  • 11. Data: 2007-06-12 10:58:05
    Temat: Re: bezpieczeństwo kart kredytowych
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Olgierd wrote:
    > Ale jakie to ma znaczenie czy zwracają czy nie zwracają?
    > Optymalnie byłoby gdyby każda karta miała zdjęcie posiadacza. Lepsze
    > od każdego podpisu czy pinu.

    A kto na to patrzy ? Ja ostatnio akurat czesto spotykam sie ze sprawdzaniem
    wzoru podpisu z karty z tym na slipie. O to nawet jak kupuje cos w sklepie
    spozywczym za 30 zl.

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2007-06-12 11:32:09
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 12 Jun 2007 12:58:05 +0200, Mithos napisał(a):

    > A kto na to patrzy ? Ja ostatnio akurat czesto spotykam sie ze
    > sprawdzaniem wzoru podpisu z karty z tym na slipie. O to nawet jak
    > kupuje cos w sklepie spozywczym za 30 zl.

    Złodziej jak będzie chciał się postarać to zedrze stary podpis i nałoży
    swój, nowy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl/wpis,zakaz;fotografowania,50

  • 13. Data: 2007-06-12 13:21:58
    Temat: Re: Re: bezpieczeństwo kart kredytowych
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 12 Jun 2007 11:32:09 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Złodziej jak będzie chciał się postarać to zedrze stary podpis i nałoży
    > swój, nowy.

    Ale co to zmieni skoro będzie można jasno zweryfikować (wzór podpisu w
    banku, grafolog), że podpis na slipie i na karcie (jeżeli jakimś
    sposobem będziemy w jej posiadaniu) nie jest Twój.

  • 14. Data: 2007-06-12 13:35:30
    Od: "Jacek Kochan" <j...@u...biz>

    Użytkownik "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:pan.2007.06.12.13.21.57.973605@hashzero.net...
    > Ale co to zmieni skoro będzie można jasno zweryfikować (wzór podpisu w
    > banku, grafolog), że podpis na slipie i na karcie (jeżeli jakimś
    > sposobem będziemy w jej posiadaniu) nie jest Twój.

    Podpis mozna podrobic, PIN-u nie. Stad lepszym zabezpieczeniem jest pin,
    ktory nalezy trzymac tylko w glowie, a nie na jakis karteczkach.

    --
    Jacek Kochan
    www.kochan.biz

  • 15. Data: 2007-06-12 13:49:35
    Temat: Re: Re: Re: bezpieczeństwo kart kredytowych
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 12 Jun 2007 15:35:30 +0200, Jacek Kochan napisał(a):

    > Podpis mozna podrobic, PIN-u nie. Stad lepszym zabezpieczeniem jest pin,
    > ktory nalezy trzymac tylko w glowie, a nie na jakis karteczkach.

    PIN można podglądnąć lub w skrajnych przypadkach zgadnąć. Dobra EOT,
    jak widzisz autorze wątku właśnie do tego prowadzą tego typu pytania i
    do niczego więcej.

  • 16. Data: 2007-06-12 14:02:36
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 12 Jun 2007 12:08:39 +0200, w <op.ttszspvdewro3r@czeslaw>, "camasa 108"
    <c...@o...eu> napisał(-a):

    > Witam!
    > Chciałem zapytać o kwestię bezpieczeństwa kart kredytowych. Czy z punktu
    > widenia użytkownika bezpieczniejsze jest potwierdzanie pinem czy podpisem?
    > Naturalnie chodzi o tranzakcje bezgotówkowe.

    Z punktu widzenia użytkownika? To podpis. Argumentacja w archiwum.

  • 17. Data: 2007-06-12 14:14:33
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 12 Jun 2007 15:35:30 +0200, w <f4m7ea$3mb$1@inews.gazeta.pl>, "Jacek
    Kochan" <j...@u...biz> napisał(-a):

    > Podpis mozna podrobic, PIN-u nie. Stad lepszym zabezpieczeniem jest pin,
    > ktory nalezy trzymac tylko w glowie, a nie na jakis karteczkach.

    Sugerujesz, że złodziej nie będzie potrafił wklepać wykradniętego PIN-u?

  • 18. Data: 2007-06-12 14:18:03
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
    > A rozwiązaniem optymalnym byłby dla mnie skan siatkówki. Odcisk palca to
    > nie wiem, obawiałbym się utraty palca. :-)

    A nie bałbyś się, że ta diabelska maszynka wydłubie Ci oko?
    ;)
    --
    pozdrawiam
    P.

  • 19. Data: 2007-06-12 16:15:59
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    gg napisał(a) w wiadomości: ...
    >Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
    >
    >A nie bałbyś się, że ta diabelska maszynka wydłubie Ci oko?

    O ile pamiętam na filmie "Demolition Man" (pol. "Człowiek demolka") było.
    Tyle, że nie maszynka a człowiek...

    Arek

  • 20. Data: 2007-06-12 20:30:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <m...@t...irc.pl> writes:

    > Uważam, że przeciętnie rzecz biorąc trudniej dobrze podrobić podpis niż
    > wejść w posiadanie PIN-u.

    Nonsens, ale nie rozwijam - archiwum.

    > Fizycznie karty i tak posiadać nie trzeba, bo
    > współpracując ze sprzedawcą można wprowadzić numer z klawiatury terminala.

    Taaak, ciekawe jak sie potem z tego wytlumaczy przy wiekszej ilosci
    reklamacji. Nawet bez wiekszej ilosci sprzedawca na tym tylko straci,
    wiec nie widze sensu (sklep odpowiada za transakcje keyed-in bez
    "odbitej" karty praktycznie bez prawa do obrony).

    > przypadku podpisu widze też wieksze mozliwości udowodnienia ewentualnego
    > fraudu (dodatkową mozliwością w porównaniu do PIN'u jest ekspertyza
    > grafologiczna).

    G. nie ekspertyza, a powolywac to sie trzeba na organizacje karciane
    i/lub awantury w gazetach. Jakby problemy byly jakies, oczywiscie.
    --
    Krzysztof Halasa