  • 21. Data: 2017-05-14 15:47:13
    Temat: Re: błędne pliki Visy dla transakcji z 9 maja
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 13 maja 2017 23:04:28 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Z ciekawości:
    > Karta z limitem gotówkowym 10tys,
    > Podchodzisz do bankomatu i zlecasz wypłate 10tys, jak bankomat to "rozegra":
    > -od razy tyle nie wypłaci ze względu na szerokość szceliny(500zł pomińmi na
    potrzeby tej dyskusji)
    > -kilka razy(za jednym pinem) będzie wysuwał pliki z banknotami?
    > Testował ktoś?

    Testował. Po wpisaniu 3000 bankomat napisze ze maks to 2500.

    Do tego jak mu kasy braknie to napisze ze tymczasowo niedostepny.
    Zdarzało mi sie czyscic bankomaty w calym miescie do stanu ze wszystkie stawały sie
    niedostępne na jakis czas. Ale nie mialem okazji obserwować ich ponownego napełniania
    więc nie wiem jak szybko są uzupełniane...

  • 22. Data: 2017-05-14 15:49:13
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 13 maja 2017 23:32:37 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > Znaczy - chciałeś się pochwalić wyjmowaniem z bankomatu >16k dziennie.
    > Udało się.

    Czemu od razu pochwalic?
    Gdzie sprawnie podjąc te 15-20kpln z takiego mbanku. Albo w sobote?

    Dziś sie żyje dosyć szybko. czasem nawet auto człowiek kupi pod wpływem impulsu...

  • 23. Data: 2017-05-14 16:19:35
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    s...@g...com wrote:

    [...]

> [...]
    > stawały sie niedostępne na jakis czas. Ale nie mialem okazji obserwować
    > ich ponownego napełniania więc nie wiem jak szybko są uzupełniane...

    Bankomat może przechowywać kilkaset tysięcy złotych, załóżmy dla
    uproszczenia, że 100 tysięcy. Załóżmy, że takich urządzeń jest w jakimś
    małym miasteczku 5. Czyli co? Pobierałeś w paczkach po 2.500 złotych kwotę
    około 250.000 złotych (zakładając, że w każdym bankomacie zostało 50.000) i
    to nie jeden raz, ale przynajmniej kilka.

    Czyli mamy takie szczęście, że na na grupie udziela się ten jeden jedyny
    klient banków w Polsce, które robi tego rodzaju operacje?

    --
    Wysłane z pola.

  • 24. Data: 2017-05-14 17:19:54
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-05-14 o 15:44, s...@g...com pisze:

    >rozliczone podwójnie, a jedna pojedynczo.

    > Same bankomaty tez maja limit.
    > Na koncie/karcie ustawisz sobie 5000 ale bankomat powie ci ze pojedyncza wyplata to
    max 2500...

    Faktycznie.

    Nie przyszło mi na myśl, że w otworze może się zmieścić gotówka do
    pewnej grubości, bo więcej się nie zmieści. Ponadto bankomaty często
    mają za mało pieniędzy i nie mogą wypłacić.

    --
    animka

  • 25. Data: 2017-05-14 22:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik MarekZ z...@g...com ...

    > Piszą że 3000, bo zapewne nie mają załadowanych dwusetek. Gdyby miały,
    > byłyby w stanie wypłacić 6000. Być może też zawsze komunikat mówi o
    > max 3000, bo komunikat max 6000 nie byłby w pełni prawidłowy (w końcu
    > w żaden sposób nie da rady wypłacić np. 5990, dopóki o ile w ogóle,
    > nie dostosują bankomatów do obsługi pięćsetek, bo chyba na sztywno
    > mają ustawiony limit 30 sztuk banknotów).

    Ale jakby na to nie patrzec - 4000 nie chca wypłacic.
    To czy maja taka mozliwosc techniczna czy nie - nie ma az takiego
    znaczenia...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 26. Data: 2017-05-14 22:01:51
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 14 maja 2017 16:19:40 UTC+2 użytkownik janek z pola napisał:
> [...]
    >
    > Czyli mamy takie szczęście, że na na grupie udziela się ten jeden jedyny
    > klient banków w Polsce, które robi tego rodzaju operacje?

    za duzo wyfilozofowales :)
    Nie aż tyle nie trzeba bylo wybrac aby bankomat stwierdzil ze wiecej nie moze.
    Per sztuka to były kwoty na poziomie 8kpln.
    Tez sie zdziwilem ze tylko tyle dał wybrać i sie wyłączył.
    Po dordze jeszcze sprawdzalem czy to nie taki mechanizm spowalniający wybieranie
    pieniedzy ale po okolo godzinie dalej był "ausser betrieb"

    A bankomatów było 3.

    Więc albo miałem pecha i ktos je opędzlował przedemną albo po prostu nie ma w nich aż
    tyle kasy ile by sie mogło wydawać...

  • 27. Data: 2017-05-15 14:49:46
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-14, MarekZ <z...@g...com> wrote:

> [...]
    > bankomatów do obsługi pięćsetek, bo chyba na sztywno mają ustawiony limit

    Myślę, że bankomaty to obliczają na bazie aktualnego stanu swoich kasetek.
    (tzn. maksymalne nominały x 30 sztuk). To nie jest taki trudny algorytm. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 28. Data: 2017-05-15 14:50:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-14, s...@g...com <s...@g...com> wrote:

    [...]

    > Czemu od razu pochwalic?
    > Gdzie sprawnie podjąc te 15-20kpln z takiego mbanku.

    Z oddziału.

    > Albo w sobote?
    > Dziś sie żyje dosyć szybko. czasem nawet auto człowiek kupi pod wpływem impulsu...

    To są przelewy. Gotówka jest so old century. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 29. Data: 2017-05-15 15:20:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > To są przelewy. Gotówka jest so old century. :)

    Przelew w weekend?
    Tzn. wiadomo, że można - ale nie zawsze, poza tym ani to wygodne ani tanie.
    Tym bardziej, że nie chodzi o sumy rzędu 100zł, które od biedy można sobie trzymać na
    koncie w każdym z 38 (minus kilka, które nie prowadzą rachunków dla fizoli)
    komercyjnych banków w PL (choć i tak jeszcze nie wszystkie pozwalają na przelewy
    wewnętrzne 24/7, a nawet i nocami w tygodniu).

  • 30. Data: 2017-05-15 15:35:03
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-15, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Przelew w weekend?

    Też. Express Elixir nie jest taki drogi.

    Albo płatności kartą bezpośrednio. No błagam, gdzie kupujesz coś za > 10k,
    to chyba można oczekiwać poziomu obsługi lepszego niż babcia na bazarze.

    > Tzn. wiadomo, że można - ale nie zawsze, poza tym ani to wygodne ani tanie.

    A własnego czasu nie szanujesz? :)
    Mnie by się nie chciało latać pół dnia po bankomatach by oszczędzić ile? 15 zł?

> [...]
    > dla fizoli) komercyjnych banków w PL (choć i tak jeszcze nie wszystkie
    > pozwalają na przelewy wewnętrzne 24/7, a nawet i nocami w tygodniu).

    Tym bardziej z takich kont (oszczędnościowych) nie wypłacasz gotówki kartą.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com