  • 41. Data: 2017-05-16 18:10:33
    Temat: Re: błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Dobrze wiedzieć o takim ograniczeniu do 20k, choć nie sądzę, bym kiedyś miał okazję
    tyle kartą zapłacić, musiałbym naprawdę duży dom wykańczać ;>
    Ale z dzieleniem na kawałki problemu chyba nie ma, przecież nawet w zwykłym sklepie
    nie ma problemu z tym, żeby zapłacić np. stówkę gotówką, a resztę z karty.
    Ja miałem tego typu przygodę w hotelu w Portugalii - było tak umówione, że my płacimy
    biuru podróży za hotel, a biuro płaci hotelowi swoją kartą - danymi podanymi przez
    fax.
    No i oczywiście wszystko musiało się dziać w piątek po południu - zonk, płatność na
    te dane nie przechodzi. A tu nie ma się do kogo dodzwonić w PL - dobrze, że w tej
    Portugalii ludzie są spokojni, i że to był początek pobytu, więc jeszcze 200euro
    miałem na jedzenie przez te 10 dni (hotel tylko ze śniadaniem) - a w poniedziałek się
    wyjaśniło, że w takiej konfiguracji płatność na raz 500 euro nie przechodzi - ale
    przeszło w dwóch ratach, najpierw 200 i po chwili jeszcze 300. Podobno we Francji też
    się na coś takiego można nadziać.

  • 42. Data: 2017-05-16 18:11:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > W Cocomo nie mieli takich problemów i 970tys gościu kartą zapłacił;)
    Ale chyba nie była to jedna transakcja ;>
    Choć swoją drogą limit miał niezły - bo raczej wątpię, by podczas zabawy spłacał KK
    ;>

  • 43. Data: 2017-05-16 18:14:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    >nie, mimo że to także 40 sztuk banknotów. Tak że idealna implementacja to nie >była
    > Bo nie miał więcej setek jak 37szt zapewne.
    Większość euronetów nawet jak ma 40 jagiełłów to i tak wypłaca max. 3900 - wbite
    mają, że muszą być te dwie nieszczęsne pięćdziesiątki.
    Ale kiedyś w przedsionku oddziału aliora, który już zlikwidowali, stał taki dziwny
    euronet, który nie miał tego zwyczaju - jak chciałeś 100zł to wypłacał jagiełłę, tak
    samo jagiełłami tylko 200, 300 czy 500. A do tego wypłacał 20-złotówki - choć na
    ekranie wypisywał po wybraniu "inna kwota", że musi być wielokrotność 50 (OIDP
    wypisywał, że musi być wielokrotność 50 i 100 - jakiś miszcz to napisał).

  • 44. Data: 2017-05-16 18:16:08
    Od: MarekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 maja 2017 18:03:44 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    >nie, mimo że to także 40 sztuk banknotów. Tak że idealna implementacja to nie >była
    > Bo nie miał więcej setek jak 37szt zapewne.

    Nie - miał setek od groma. Nie do końca poprawna implementacja i tyle. Zresztą
    historycznie uzasadniona, bo dawniej (lata temu) maksymalna wypłata z Euronetu to
    było 3900 (38x100+2x50). Za cholerę się nie dało 3950 ani 4000, choć to także 40
    sztuk było.

  • 45. Data: 2017-05-16 18:41:58
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Dawid Rutkowski w
    ups.com>:

    > Ale chyba nie była to jedna transakcja ;>
    > Choć swoją drogą limit miał niezły - bo raczej wątpię, by podczas zabawy spłacał KK
    ;>

    Masz leniu!

    <http://wyborcza.pl/1,76842,15745767,Milion_za_noc_w
    _Cocomo___Panowie_wchodza_do_klubu.html>

    --
    'Tom N'

  • 46. Data: 2017-05-16 20:52:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu sobota, 13 maja 2017 22:06:49 UTC+2 użytkownik MarcinF napisał:

    >A po kiego takie kombinacje?
    >Ze stówki resztę wydadzą w sklepie jakby co.
    >Ja tam sie cieszę jak bankomat wysoki nminał da zamiast kilkanaście
    >dwudziestek np. W portfelu luźniej dzięki temu.

    W sklepie tez sie ciesza ze w kasie luzniej, a potem zaczyna sie
    problem wydania reszty :-)

    J.

  • 47. Data: 2017-05-16 21:09:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    W dniu niedziela, 14 maja 2017 16:19:40 UTC+2 użytkownik janek z pola
    napisał:

    >Nie aż tyle nie trzeba bylo wybrac aby bankomat stwierdzil ze wiecej
    >nie moze.
    >Per sztuka to były kwoty na poziomie 8kpln.
    >Tez sie zdziwilem ze tylko tyle dał wybrać i sie wyłączył.
    >Po dordze jeszcze sprawdzalem czy to nie taki mechanizm spowalniający
    >wybieranie pieniedzy ale po okolo godzinie dalej był "ausser betrieb"

    Niemcy, czy Polska ?

    Teoretycznie moze sie zdarzyc, ze trafil sie dzien wyplaty, albo
    najazd turystow, i wyczyscili bankomaty prawie do cna, a Ty dobiles
    dna,
    ale cos malo prawdopodobne ze akurat na tobie sie skonczylo.
    No chyba, ze doskonale planuja wyplaty, i i dla miasteczka starczylo,
    ale przyjechal taki jeden turysta.

    A zadana kwote wyplacil ? Bo to jeszcze mniej prawdopodobne, ze
    trafiles na stan np 8200 zl (czy tam 2100 eur), wybrales akurat te
    8000, i bankomat postanowil sie wylaczyc. I jeszcze w dwoch
    bankomatach trafiles dokladnie w pozostala kwote.

    Raczej bym podejrzewal, ze urwala sie lacznosc w tym miasteczku, ale
    wtedy bys nie wyplacil z dwoch pozostalych.
    Cos na laczach miedzynarodowych czy komputerach ?
    Proba zaksiegowania transakcji w Polsce konczyla sie zawieszeniem ?

    J.

  • 48. Data: 2017-05-16 21:23:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Hmmm, właśnie za takie duże zakupy nie jest łatwo kartą zapłacić. Po
    >obniżeniu ustawowym IF jest zapewne lepiej,
    >ale jeszcze 2-3 lata temu można było zapomnieć o zapłacie kartą np.
    >za nowy samochód albo kuchnię na wymiar (chyba że w ikei),
    >nie mówiąc np. o mieszkaniu u dewelopera ;

    Kuchnia na wymiar to chyba domena malych rzemieslnikow, co to nie maja
    terminala, bo nie.
    Zreszta klient moze zaplacic przelewem.

    Za to maja dosc duzy udzial pracy wlasnej w towarze, wiec ich tak
    bardzo ten IF nie boli - jak kuchnia kosztuje powiedzmy 10 tys,
    materialy 3 tys,
    to 7 tys zarobku czy 6700 - nie taka znow wielka roznica. Co nie
    znaczy, ze warto 300 zl lekcewazyc :-)

    W samochodach zas .. kosztuje taki powiedzmy 50 tys, a ciekawe za ile
    dealer go kupuje ? 45 tys ?
    I tu te 3% moga byc bardzo istotne ...
    Podobnie np w branzy komputerowej bylo ... i paliwo na stacjach ... a
    one jakos nie protestowaly na wysoki IF, ktory im zabiera wiekszosc
    zysku :-)

    >Do wypłaty z bankomatu wystarczy jeden ROR - choć też można trafić na
    >minę, jak np. w VW - max. 3 wypłaty dziennie i nie zwiększysz...

    Wszystko dla dobra klienta - zlodziej mu konta nie wyczysci w jeden
    dzien, a przeciez normalny czlowiek nie potrzebuje nagle 10 tys w
    gotowce :-)

    J.

  • 49. Data: 2017-05-16 21:29:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    >dlaczego używają tam wyrażeń typu: "Po zaakceptowaniu transakcji
    >pieniądze trafią do odbiorcy _nawet_ w kilka sekund", "_większość_
    >transakcji realizowana jest w czasie kilku sekund".

    >To nie jest żadna "nowa technologia" tylko KIR zerżnął pomysł z
    >bluemedia.
    >Zoptymalizowano to jedynie w ten sposób, że np. alior nie musi mieć
    >konta w każdym z banków biorących udział w express elixir, a jedynie
    >rachunek powierniczy w NBP.
    >Ale pieniądze na tym rachunku też się mogą skończyć i wtedy nie

    KIR ma znacznie lepsze uklady z bankami i NBP, to po co mu jakis
    powierniczy rachunek, ktory moze sie wyczerpac ?
    Jako zabezpieczenie przed hakerami sobie wyobrazam ... no moze jeszcze
    jako zabezpieczenie przed dobrze poinformowanymi, w razie bankructwa
    :-)

    >To chyba żadna nowość, jedynie próg obniżyli - do tej pory było chyba
    >60k?
    >A jak ktoś chce, to obejdzie - można przecież wystawić kilka faktur
    >poniżej 15k, "rozbijając" usługę.

    Czasem trudno, bo jak rozbijesz samochod za 50 tys ?

    Poza tym przedsiebiorcom raczej odpowiada platnosc przelewami,
    pomijajac to, ze ktos moze nie zaplacic :-)

    J.

  • 50. Data: 2017-05-16 21:30:09
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

> [...]

    > Cos na laczach miedzynarodowych czy komputerach ?
    > Proba zaksiegowania transakcji w Polsce konczyla sie zawieszeniem ?

    Piękne świadectwo, że J.F. to troll :P

    CROSS: pl.biznes.banki,pl.misc.samochody,pl.pregierz
    FUT: poster
    --
    'Tom N'