  • 1. Data: 2002-06-07 13:57:35
    Temat: Jak wyrwac Polske z zapasci??? KK!
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Współgospodarz Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Korea Południowa jest
    krajem, gdzie na jednego mieszkańca przypada najwięcej kart kredytowych -
    wynika z raportu Economist Intelligence Unit. Okazuje się, że oparty na nich
    system w ostatnich latach bardzo pomógł gospodarce. Przeciętnie dorosły
    mieszaniec Japonii ma 2 karty kredytowe, na Amerykanina przypada 1,8 karty,
    a na Brytyjczyka - tylko 0,9 karty. Okazuje się, że wszystkich w tyle
    zostawiają Koreańczycy - mieszkaniec tego kraju posługuje się aż czterema
    kartami.

    Jeszcze 3 lata temu sytuacja wyglądała zupełnie inaczej. W Korei Południowej
    było wtedy o ponad połowę kart kredytowych mniej niż w dniu dzisiejszym
    (teraz jest ich prawie 90 mln). Co jeszcze ważniejsze, były znacznie
    rzadziej używane. W 1998 r. za ich pomocą wykonano transakcje o wartości 33
    mld USD - w 2001 r. już na sumę 333 mld USD.

    Głównym powodem tej prawdziwej eksplozji transakcji elektronicznych była
    strategia, jaką rząd i banki przyjęły po kryzysie finansowym z 1997 r.
    Wcześniej system bankowy był nastawiony na obsługę korporacji i praktycznie
    lekceważył klientów indywidualnych. Zwrócił na nich uwagę dopiero po
    kryzysie, wspomagany przez rząd, który wprowadził ulgi preferujące
    używających karty.

    Okazało się, że nowe warunki zmieniły błyskawicznie mentalność Koreańczyków,
    którzy z jednego z najbardziej oszczędnych narodów Azji stali się jej
    najlepszymi konsumentami. Natomiast wydatki konsumenckie (w 2001 r., 56
    proc. z nich było zrealizowanych kartą) wydźwignęły gospodarkę z zapaści - w
    tym roku dynamika PKB ma wynieść 5-6 proc. Drugą stroną medalu jest szybko
    rosnące zadłużenie gospodarstw domowych (62 proc. PKB wobec 18 proc. dwa
    lata temu) i groźba przegrzania gospodarki.

    za expander.pl

    --
    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-06-07 14:05:27
    Temat: Re: Jak wyrwac Polske z zapasci??? KK!
    Od: "Bob" <p...@w...pl>

    > Współgospodarz Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Korea Południowa jest
    > krajem, gdzie na jednego mieszkańca przypada najwięcej kart kredytowych -

    a to nie jest czasami wiadomosc z wczoraj, tak czy siak najlepiej żyje się
    na kredyt (przynajmniej w USA, w Korei chyba trochę gorzej)

    pzdr.
    --
    Bob