  • 11. Data: 2004-06-12 19:57:13
    Temat: Re: co dla osoby chcacej oszczedzac na mieszkanie?
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    > ....ale taka, ktora ma mozliwosc dopisywania pieniedzy w czasie jej trwania.
    > Np. taka jak PKO BP Fortuna, tylko, ze ma tragicznie kiepskie
    > oprocentowanie. Czy sa inne lokaty o takiej funkcjonalnosci?

    Podsumujmy Twoje wymagania:
    1. Stopa zwrotu na poziomie lokat bank., choc nie podales ile by Cie
    satysfakcjonowalo.
    2. Awersja do jakiegokolwiek ryzyka spadku wartosci aktywow.
    3. Plynnosc - bedziesz wplacac w roznych terminach i nie wiesz kiedy bedziesz
    wyplacac.
    4. Brak checi do aktywnego zarzadzania inwestycjami.

    Twoje wszystkie wymagania spelniaja fundusze rynku pienieznego, a nie
    lokaty.
    1. Zyski FRP sa do przyjecia, choc bez fajerkow ;-) ok. 4,5% za ost. 12 mies.
    2. W niektorych FRP nie wystepuja spadki wartosci jednostek (DWS), lub
    wystepuja sporadycznie, ale co najwyzej rzedu 1-2 gr. na jedn. uczestnictwa.
    3. Fundusze wlasnie sa bardzo plynne, mozna wplacac i wyplacac kiedy sie
    chce. Kapitalizacja jest codzienna a podatek zostanie pobrany dopiero gdy
    umorzysz jednostki (i to tylko od tej czesci ktora wyplacisz, od reszty nie),
    a wiec przez caly czas pracuje kwota brutto (na lokacie przy kazdorazowym
    odnowieniu pobierany jest podatek od calosci odnowionej lokaty) co w dluzszym
    terminie zwiekszy zysk.
    4. Technicznie robisz zlecenie stale nabywania jednostek lub robisz
    nieregularne przelewy na swoj rejestr w TFI i zapominasz o temacie do czasu
    zakupu mieszkania. FRP z reguly nie pobieraja prowizji za nabycie, wiec nawet
    nie musisz zakladac konta w multi czy mbanku aby kupowac bez prowizji.

    I na koniec, fundusze sa bezpieczniejsze od bankow. W razie plajty TFI
    dostaniesz 100%.

    Karolew

  • 12. Data: 2004-06-12 20:27:22
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik " Karolew" <k...@W...gazeta.pl> napisał:
    > Hm, ciekawe podejscie. Nie wiem czy wiesz, ze banki inwestuja wiekszosc
    > pieniedzy z depozytow w obligacje. W inne instrumenty oczywiscie tez. Tak
    > wiec od "czarodziei" nie uciekniesz za daleko.

    No cóż. Juz rozumiem, dlaczego 90% depozytów w pkobp jest na a'vista ;-)) I żeby
    to chociaż było takie a'vista jak eMax w mBanku.... ;-))

  • 13. Data: 2004-06-12 20:44:02
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

    Karolew <k...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Kasa mieszkaniowa - wplaty sa oprocentowane na 0,25*stopa
    > redyskontowa, ale nie mniej niz 2% w stos. rocznym; kredyt 0,5*stopa
    > redyskontowa, nie mniej niz 4%.
    > Obecnie stopa: redyskonto weksli to 5,75.

    Jakie banki to oferują?

    WR

  • 14. Data: 2004-06-12 20:46:04
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

    Karolew <k...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > bedziesz wyplacac.
    > 4. Brak checi do aktywnego zarzadzania inwestycjami.

    Zgadza sie z wyjatkiem pkt 3, wplaty moga byc dokladnie w terminach
    comiesiecznych, a wiec regularnie, a od wyplat moge sie powstrzymac az do
    czasu decyzji zakupu mieszkania, a wiec na kilka lat.

    > I na koniec, fundusze sa bezpieczniejsze od bankow. W razie plajty TFI
    > dostaniesz 100%.

    Tego nie wiedzialem. Dobrze, jestem nadal sceptycznie nastawiony nieco,
    zwlaszcza, ze nie mam doswiadczen w tym temacie, ale polecisz jakis
    konkretny fundusz?

    WR

  • 15. Data: 2004-06-12 20:47:55
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

    Glenn <g...@b...pl> wrote:
    > A co tu polecać? Jak nie chcesz zamrażać pieniędzy, to załóż rachunek
    > w mbanku albo VW. Jak zgadzasz się na zamrożenie, to lokata- Dominet,
    > Eurobank, VW, AiG.

    Niezle oprocentowanie ma ten DOminet, ale nie slyszalem wczesniej o tym
    banku. Na ile to solidna firma? W sensie srednio mam ochote korzystac za
    pol roku z uslug BFG.

    WR

  • 16. Data: 2004-06-12 20:48:12
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    ~WD <j...@c...barg.sv> napisał(a):

    > No cóż. Juz rozumiem, dlaczego 90% depozytów w pkobp jest na a'vista ;-))

    W koncu budujemy ten kapitalizm raptem 15 lat. Niektorzy potrzebuja wiecej
    czasu na nauke ;-)

    > I żeby to chociaż było takie a'vista jak eMax w mBanku.... ;-))

    I tak lepsze niz w BZWBK czy w skarpecie.

    Karolew

  • 17. Data: 2004-06-12 21:02:21
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    > Zgadza sie z wyjatkiem pkt 3, wplaty moga byc dokladnie w terminach
    > comiesiecznych, a wiec regularnie, a od wyplat moge sie powstrzymac az do
    > czasu decyzji zakupu mieszkania, a wiec na kilka lat.

    Ale nie wiesz kiedy dokladnie bedziesz wyplacac. To powoduje ze nie wiesz na
    jak dlugie terminy zakladac lokaty, co bedzie Cie zmuszalo do lokat o
    krotszym terminie, a wiec czestego rolowania, placenia podatku a w zwiazku
    ztym nizszej stopy zwrotu. Nie mowiac o tym ze gdy chcesz wplacac regularnie
    to zakladanie co miesiac nowej lokaty i pilnowanie tego wszystkiego to
    dopiero bylaby zabawa.
    Fundusze nie maja terminu zapadalnosci wiec te wady opisane powyzej nie
    wystpeuja.

    > Tego nie wiedzialem. Dobrze, jestem nadal sceptycznie nastawiony nieco,
    > zwlaszcza, ze nie mam doswiadczen w tym temacie, ale polecisz jakis
    > konkretny fundusz?
    Juz pisalem, DWS Rynku Pienieznego.

    Ale rozumiem, ze temat jest dla Ciebie nowy, wiec nie nerwowo. Przejrzyj
    podane wczesniej strony plus bankier.pl, money.pl, www.fi.com.pl Faktem jest
    ze czasy sie zmienily i mozliwosci jest wiecej niz tylko banki jak to
    drzewiej bywalo.

    Karolew

  • 18. Data: 2004-06-12 21:04:39
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik " Karolew" <k...@W...gazeta.pl> napisał:
    > W koncu budujemy ten kapitalizm raptem 15 lat. Niektorzy potrzebuja wiecej
    > czasu na nauke ;-)

    ;-))))

    > I tak lepsze niz w BZWBK czy w skarpecie.

    Różnica tylko 0,10% p.a. A to i tak poniżej inflacji....
    Btw pkobp ma -z tego co pamiętam- coś koło 70mld depozytów. Dla porównania
    wszystkie OFE mają 50mld, a TFI 35mld.

    --
    Witek

  • 19. Data: 2004-06-12 21:16:02
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    Witold Romaniak <w...@o...pl> napisał(a):

    > Jakie banki to oferują?

    ING, BPH, Pekao SA.
    Ale najlepsze czasy dla kas juz minely. Chyba ze ktos ma zalozony rach. przed
    zlikwidowaniem ulgi 30% i korzysta nadal. Wowczas taki odpis od podatku (max
    11340zl rocznie) to niezla gratka.

    Wczytaj sie w regulaminy poszczegolnych kas. Po krotce tylko jak jest w BPH:
    - daja kredyt o wysokosci do 150% wplaconej kwoty
    - splata kredytu nie dluzej niz okres oszczedzania + 2lata
    - od kazdej wplaty pobierana jest prowizja 1,5%

    Karolew

  • 20. Data: 2004-06-13 08:48:27
    Od: "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej>

    "Witold Romaniak" <w...@o...pl> wrote in message

    > Zgadza sie z wyjatkiem pkt 3, wplaty moga byc dokladnie w terminach
    > comiesiecznych, a wiec regularnie, a od wyplat moge sie powstrzymac az do
    > czasu decyzji zakupu mieszkania, a wiec na kilka lat.

    Proponuję fundusze rynku pieniężnego. Prawie wszystkie nie pobierają opłat
    manipulacyjnych ( pamiętam tylko jeden, który pobiera). Zyski roczne
    właściwie w każdym na poziomie najlepszych lokat bankowych - czyli takich,
    które oferują 3, może 4 banki. Inwestują w bony albo obligacje roczne, więc
    ryzyko spadku wartości żadne. Fundusze inwestujące agresywniej niby
    umożliwiaja większe zyski, ale po ostatnich wzrostach to na dużo więcej bym
    już nie liczył, a ryzyko spadku wartości też wzrasta.

    No i wreszcie nie musisz się przejmować dopłatami. Wszystkie wpłaty idą na
    jedno (twoje) konto niezależnie kiedy są dokonywane.