  • 51. Data: 2017-05-16 21:33:37
    Temat: Re: błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:fcf42fc8-0bde-4987-9a10-b5bfc868d3b3@go
    oglegroups.com...
    >Swoją drogą wie ktoś, czym express elixir różni się od sorbnet?

    Sorbnet zorganizowal NBP, a ekspresa KIR.

    J.

  • 52. Data: 2017-05-16 21:38:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "007" napisał w wiadomości grup
    invalid.170516.invalid...
    Dawid Rutkowski w

    >Masz leniu!
    <http://wyborcza.pl/1,76842,15745767,Milion_za_noc_w
    _Cocomo___Panowie_wchodza_do_klubu.html>

    Leniem nie jestes, a nadal g* wiadomo :-)

    Tzn wiadomo, ze 44 transakcje, ale ... co za "oswiadczenie, ze na
    alkohol wydal blisko milion zl" ?

    Taki przedstawili rachunek, poprosili o podpisanie oswiadczenia, po
    czym zaczeli pobierac z karty, bo terminal wiecej niz 25 tys za jednym
    razem nie przyjmie ?
    Ot tak, zeby sie klient potem nie awanturowal, ze sie kwoty
    zduplikowaly, a nawet u-44-krotnily :-)

    J.

  • 53. Data: 2017-05-16 22:36:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    > To chyba żadna nowość, jedynie próg obniżyli - do tej pory było chyba 60k?
    > A jak ktoś chce, to obejdzie - można przecież wystawić kilka faktur poniżej 15k,
    "rozbijając" usługę.

    Pewnie, że nie nowość. Od bardzo dawna było 3000 euro jako limit
    transakcji bezgotówkowej (pomiędzy przedsiębiorcami).
    Natomiast kwota ok 60k to chyba raczej limit
    do rejestracji (prowadzenia rejestru) płatności gotówkowych powyżej tej
    kwoty.

  • 54. Data: 2017-05-16 22:47:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-05-16 o 22:36, cef pisze:

> [...]
    > Natomiast kwota ok 60k to chyba raczej limit
    > do rejestracji (prowadzenia rejestru) płatności gotówkowych powyżej tej

    PS
    Tak przy okazji zastanowiło mnie skąd taka informacja się pojawiła
    i oczywiście jakiś pismak nie odróżnił limitu transakcji bezgotówkowych
    od obowiązku rejestracji transakcji gotówkowych i wypuścił newsa, którego
    internet zmultiplikował.
    W art 13 prawa działalności gospodarczej od zawsze stało, że limit
    transakcji gotówkowych jest równowartość 3000 euro
    (kiedyś nawet była - albo w innej ustawie o tym samym traktującej- uwaga, że
    jeśli płatności dotyczą jednej operacji gospodarczej, to liczy się suma
    i rozbicie nic nie daje)
    Ale nie było żadnych realnych sankcji, więc przy ostatniej zmianie tego
    limitu na 15tys złotych wprowadzić mieli, że zapłacone gotówką powyżej
    tego limitu nie będzie KUP.
    Całe to zamieszanie dowodzi po raz kolejny, że nie warto czytać
    gazet/portali tylko ustawy.

  • 55. Data: 2017-05-16 23:35:10
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-16, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > i oczywiście jakiś pismak nie odróżnił limitu transakcji bezgotówkowych
    > od obowiązku rejestracji transakcji gotówkowych i wypuścił newsa, którego

    Znaczy MF też nie odróżnił? o.O
    http://www.mf.gov.pl/ko/ministerstwo-finansow/wiadom
    osci/aktualnosci/ministerstwo-finansow2/-/asset_publ
    isher/M1vU/content/id/5807440

    Nowe przepisy dot. skutków podatkowych przy regulowaniu płatności
    w formie gotówkowej

    "Obniżenie - z obecnych 15 tys. euro do 15 tys. zł - limitu wartości
    transakcji między przedsiębiorcami, w ramach których płatności muszą
    być dokonywane (przyjmowane) za pośrednictwem rachunku płatniczego,
    to jedna z zasadniczych zmian przewidzianych ustawą z dnia 13
    kwietnia 2016 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz
    ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Nowe rozwiązania
    wejdą w życie 1 stycznia 2017 r."

    A wcześniej to owszem był limit, ale 15000 EUR.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 56. Data: 2017-05-17 00:23:16
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    "007" wydumał(a) w wiadomości ID
    valid.170516.invalid
    > J.F. w
    > Piękne świadectwo, że J.F. to troll :P
    > CROSS: pl.biznes.banki,pl.misc.samochody,pl.pregierz
    > FUT: poster

    Jak ktoś na usilne prośby i próby uczłowieczenia, wstawia specjalnie spację pomiędzy
    pytajnikiem, to TROLL, podobnie jak kilka pytajników na końcu zdania. To nie
    człowiek, to megapisior, katol troll albo debil...generalnie #dowora :)
    --
    LordBluzg(R)(TM)
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)(R)(TM)+

  • 57. Data: 2017-05-17 19:25:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-05-16 o 23:35, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > wejdą w życie 1 stycznia 2017 r."
    >
    > A wcześniej to owszem był limit, ale 15000 EUR.

    W starej ustawie (tej która zakonczyła żywot w 2004). był limit od wielu
    lat i było tam 3000 euro. I myślałem, że jest nadal. Pewnie przy
    unijnej zmianie powiększyli go
    do 15000 euro bo już w tekscie z 2004 jest te 15000 euro.
    Mea culpa. A to przespałem sobie 13 lat w nieświadomości :-)

    PS
    Natomiast w publikacjom na stronach MF też nie ufam, bo pisane są przez
    osoby, które zdania klecić potrafią, ale przepisów czytać nie umieją.
    (wielokrotnie były tam bzdury publikowane)