  • 31. Data: 2002-02-06 09:42:21
    Temat: Re: bezplatna karta do placenia w Internecie ?
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 6 Feb 2002 10:34:13 +0100, <n...@p...onet.pl> wrote:

    >wiem, ale coś bezpłatnego ciężko znaleść.

    Czy przypadkiem ePKO nie wydaje jeszcze wirtualen visy za free?
    No ale konto 9zl/mc i karta podpieta do rachunku glownego
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 32. Data: 2002-02-06 11:09:25
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 06, 2002 at 10:02:47AM +0100, Sebak wrote:

    > Pewnikiem to umowy acquirer-merchant.

    Tyle ze to musi gdzies byc podczepione.

    --

    --w

  • 33. Data: 2002-02-06 11:23:40
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 06, 2002 at 10:25:23AM +0100, Wojtek Frabinski wrote:

    > chyba ciagle nie do konca kapuje.
    > Jak place nawet elektronem w sklepie to tez sa dwa etapy. Najpierw mam
    > blokade, w nocy POS wysyla info do centrum a dopiero za pare dni
    > transakcja schodzi i jest rozliczenie.

    Tak. Z tymi paroma dniami tez nie jest tak - tutaj to problem kiedy
    bank wydawca karty Cie obciazy. Im szybciej tym lepiej dla niego. Ale
    niektorzy obciazaja pozniej ale robia storno uznania ;-)

    > Z tego co piszesz wynika, ze przy IO najpierw jest blokada, potem
    > system czeka z wyslaniem do centrum informacji o rozliczniu, dopiero
    > do momentu wysylki a dopiero kilka dni po wysylce bedzie "fizyczne"
    > obciazenie konta. Czy tak ?

    Bo proces stosowany w polszcze jest generalnie dwuetapowy (nie znam
    akceptanta robiacego to w jednym cyklu).

    > hmm, nie jestem na 100% pewnien ale chyba jak kupowalem w CDnow i
    > Amazonie to bylo po prostu tak ze cala autoryzacja byla przeprowadzana
    > dopiero w momencie kiedy zamowienie bylo gotowe do wysylki.

    Bo u nich robia to w jednym cyklu. I tak btw - odwazni sa ;-)

    > W momencie skladania zamowienia srodkow na karcie miec nie musialem.

    Tak, dlatego mowie ze odwazni ;-)

    Niektore systemu robia to w jednym cyklu. Trudno powiedziec ktory jest
    lepszy.

    --

    --w

  • 34. Data: 2002-02-06 12:29:54
    Od: s...@y...com (Sebak)

    Wojtek Piecek wrote:
    > Niektore systemu robia to w jednym cyklu. Trudno powiedziec
    > ktory jest lepszy.

    Amazon ma nr kart a nasi Merchanci internetowi (on-line) nie, stad
    widoczna i konieczna rozdzielnosc obu procesow.

    Pozdrawiam,
    Sebak

  • 35. Data: 2002-02-06 12:36:49
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 06, 2002 at 01:29:54PM +0100, Sebak wrote:

    > Amazon ma nr kart a nasi Merchanci internetowi (on-line) nie, stad
    > widoczna i konieczna rozdzielnosc obu procesow.

    Ale to nie tylko z tego wynika przeciez. Moglby za jednym razem zrobic
    autoryzacje i rozliczenie, why not?

    Np. pos pekaosa autoryzuje transakcje a potem w nocy wysyla
    rozliczenie. Wiem, to nie jest IO, ale wlasnie maja numery kart!

    --

    --w

  • 36. Data: 2002-02-06 13:25:35
    Od: s...@y...com (Sebak)

    Wojtek Piecek wrote:

    > Ale to nie tylko z tego wynika przeciez. Moglby za jednym
    > razem zrobic autoryzacje i rozliczenie, why not?

    Jest jeden problem. Merchant robi autoryzacje po to aby miec pewnosc, ze
    otrzyma srodki.
    Srodki sa blokowane.
    Merchant w tym momencie zbiera towar i organizuje wysylke. W momencie
    wysylania towaru potwierdza transakcje do rozliczenia.
    Organizacja wysylki moze zajac jakis czas, wiec pozniejsze rozliczenie
    zabezpiecza interesy zamawiajacego.

    > Np. pos pekaosa autoryzuje transakcje a potem w nocy wysyla
    > rozliczenie. Wiem, to nie jest IO, ale wlasnie maja numery kart!

    Mowisz o transakcjach "naziemnych".
    W sieci, w dostepnych w Polsce systemach kartowych on-line w Internecie,
    sklepy nie maja dostepu do nr kart.

    Pozdrawiam,
    Sebak

  • 37. Data: 2002-02-06 15:47:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> writes:

    > Chyba to nie zuplnie tak. VE Inteligo tez debetu zrobic ci sie udac
    > nie powinno. Przed debetem to chroni onlinowe polaczenie karty z
    > saldem i obowiazek kazdorazowej autoryzacji transakcji.

    Czyli wlasnie plaskosc karty.

    > Rzadkie wydawanie inetowych VE wynika raczej z tego, ze ma to byc
    > karta powszechnie dostepna, tania i prosta w obsludze zarowno dla
    > klienta jak i banku. A obsluga transkacji internetowych (a szczegolnie
    > ich reklamacji) to wcale nie taka prosta sprawa.

    Dla banku kazda karta jest jednakowo latwa w obsludze (przynajmniej
    VISA<>VE), moze byc tylko bardziej lub mniej ryzykowna.

    A MOTOIO to juz sprawa mniej istotna i technicznie nie jest zwiazana
    z plaskoscia kart, tak sie widocznie jakos przyjelo, ze idzie to
    w parze.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 38. Data: 2002-02-06 21:22:17
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 06 Feb 2002 16:47:44 +0100, Krzysztof Halasa
    <k...@d...pm.waw.pl> wrote:

> [...]
    >
    >A MOTOIO to juz sprawa mniej istotna i technicznie nie jest zwiazana
    >z plaskoscia kart, tak sie widocznie jakos przyjelo, ze idzie to

    Technbicznie nie, ale przy prawidlowo ustawionej VE bez inetu bank ma
    od razu spokoj od reklamacji transakcji MOTOIO.