  • 11. Data: 2002-02-02 11:14:10
    Temat: Re: bezplatna karta do placenia w Internecie ?
    Od: Strzalka <s...@w...pl>

    > Moze jakas ciekawa karta wirtualna ?
    >
    > Najtansza jest eKarta z mBanku - 20zl za wydanie. Jest tez taka w Multi.

    Za takie pieniądze to można znależć już coś porządnego
    http://www.karty.pl/oferta/opisy/gbg7.htm

  • 12. Data: 2002-02-02 11:27:36
    Od: ". : : Krzysztof : : ." <krionixNO@SPAM@wp.pl>

    Użytkownik "MichalL" <m...@n...isn.pl> napisał w wiadomości

    > 3. jest tansza niz Inteligo (od 15.02 trzeba placic 0.99 zl miesiecznie)
    >
    > Jest takie cudo na rynku ?

    chyba nie :(

    za inteligo placisz ~12zl na rok a mbankowa 20 :)
    ja zostaje - trzymam 200zl i nadal nie bede placil.

  • 13. Data: 2002-02-02 11:51:03
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    A np. w Wawie ma oddzial jakis?
    A jak z prowadzeniem konta?

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 14. Data: 2002-02-02 17:34:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Andrzej Komisarski <a...@t...net.pl.usun> writes:

    > Może się mylę, ale VE chyba w ogóle nie da się płacić w iternecie
    > (czyżby coś się zmieniło w tej materii?). Podobnie, jak Maestro.
    > Tylko kartami wypukłymi (ekarta mbanku pod tym względem zachowuje się,
    > jak karta wypukła). VE i Maestro właśnie po to zostały wprowadzone
    > aby były bezpieczne i _nie_dało_ się używać ich bez fizycznego użycia
    > w terminalu (w szczególności aby nie dało wykonać się nimi zakupów
    > w internecie, przez telefon, fax,... - chodzi o bezpieczeństwo kosztem
    > części funkcjonalności).

    Nie, zostaly wprowadzone w zupelnie innym celu. Po to, by mozna je bylo
    wydawac kazdemu klientowi, ktory nie moze - uzywajac takiej karty
    - wykonywac transakcji nieautoryzowanych, i tym samym nie moze
    w ten sposob zrobic debetu.

    W ten sposob ominieto problem "zdolnosci kredytowej" (ktora nie ma
    nic wspolnego ze zdolnoscia kredytowa) klientow, ktorym wydaje sie
    debetowe VC itp.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 15. Data: 2002-02-05 10:32:40
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 02 Feb 2002 18:34:11 +0100, Krzysztof Halasa
    <k...@d...pm.waw.pl> wrote:

> [...]
    >wydawac kazdemu klientowi, ktory nie moze - uzywajac takiej karty
    >- wykonywac transakcji nieautoryzowanych, i tym samym nie moze

    Chyba to nie zuplnie tak. VE Inteligo tez debetu zrobic ci sie udac
    nie powinno. Przed debetem to chroni onlinowe polaczenie karty z
    saldem i obowiazek kazdorazowej autoryzacji transakcji.
    A prawdilowo przeprowadzone transakcje OI sa tazke autoryzowane.

    Rzadkie wydawanie inetowych VE wynika raczej z tego, ze ma to byc
    karta powszechnie dostepna, tania i prosta w obsludze zarowno dla
    klienta jak i banku. A obsluga transkacji internetowych (a szczegolnie
    ich reklamacji) to wcale nie taka prosta sprawa.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 16. Data: 2002-02-05 10:42:57
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Feb 05, 2002 at 11:32:40AM +0100, Wojtek Frabinski wrote:

    > Chyba to nie zuplnie tak. VE Inteligo tez debetu zrobic ci sie udac
    > nie powinno. Przed debetem to chroni onlinowe polaczenie karty z
    > saldem i obowiazek kazdorazowej autoryzacji transakcji.

    Zrobisz, przy transakcji zagranicznej i rozliczeniu dolara po innym
    kursie niez blokada.

    Ale to tak pro forma ;-)

    --

    --w

  • 17. Data: 2002-02-05 10:48:38
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 5 Feb 2002 11:42:57 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >Zrobisz, przy transakcji zagranicznej i rozliczeniu dolara po innym
    >kursie niez blokada.
    >
    >Ale to tak pro forma ;-)

    A takze jak blokada zejdzie a rozliczenie bedzie sie "ociagac". Ale to
    i to co Ty podales tak samo dotyczy IO jak i zwyklej transkacji w
    sklepie.

  • 18. Data: 2002-02-05 10:53:19
    Od: s...@y...com (Sebak)

    Wojtek Piecek wrote:
    > Zrobisz, przy transakcji zagranicznej i rozliczeniu dolara po
    > innym kursie niez blokada.
    >
    > Ale to tak pro forma ;-)

    Eee, za daleko szukasz.
    Jezeli autoryzacja "wisi" 7 dni to transakcja potwierdzona przez
    Merchanta dnia 10 oznacza, ze "debet" tak czy siak bedzie :-))

    Pozdrawiam,
    Sebak

  • 19. Data: 2002-02-05 10:54:13
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Feb 05, 2002 at 11:48:38AM +0100, Wojtek Frabinski wrote:

    > A takze jak blokada zejdzie a rozliczenie bedzie sie "ociagac". Ale to
    > i to co Ty podales tak samo dotyczy IO jak i zwyklej transkacji w
    > sklepie.

    W sklepie trudniej, bo rozliczenie zazwyczaj schodzi tego samego dnia,
    a IO moze isc duzo dluzej (obciazenie w momencie wyslania towaru).

    --

    --w

  • 20. Data: 2002-02-05 20:44:44
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 5 Feb 2002 11:54:13 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >W sklepie trudniej, bo rozliczenie zazwyczaj schodzi tego samego dnia,

    co rozumiesz przez "schodzi" ?

    >a IO moze isc duzo dluzej (obciazenie w momencie wyslania towaru).

    ee, powaznie ? Nie spotkalem sie z tym. Co najwyzej cala transkacja
    byla autoryzowana dopiero w momencie wyslania ale wtedy tez blokada
    pojawia sie dopiero w tym momencie.
    Ale niby jak mozna zrozbic, ze najpierw bedzie blokada a dopiero
    pozniej transakcja zostanoe przeslana do rozliczenia ?