  • 1. Data: 2013-01-12 19:20:32
    Temat: cashback [BZWBK]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Taki sobie zapis:

    "Konto Wydajesz & Zarabiasz Konto osobiste, w którym otrzymasz zwrot 1%
    płatności kartą Visa Wydajesz & Zarabiasz dokonanych w supermarketach,
    sklepach spożywczych i na stacjach benzynowych."

    Dawniej bylo za wszystkie platnosci ... i sie zastanawiam o co tu chodzi:
    a) jak oni rozrozniaja te sklepy ? No powiedzmy ze problemow nie ma, jak
    agent od platnosci prowadzi klasyfikacje i ewidencje, ale tez po co ma
    prowadzic ?

    b) o co tu w ogole chodzi ze tak ograniczyli - supermarkety i stacje to
    wydaje sie ze powinny walczyc o kazdy grosz prowizji, to w innych branzach
    latwiej 3% uzgodnic i sie z klientem podzielic.

    Proba ograniczenia wydatkow banku ? Byc moze, ale i tak chyba na tym
    zarabiaja.
    Nacisk jakis na niechetne branze ?

    Czy moze wrecz odwrotnie - bez nacisku dogadali sie z tymi branzami i biora
    od nich wieksza prowizje ?

    J.

  • 2. Data: 2013-01-12 21:05:37
    Temat: Re: cashback [BZWBK]
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2013-01-12 19:20, J.F. wrote:

> [...]
    > a) jak oni rozrozniaja te sklepy ? No powiedzmy ze problemow nie ma, jak
    > agent od platnosci prowadzi klasyfikacje i ewidencje, ale tez po co ma

    Po kodzie MCC. kazda transakcja jest oznaczona typem punktu sprzedazy.

> [...]
    > Nacisk jakis na niechetne branze ?
    >
    > Czy moze wrecz odwrotnie - bez nacisku dogadali sie z tymi branzami i biora

    nikt z nikim nie uzgadnia. Bank sam z siebie daje te 3%. Odbija sobie ze
    na innych typach sklepow zgarniaja wszystko dla siebie.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."