    Subject: Re: błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Tue, 16 May 2017 22:47:44 +0200

    W dniu 2017-05-16 o 22:36, cef pisze:

    > Pewnie, że nie nowość. Od bardzo dawna było 3000 euro jako limit
    > transakcji bezgotówkowej (pomiędzy przedsiębiorcami).
    > Natomiast kwota ok 60k to chyba raczej limit
    > do rejestracji (prowadzenia rejestru) płatności gotówkowych powyżej tej
    > kwoty.

    PS
    Tak przy okazji zastanowiło mnie skąd taka informacja się pojawiła
    i oczywiście jakiś pismak nie odróżnił limitu transakcji bezgotówkowych
    od obowiązku rejestracji transakcji gotówkowych i wypuścił newsa, którego
    internet zmultiplikował.
    W art 13 prawa działalności gospodarczej od zawsze stało, że limit
    transakcji gotówkowych jest równowartość 3000 euro
    (kiedyś nawet była - albo w innej ustawie o tym samym traktującej- uwaga, że
    jeśli płatności dotyczą jednej operacji gospodarczej, to liczy się suma
    i rozbicie nic nie daje)
    Ale nie było żadnych realnych sankcji, więc przy ostatniej zmianie tego
    limitu na 15tys złotych wprowadzić mieli, że zapłacone gotówką powyżej
    tego limitu nie będzie KUP.
    Całe to zamieszanie dowodzi po raz kolejny, że nie warto czytać
    gazet/portali tylko ustawy.