  • 1. Data: 2002-06-07 14:59:03
    Temat: czy LG jest bezpieczny ?
    Od: "boa" <a...@N...poczta.fm>

    1. nie maja tokena a nie hasl jednorazowych
    - jesli ktos zainstaluje ci trojana masz po pieniadzach ....
    2. na maestro mozna wyplacic do 5tys dziennie i nie interesuje ich podpis na
    karcie, wrecz w regulaminie pisze ze na slipe podpis moze byc inny a oni to
    maja w d.
    - nie mozna zalozyc drugiego konta aby zabezpieczyc ta karte trzymajac na
    koncie z karta powiedzmy 500zl tak jak to robie w mbanku

    jak zapytalem o zabezpieczenia w LG to pisza mi o protokolach RSA chyba nie
    bardzo rozumieja po polsku .. :(

    czy jeszcze gdzies jest tak zle ? ...

    Łukasz Lizak

  • 2. Data: 2002-06-10 06:17:29
    Temat: Re: czy LG jest bezpieczny ?
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    boa napisał(a):

    > - nie mozna zalozyc drugiego konta aby zabezpieczyc ta karte trzymajac na
    > koncie z karta powiedzmy 500zl tak jak to robie w mbanku

    mozna trzymac kase w mbanku, a w lg (i tym samym na karcie) miec 500 pln
    i miec karte marestro za 10 pln/rocznie i b. dobre kursy wymiany za
    granica

    roberts

  • 3. Data: 2002-06-10 08:08:27
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "boa" <a...@N...poczta.fm> napisał w wiadomości

    > czy jeszcze gdzies jest tak zle ? ...

    a ja zapytam - czy byla jakas skarga na wyplyniecie pieniedzy z LG ? Tysiace
    klientow i zaden sprytny informatyk jeszcze nie zdolal przelac kasy na swoje
    konto ? To moze jednak te zabezpieczenia sa w zupelnosci wystarczajace...?

    D.

  • 4. Data: 2002-06-10 08:59:16
    Od: "boa" <a...@N...poczta.fm>

> [...]
    swoje
    > konto ? To moze jednak te zabezpieczenia sa w zupelnosci wystarczajace...?

    chyba tez nie rozumiesz - nie trzeba zadnego sprytnego informatyka wystarczy
    miec 2 hasla i mozna robic co sie chce na koncie
    a takie zabezpieczenia to wystarcza w sklepie internetowym a nie w banku

    nigdzie indziej tak nie ma albo tany albo tokeny!

    np w lukas jak nie masz tokena to musisz osobisie w banku zalozyc
    zdefiniowany przelew - i tak powinno byc

  • 5. Data: 2002-06-10 11:45:45
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > np w lukas jak nie masz tokena to musisz osobisie w banku zalozyc
    > zdefiniowany przelew - i tak powinno byc

    pytam ponownie - skoro to takie proste to dlaczego jeszcze nikt nie ukradl
    pieniedzy w ten sposob ? Wszyscy tacy moralni czy tez jednak nie jest to
    takie proste ?

    D.

  • 6. Data: 2002-06-10 11:46:09
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

    > chyba tez nie rozumiesz - nie trzeba zadnego sprytnego informatyka wystarczy
    > miec 2 hasla i mozna robic co sie chce na koncie

    No niestety tak wlasnie jest...

    > a takie zabezpieczenia to wystarcza w sklepie internetowym a nie w banku

    IMHO to tez niewystarczajace.

    > nigdzie indziej tak nie ma albo tany albo tokeny!
    >
    > np w lukas jak nie masz tokena to musisz osobisie w banku zalozyc
    > zdefiniowany przelew - i tak powinno byc

    No wlasnie - tak jak BZWBK bez tokena. W zdefiniowanych przelewach
    mam tylko swoje rachunki - w razie czego przeleje sobie na mbank
    i stamtad zrobie przelew zewnetrzny a w LG niby tez trzeba przelew
    zdefiniowac przed wykonaniem ale majac wspomniane dwa hasla mozna
    to zrobic i przelac kase gdziekolwiek. Dlatego sam tez trzymam LG
    tylko dla tego Maestro i mam tam najwyżej ze 100 zł. Mimo wyższego
    o 0,65% oprocentowania wole jednak kase trzymać na bezpiecznym eMAX.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 7. Data: 2002-06-10 11:47:13
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    boa wrote:

    > chyba tez nie rozumiesz - nie trzeba zadnego sprytnego informatyka wystarczy
    > miec 2 hasla i mozna robic co sie chce na koncie
    > a takie zabezpieczenia to wystarcza w sklepie internetowym a nie w banku

    jest jeden ficzer zwiekszajacy bezpieczenstwo - limit transakcji
    definiowany dla danego kanalu dostepu, jesli trzymasz tam
    oszczednosci a nie wyprowadzasz na codzien duzych przelewow
    to ustalasz sobie limit np. na 500 zl, mozna sobie ustalic
    rowniez limit nawet na 0 zl, to czasem moze byc przydatne

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 8. Data: 2002-06-10 14:42:01
    Od: "qb" <q...@q...qb>

> [...]
    > a takie zabezpieczenia to wystarcza w sklepie internetowym a nie w banku
    >
    > nigdzie indziej tak nie ma albo tany albo tokeny!
    Starczy zatem miec tan lub token lub poznac algorytm generowania list i
    wtedy wszystkie zabezpieczenia sa do bani. Jak na razie wszystkie tany i
    tokeny bazuja na tajnosci algorytmow dzialania. A to nie gwarantuje
    bezpieczenstwa. Znacznie bezpieczniejsze pod tym wzgledem sa certyfikaty,
    ich algorytmy dzialania sa jawne i uznane przez fachowcow, za trudne do
    zlamania. Urzadzenia, ktore musza ukrywac zasady swojego dzialania nie daja
    bezpieczenstwa.

    qb

  • 9. Data: 2002-06-10 14:44:55
    Od: "boa" <a...@N...poczta.fm>

    > pytam ponownie - skoro to takie proste to dlaczego jeszcze nikt nie ukradl
    > pieniedzy w ten sposob ? Wszyscy tacy moralni czy tez jednak nie jest to
    > takie proste ?

    jestes pracownikiem LG ?
    skad wiesz ze nie bylo reklamacji ?

    skoro dalej nie rozumiesz to zadam proste pytanie
    czy posiadanie dwoch hasel do LG (ktos zainstalowal mi sniffera na kompie w
    pracy i nawet o tym nie wiem)
    wystarczy do wyzerowania konta w LG odpowiedz:
    a) tak
    b) nie

    wnioski wyciagnij sam

    zalozylem konto w LG za wzgledu na oprocentowanie ale teraz mam bardzo
    powazne watpliowosci czy ryzykowac przelanie dosc sporej kwoty z emax na LG
    na pewno w takim przypadku odpada noszenie karty maestro co dla mnie samo w
    sobie jest kuriozum

    nie spotkalem sie jeszcze w zadnym regulaminie bankowym zeby wprost bylo
    napisane,
    ze podpis inny na slipie a inny na karcie nie jest podstawa reklamacji !!

    Łukasz Lizak

  • 10. Data: 2002-06-10 16:34:31
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "boa" <a...@N...poczta.fm> wrote in message

    > nigdzie indziej tak nie ma albo tany albo tokeny!
    >
    > np w lukas jak nie masz tokena to musisz osobisie w banku zalozyc
    > zdefiniowany przelew - i tak powinno byc

    Można telefonicznie.

    BAH
    PS.
    jeszcze nie byłem w Lukasie :-))