  • 1. Data: 2005-11-30 11:55:06
    Temat: "bezpieczenstwo" kart inteligo
    Od: "zgred" <z...@n...com>

    Witam.
    Oświećcie mnie proszę, bom się zbulwersował...
    Wypłacałem dzisiaj kilkaset zł gotówki za pomocą karty VE Inteligo w
    Oddziale PKO (bo bankomat był zepsuty).
    No i ono nie chciało ode mnie ani PINu, ani dowodu tożsamości - no i, może
    ja jestem "bystry inaczej", ale rozglądając się tam dokładnie nie widziałem
    nawet kamery (wiem- mogła być PinHole).

    Czy więc cokolwiek chroni moją kasę w razie zgubienia karty (a przed jej
    zastrzeżeniem)?

    Dziękuję. Pozdrawiam. J.

  • 2. Data: 2005-11-30 12:19:09
    Temat: Re: "bezpieczenstwo" kart inteligo
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "zgred" <z...@n...com> writes:

    > No i ono nie chciało ode mnie ani PINu, ani dowodu tożsamości - no i, może

    A widziales kiedys zakupy w sklepie na karte i podpis?

    MJ

  • 3. Data: 2005-11-30 12:31:19
    Od: "kubakj" <k...@g...pl>

    > A widziales kiedys zakupy w sklepie na karte i podpis?
    >
    > MJ

    Ja ostatnio w WORDzie placilem za egzamin za prawo jazdy mojej siostry i
    kompletnie dalem sie wkopac, pomimo, ze znany bylem z praktyki PKO BP i ich
    wyplat za pomoca karty. Oczywiscie byla nalepka na kasie, ze przyjmuja karty.
    Nic nie bylo wzmianki na temat tego, ze oplata bedzie wyplata srodkow z karty, a
    do tego, ze musi byc dowod osobisty przedstawiony i do tego nr karty zapisywany
    w ich komputerze. Babka skasowala karte, nie sprawdzajac mojego podpisu
    zaakceptowala transakcje, a potem wpisala moj nr karty do swojego tandetnego
    komputerka, nr dowodu, wszystkie dane z dowodu i jeszcze pobrala prowizje
    2.50zl. Krew mnie zalala. Oczywiscie nie dalo sie zaprotestowac, bo maja takie
    procedury. Tylko, ze to karta PKO BP nie byla. Powinni takich metod zabronic.

  • 4. Data: 2005-11-30 13:33:51
    Od: "bzdreg" <b...@n...com>

    > A widziales kiedys zakupy w sklepie na karte i podpis?

    A widziałem. Tylko na wypukłą.
    A zauważyłeś, że zakupy dóbr są trochę inaczej traktowane pod tym względem,
    niż wypłata gotówki?
    A zauważyłeś, że w pierwotnym post'cie było pytanie? Jak nie znasz
    odpowiedzi, to po co niszczysz klawiaturę?

    Dziekuje. Pzdr. Bzd.

  • 5. Data: 2005-11-30 14:01:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "bzdreg" <b...@n...com> writes:

    > A widziałem. Tylko na wypukłą.

    A ja nie tylko.

    > A zauważyłeś, że zakupy dóbr są trochę inaczej traktowane pod tym
    > względem, niż wypłata gotówki?

    No moze i sa. Juz nic nie mowie, moze rzeczywiscie gotowki na sam
    podpis nie powinni dawac, ale nie jestem do konca przekonany.

    MJ

  • 6. Data: 2005-11-30 15:39:32
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    zgred napisał(a):

    > No i ono nie chciało ode mnie ani PINu, ani dowodu tożsamości - no i, może
    > ja jestem "bystry inaczej", ale rozglądając się tam dokładnie nie widziałem
    > nawet kamery (wiem- mogła być PinHole).

    Ono powinno było poprosić Cię o dokument tożsamości i spisać jego numer
    na potwierdzenie, które podpisujesz...

  • 7. Data: 2005-11-30 15:44:58
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    kubakj napisał(a):

    > Ja ostatnio w WORDzie placilem za egzamin za prawo jazdy mojej siostry i

    Nie w wordzie, a w agencji PKO BP. Jej lokalizacja to kwestia drugorzędna.

    > kompletnie dalem sie wkopac, pomimo, ze znany bylem z praktyki PKO BP i ich
    > wyplat za pomoca karty. Oczywiscie byla nalepka na kasie, ze przyjmuja karty.

    Bo przyjmują.

    > Nic nie bylo wzmianki na temat tego, ze oplata bedzie wyplata srodkow z karty, a

    Chciałeś dokonać WPŁATY GOTÓWKOWEJ, right? Więc do tego potrzebna jest
    GOTÓWKA. Stąd konieczność wypłaty GOTÓWKI.

    Gdyby Pani wypłaciła Ci najpierw żądaną kwotę (fizycznie) i za chwilę
    zażądała jej spowrotem, byłbyś oburzony jej zachowaniem.

    > do tego, ze musi byc dowod osobisty przedstawiony i do tego nr karty zapisywany
    > w ich komputerze.

    To akurat m. in. dla Twojego bezpieczeństwa. Wypłaty gotówki z kart
    wymagają przedstawienia dokumentu.

    > Babka skasowala karte, nie sprawdzajac mojego podpisu

    Po cholerę miała sprawdzać, skoro widziała DO?

    > zaakceptowala transakcje, a potem wpisala moj nr karty do swojego tandetnego
    > komputerka, nr dowodu, wszystkie dane z dowodu i jeszcze pobrala prowizje
    > 2.50zl.

    Naturalnie. Standardowa opłata za wpłatę gotówkową na rachunek w innym
    banku.

    > Krew mnie zalala. Oczywiscie nie dalo sie zaprotestowac, bo maja takie
    > procedury.

    Procedury zabraniają protestować?

    > Tylko, ze to karta PKO BP nie byla. Powinni takich metod zabronic.

    Masz rację. Powinni zabronić bezmyślności...

  • 8. Data: 2005-11-30 16:08:34
    Od: "kubakj" <k...@g...pl>

> [...]
    > banku.

    > Procedury zabraniają protestować?

    > Masz rację. Powinni zabronić bezmyślności...

    To nie była agencja PKO BP, tylko kase WORD. Jesli bylaby to agencja, to bym
    sobie przelew zrobil, albo wyplacil karta gotowke z konta Inteligo. Nigdzie nie
    bylo napisane, ze wyplacaja gotowe z karty. A pozatym po co zapisuja nr karty w
    kompuetrze i moj nr dowodu, skoro przesuwali moja karta w terminalu
    elektronicznym i podpisalem slip. Do tego nie trzeba wpisywac nigdzie nr karty,
    ani nr dowodu. Nawet jak w sklepiej zarzada ode mnie ktos sprawdzic tozsamosc,
    czy to moja karta, to nie ma prawa zapisywac moich danych osobowych. Oczywiscie
    protestowalem, ale na burakow nie ma sily. A dowod widziala dopiero potym jak
    juz miala 2 slipy z posu, a jakbym nie mial dowodu? Nastepnym razem pojde z
    karta anonimowa bez dowodu i zrobie bigosu babce.

  • 9. Data: 2005-11-30 16:15:35
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    kubakj napisał(a):

    > To nie była agencja PKO BP, tylko kase WORD.

    Który to był WORD? Ja mam mimo wszystko nieodparte wrażenie, że to była
    agencja PKO BP...

    > protestowalem, ale na burakow nie ma sily. A dowod widziala dopiero potym jak
    > juz miala 2 slipy z posu, a jakbym nie mial dowodu? Nastepnym razem pojde z
    > karta anonimowa bez dowodu i zrobie bigosu babce.

    Transakcję mimo wszystko można anulować, nawet jak się ma trzy slipy z
    posu. :-)

  • 10. Data: 2005-11-30 17:59:36
    Od: "kubakj" <k...@g...pl>

    > Który to był WORD? Ja mam mimo wszystko nieodparte wrażenie, że to była
    > agencja PKO BP...

    > Transakcję mimo wszystko można anulować, nawet jak się ma trzy slipy z
    > posu. :-)

    Umiem odroznic kase od agencji PKO BP.

    Wiem, ze mozna anulowac transakcje, ale ta nieudouczona baba po zawodowce nie
    chciala tego zrobic, "bo nie". Zastrzeglem operacje w banku i dostane nowa
    karte. Naszczescie wydawca karty jest zrozumialy.