    Subject: Re: błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <591b6571$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Wed, 17 May 2017 19:25:02 +0200

    > On 2017-05-16, cef <c...@i...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Znaczy MF też nie odróżnił? o.O
    > http://www.mf.gov.pl/ko/ministerstwo-finansow/wiadom
    osci/aktualnosci/ministerstwo-finansow2/-/asset_publ
    isher/M1vU/content/id/5807440

> [...]
    > w formie gotówkowej
    >
    > "Obniżenie - z obecnych 15 tys. euro do 15 tys. zł - limitu wartości
    > transakcji między przedsiębiorcami, w ramach których płatności muszą
    > być dokonywane (przyjmowane) za pośrednictwem rachunku płatniczego,
    > to jedna z zasadniczych zmian przewidzianych ustawą z dnia 13
    > kwietnia 2016 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób
    > fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz
    > ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Nowe rozwiązania
    > wejdą w życie 1 stycznia 2017 r."
    >
    > A wcześniej to owszem był limit, ale 15000 EUR.

    W starej ustawie (tej która zakonczyła żywot w 2004). był limit od wielu
    lat i było tam 3000 euro. I myślałem, że jest nadal. Pewnie przy
    unijnej zmianie powiększyli go
    do 15000 euro bo już w tekscie z 2004 jest te 15000 euro.
    Mea culpa. A to przespałem sobie 13 lat w nieświadomości :-)

    PS
    Natomiast w publikacjom na stronach MF też nie ufam, bo pisane są przez
    osoby, które zdania klecić potrafią, ale przepisów czytać nie umieją.
    (wielokrotnie były tam bzdury publikowane)