którego do Torunia zjechało się 10 tys. bojówkarzy (...)

    Tak przypuszczałem.
    Ciekawy sposób argumentacji.
    Jeśli ktoś proponuje dyskusję nad powszechnie przyjętymi
    założeniami, to musi być stuknięty.
    Jak stuknięty - to od Rydzyka.
    A jak od Rydzyka - to ekstrema.
    Ja ekstrema - to bojówka.
    Odwdzięczę się swoimi skojarzeniami (może nie aż tak "błyskotliwymi").
    Zapewne lata lektury GW doprowadfziły do perfekcji
    proces zastepowania myślenia sloganiami i
    stereotypami?

    > Stek bzdur, to co tu komentować.

    Może jestem tępy, ale jakoś nie potrafię
    dostrzec niewątpliwej bzdurności wszystkich postawionych tez.
    Potrafię na przykład wskazane działanie proinflacyjne
    wysokiego oprocentowania kredytu uzupełnić innymi czynnikami,
    które będą w różny sposób przekładać się na wzrost cen.
    Jednak nie oznacza to, że postawioną tezę da się łatwo obalić.
    Chyba, że na zasadzie "bojówkarzy z Torunia".
    Także argument z "czasu wojny" jest interesujący.

    J.

  • 7. Data: 2005-12-08 01:37:16
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl>

    Bogdan B. napisał(a):

    > Nie wiem jak to było w Kanadzie po wojnie, ale wiem do czego wprowadziła
    > emisja pustego pieniądza w Polsce w latach osiemdziesiątych. Jeżeli ty nie
    > pamiętasz - to może lepiej dla ciebie ;-)

    Ale przecież w tym tekście nie chodzi o emisję pustego pieniądza!

    J.

  • 8. Data: 2005-12-08 06:04:09
    Od: maho <m...@p...net>

    Jurek Wawro napisał(a):
    [ciach]

> [...]
    > Chyba, że na zasadzie "bojówkarzy z Torunia".
    > Także argument z "czasu wojny" jest interesujący.

    Wiesz, jeżeli ktoś ogłosi że Księżyc to nie jest żaden satelita tylko
    gomółka żółtego sera zawieszona na granatowym prześcieradle, to nie
    oczekuj że wszyscy się rzucą to dementować.

    Aczkolwiek będzie to zdecydowanie ciekawa teoria :)

    pozdrav

    maHo

  • 9. Data: 2005-12-08 09:51:39
    Od: Jurek Wawro <j...@t...pl>

    maho napisał(a):

> [...]
    > oczekuj że wszyscy się rzucą to dementować.
    >
    > Aczkolwiek będzie to zdecydowanie ciekawa teoria :)

    Teraz rozumiem, czemu bez komentarza pozostaje tyle bzdur
    wypowiadanych przez naszych "ekspertów".
    Jednak grupy dyskusyjne są chyba między innymi po to, żebyśmy
    nie musieli poprzestawać na zapewnieniach, że to bzdura.
    Czy ktoś może wskazać choćby jeden malutki argument przeciw tezie,
    że bank centralny może generować więcej pieniądza, przejmując
    to zadanie od banków komercyjnych w części pokrywającej
    wydatki rządu wpływające na wzrost PKB?

    J.

  • 10. Data: 2005-12-08 09:55:41
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Jurek Wawro wrote:

> [...]
    > że bank centralny może generować więcej pieniądza, przejmując
    > to zadanie od banków komercyjnych w części pokrywającej

    Czy Ty naprawdę nie rozumiesz jak się skończy takie "generowanie"?

    przyszłość/ Woody Allen