  • 21. Data: 2019-03-05 20:34:05
    Temat: Re: całkowita spłata kredytu hipotecznego
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 05.03.2019 o 19:00, J.F. pisze:

    > Zadnych alertow - odpowiedni zapis w umowie i wysoka prowizja :-)

    Ale jaka prowizja i jaki bank? Konkretnie proszę.

    --
    Alf/red/

  • 22. Data: 2019-03-05 21:01:19
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-03-05, Alf/red/ <a...@u...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Ferszteje, pytanie było o spłatę 99,8%, co nie jest spłatą całkowitą.
    > RobertS skomentował, że tak się da tylko w PKO BP.

    Ja to rozumiem inaczej.

    Że tak trzeba (w sensie cudować) tylko w PKO BP (bo pobiera opłatę za
    całkowitą spłatę). I tak, jest to cudowanie, przychodzi mi np. sytuacja
    w której dostaniesz przez to w tyłek (np. refinansowanie kredytu przez
    inny bank).

    > Nawiasem mówiąc leży właśnie przede mną (no, w innym okienku) świeżutkie
    > zestawienie warunków kredytów hipotecznych w 10 bankach. Tylko jeden ma
    > wpis "całkowita spłata = 2% przez pierwsze 3 lata".

    Ale tu mówimy o starszych kredytach, a nie tegorocznych.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 23. Data: 2019-03-05 22:42:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup

    >Ale jaka prowizja i jaki bank? Konkretnie proszę.

    Bank praktycznie kazdy, a prowizja od udzielenia kredytu.

    Splacasz dlugo, czy krotko - bank swoje zarobil.

    Tylko do wyjasnienia z KNF lub UOKiK, czy prowizja rozlozona na raty
    moze byc pobrana w calosci przy skroceniu okresu ... bo obecnie jest.

    J.

  • 24. Data: 2019-03-05 22:43:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PiteR pisze tak:

    > Zywa kobita z banku upiera się, że na 100% można z iPKO
    > to mnie pomroczność napadła bo nie widzę :)

    Ostatnia wersja:

    W odpowiedzi na Pana wiadomość dotycząca spłaty kredytu uprzejmie
    informuję, że dyspozycję wcześniejszej całkowitej spłaty kredytu
    niezbędne będzie złożenie dyspozycji w oddziale PKO Banku Polskiego.

    Czyli bank gównoline. Trzeba przypomnieć sobie drogę, przylecieć do
    Polski, pożyczyć samochód, specjalnie zmarnować trzy dni a potem
    zmarnować kolejne trzy.

    Jak coś bredzili o hasłach sms zamiast karty kodów to wariatom
    przytakiwałem. Zgubię telefon i będe ugotowany.

    Jedna nie ma zielonego pojecia o swojej pracy doradca.

    Zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji dla kredytów mieszkaniowych, za
    wcześniejszą częściową spłatę kredytu pobierana jest prowizja w
    wysokości 1,5% kwoty spłaty, przy czym prowizja pobierana jest jedynie
    w ciągu trzech pierwszych lat spłaty kredytu.

    Za dokonanie wcześniejszej całkowitej spłaty kredytu prowizja wynosi 2%
    nie mniej niż 200 PLN.

    Niedość, że skurwysyny wzięły przez dziesięć lat ileśtam tys odsetek to
    jeszcze 200zł pazery.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 25. Data: 2019-03-05 23:11:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]

    >Jak coś bredzili o hasłach sms zamiast karty kodów to wariatom
    >przytakiwałem. Zgubię telefon i będe ugotowany.

    Jest jeszcze porada w wersji amerykanskiej.

    ... przestan placic raty.
    Bank wysle jedno ponaglenie, drugie, az w koncu wypowie umowe i nakaze
    splacic w ciagu 2 tygodni.
    I wtedy splacisz :-)

    Z wad:
    -zapewne wpisze Cie do BIK ... ale jak splacisz, to i usunac powinien,
    choc o niesplacaniu w terminie wpis chyba dluzej zostanie,
    -umowy i regulaminy warto przeczytac, co w takim przypadku z oplatami
    dodatkowymi,
    wiec bedzie zajecie dla prawnikow :-)

    -ktos musi te pisma odbierac.

> [...]
    >2%
    >nie mniej niż 200 PLN.

    >Niedość, że skurwysyny wzięły przez dziesięć lat ileśtam tys odsetek

    Bank musi zarobic :-)

    Ale jesli dobrze rozumiem ... koledzy dobrze radza - trzy lata minely,
    splac im 99%, bez oplat :)

    J.

  • 26. Data: 2019-03-06 07:44:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ale ciągle nie rozumiem, po co upierasz się przy spłacie?
    Chcesz sprzedać? Drugie kupić?
    Bo jeśli tylko zamknąć konto to nie potrzebujesz spłacać.

  • 27. Data: 2019-03-06 19:33:25
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > Chcesz sprzedać? Drugie kupić?

    Ani w jednym, ani w drugim kredyt nie przeszkadza. No może trochę, ale
    niedużo.

    --
    Alf/red/

  • 28. Data: 2019-03-06 21:43:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Ale ciągle nie rozumiem, po co upierasz się przy spłacie?
    > Chcesz sprzedać?

    nie chcę :)

    > Drugie kupić?

    chcę :)

    dobry zwyczaj nie pożyczaj ;)

  • 29. Data: 2019-03-07 09:40:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-02 o 15:39, PiteR pisze:
> [...]
    > Klik klik i już?
    >
    > Ja się przyznam, że nie oparłem się tej przyjemności i podsuwałem co
    > datę spłaty barany wypchane siarką aż harmonogram pokazał rata
    > miesięczna 10zł, odsetki 1,75zł ;)
    >
    > Ale nie będę taki i nie będę teraz robił wpłat w okienku na 12zł ;)
    > Po za tym kredytobiorco nie wierz bankowi jak wściekłemu psu.
    >
    > Czy banki mają siły specjalne szybkiego reagowania wykrywające zamiar
    > spłaty kredytu? Red Alert!!! tracimy barana do strzyżenia alert alert
    > bieganina po korytarzach, okładają kanapki, wychodzą z allegro,

    Wykalkulowałem sobie, że mając równowartość pozostałego kapitału na
    rachunku bilansującym płacę tylko ratę kapitałową, mam w każdej chwili
    na zawołanie dostępne pieniądze, a na wypadek zdarzenia objętego
    ubezpieczeniem moi spadkobiercy nie muszą dalej spłacać (bo spłaci
    ubezpieczyciel), czyli otrzymają spłacone mieszkanie plus jego
    równowartość w pieniądzach. Gdybym spłacił nagle całość, to mam spłacone
    mieszkanie, ale zostaję bez pieniędzy i gdym nagle zapragnął na coś
    pieniędzy "na już", to musiałbym brać kredyt, który by mnie drożej
    kosztował plus załatwianie. Spadkobiercy otrzymaliby tylko mieszkanie.
    Podsumowując - moim zdaniem bardziej opłaca się spłacać kredyt przez 30
    lat zgodnie z harmonogramem, a nadwyżki pieniężne lokować gdzie indziej,
    niż spłacić całość przed czasem.

  • 30. Data: 2019-03-07 11:24:42
    Od: ń <k...@t...sie>

    Gdzie i jakie ubezpieczenie?