  • 1. Data: 2002-02-02 08:08:46
    Temat: bezplatna karta do placenia w Internecie ?
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    Szukam karty, ktora zastapilaby karte VE Inteligo, czyli ma nastepujace
    cechy:

    1. mozna nia placic w Internecie
    2. jest karta debetowa, czyli mozna zciagnac z niej tylko to co jest na
    rachunku
    3. jest tansza niz Inteligo (od 15.02 trzeba placic 0.99 zl miesiecznie)

    Jest takie cudo na rynku ?

    PS. http://www.faq4pbb.prv.pl/ nie zglasza sie :(.

    MichalL

  • 2. Data: 2002-02-02 08:45:13
    Temat: Re: bezplatna karta do placenia w Internecie ?
    Od: "Paul" <p...@p...pl>

    Użytkownik "MichalL" <m...@n...isn.pl> napisał w wiadomości
    > Szukam karty, ktora zastapilaby karte VE Inteligo, czyli ma nastepujace
    > cechy:
    >
    > 1. mozna nia placic w Internecie

    innej VE do płacenia w necie to w Polsce chyba nie ma
    > 2. jest karta debetowa, czyli mozna zciagnac z niej tylko to co jest na
    > rachunku

    To jest np: VC z Multi - dla studentów 25 PLN rocznie

    > 3. jest tansza niz Inteligo (od 15.02 trzeba placic 0.99 zl miesiecznie)
    >
    > Jest takie cudo na rynku ?

    chyba nie?

    --
    Pozdr,
    Paul.

  • 3. Data: 2002-02-02 08:59:07
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    > innej VE do płacenia w necie to w Polsce chyba nie ma

    To nie musi byc VE. Byle by byla debetowa.

    MichalL

  • 4. Data: 2002-02-02 09:10:07
    Od: Andrzej Komisarski <a...@t...net.pl.usun>

    MichalL napisał(a):

    >To nie musi byc VE. Byle by byla debetowa.

    Może się mylę, ale VE chyba w ogóle nie da się płacić w iternecie
    (czyżby coś się zmieniło w tej materii?). Podobnie, jak Maestro.
    Tylko kartami wypukłymi (ekarta mbanku pod tym względem zachowuje się,
    jak karta wypukła). VE i Maestro właśnie po to zostały wprowadzone
    aby były bezpieczne i _nie_dało_ się używać ich bez fizycznego użycia
    w terminalu (w szczególności aby nie dało wykonać się nimi zakupów
    w internecie, przez telefon, fax,... - chodzi o bezpieczeństwo kosztem
    części funkcjonalności).

    --
    Andrzej Komisarski

  • 5. Data: 2002-02-02 09:30:50
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Komisarski" <a...@t...net.pl.usun> napisał w
    wiadomości news:8ran5u04i0kisskp6ca6opheh4nc5g3om3@4ax.com...

    > Może się mylę, ale VE chyba w ogóle nie da się płacić w iternecie
    > (czyżby coś się zmieniło w tej materii?). Podobnie, jak Maestro.

    VE inteligo się da.

    Ma kod CVV2 i został dopuszczona do takich transakcji.

    Karta wcale nie musi być fizycznie obecna. Musi być jedynie elektronicznie
    autoryzowana on-line [chyba, że się mylę - proszę mnie poprawić]...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 6. Data: 2002-02-02 09:36:44
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > w terminalu (w szczególności aby nie dało wykonać się nimi zakupów
    > w internecie, przez telefon, fax,... - chodzi o bezpieczeństwo kosztem

    zmieniłos ię i to dużo, niektóre VE chodzą w internecie,listownie,
    telefonicznie działają identycznie jak VC tylko że nie mozna na imprinterze.

  • 7. Data: 2002-02-02 09:43:08
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    Moze jakas ciekawa karta wirtualna ?

    MichalL

  • 8. Data: 2002-02-02 10:02:04
    Od: Andrzej Komisarski <a...@t...net.pl.usun>

    <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    >zmieniłos ię i to dużo, niektóre VE chodzą w internecie,listownie,
    >telefonicznie działają identycznie jak VC tylko że nie mozna na imprinterze.

    To po co tak porobili? Po co jest i VE i VC, skoro zatarła się
    najważniejsza różnica między nimi? Przecież w ten sposób zaprzeczono
    założeniom, koncepcji, która stała za wprowadzeniem VE. Czy podobne
    zmiany zaszły też w przypadku Maestro (zbliżenie funkcjonalnością do MC)?

    --
    Andrzej Komisarski

  • 9. Data: 2002-02-02 10:18:02
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > założeniom, koncepcji, która stała za wprowadzeniem VE. Czy podobne
    > zmiany zaszły też w przypadku Maestro (zbliżenie funkcjonalnością do MC)?

    Moze po to, ze jesli jest to karta debetowa - latwiej dostepna bank duzo nie
    ryzykuje???
    Nawet jesli debetowa embosowa - mozna naciac bank w zelazkach - a plaska
    raczej nie...

  • 10. Data: 2002-02-02 10:42:57
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Moze jakas ciekawa karta wirtualna ?

    Najtansza jest eKarta z mBanku - 20zl za wydanie. Jest tez taka w Multi.
    Zob. tez na www.bankier.pl tam jest zestawienie tych kart.