  • 1. Data: 2005-11-30 11:32:11
    Temat: podatek od odsetek?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Witam , jaki jest obeznie podatek od lokat bankowych?
    pozdrawiam

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 2. Data: 2005-11-30 13:25:42
    Temat: Re: podatek od odsetek?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    > Witam , jaki jest obeznie podatek od lokat bankowych?

    19%

  • 3. Data: 2005-11-30 13:28:47
    Od: "gozdzik" <g...@y...com>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam , jaki jest obeznie podatek od lokat bankowych?
    > pozdrawiam
    >

    > --
    >
    > j...@p...pl
    > gg: 207344

    Podatek "belkowy" wynosi 19% i jest automatycznie odciagany przez banki bez
    jakiegokolwiek udzialu klienta. Obecny rzad planuje jego zniesienie w 2006
    lub 2007, ale to watpliwa sprawa.

    gozdzik

  • 4. Data: 2005-11-30 14:10:59
    Od: Michal M <w...@...pl>

    19%
    - zaokraglany do 10gr (tzn moga ci pociagnac tylko wielokrotnosc 10gr)
    - kwota (twoje wypracowane odsetki) od ktorej liczony jest ten podatek
    zaokraglana jest do 1zl czyli jesli wypracujesz np 5,51zl odseteek to belka
    bedzie liczony od 6zl jesli np 5,49zl to od 5zl

    UWAGA!
    np jesli przez kilka miesiecy z rzedu bedziesz mial na koncie 49gr odsetek to co
    miesiac zaplacisz 19% z 0zl czyli 0zl 0gr ale kiedys nadejdzie "mega" wyrownanie
    (np w mBanku) i bekniesz za ta zabawe a dodatkowo jesli bedziesz mial puste
    eKonto to pojawi sie nielegalny debet ;-)

  • 5. Data: 2005-11-30 14:19:21
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michal M wrote:
    [...]

> [...]
    > nadejdzie "mega" wyrownanie (np w mBanku) i bekniesz za ta zabawe a
    > dodatkowo jesli bedziesz mial puste eKonto to pojawi sie nielegalny

    Podstawa prawna ?
    KJ

  • 6. Data: 2005-11-30 14:21:03
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Michal M <w...@...pl> napisał:

    > UWAGA!
    ... a reszta to same BZDURY!

  • 7. Data: 2005-11-30 15:13:51
    Od: Michal M <w...@...pl>

    > Podstawa prawna ?

    dwa pierwsze punkty sa oczywiscie na podstawie ustawy

    "UWAGA" - na podstawie historii mojego (e)konta w mBanku i nieprawidlowosci na
    nim (nielegalny debet jaki powstal gdy konto bylo puste a przez kilka miesiecy
    eksperymentowalem z podatkiem belki)
    ten manewr w mBanku nazywa sie:

    Rodzaj operacji: STORNO UZNANIA
    Opis operacji: KOREKTA ODSETEK DODATNICH

    odrazu mowie: nie wiem jak jest w innych bankach (z problemem proby ominiecia
    belki) a mBank ... no coz odmowil mi (w pierwszym podejsciu) wydania karty
    kredytowej z powodu nieprawidlowosci na koncie (debet na 7gr przez 2dni)

  • 8. Data: 2005-11-30 15:20:44
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michal M wrote:
    [...]

    > Rodzaj operacji: STORNO UZNANIA
    > Opis operacji: KOREKTA ODSETEK DODATNICH

    I niby czego to dowodzi ?
    Bo wg mnie np tego, że jest opóźnienie transakcji kartowej. Ew. tego, że
    naliczyli ci odsetki już w piątek 29 dnia miesiąca, a ty sobie 30
    wypłaciłeś na emaksa.

    Tak więc podaj tutaj operacje na rachunku (kwoty wystarczą) to Ci
    powiemy interesują nas operacje tak +-2 przed policzeniem odsetek
    miesiąc i 2 miesiące wcześniej.
    KJ

  • 9. Data: 2005-11-30 15:24:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Michal M wrote:

    > Rodzaj operacji: STORNO UZNANIA
    > Opis operacji: KOREKTA ODSETEK DODATNICH

    Takie coś powstaje w całkiem innych okolicznościach. Jeśli w ostatnich
    dniach miesiąca dokonasz operacji kartą i informacja o tej operacji
    dojdzie do banku po pierwszym to wtedy tak właśnie korygują zawyżone
    odsetki.

  • 10. Data: 2005-11-30 15:37:09
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Michal M <w...@...pl> napisał:

    > ten manewr w mBanku nazywa sie:
    >  Rodzaj operacji: STORNO UZNANIA
    >  Opis operacji: KOREKTA ODSETEK DODATNICH

    Już Ci tłumaczyłem jakiś miesiąc temu,
    'co to jest i czym to się je',
    ale Ty jak widzę, po czasie sam święcie uwierzyłeś
    w tę spiskową teorię, którą sam wymyśliłeś.

    W sumie, jak jesteś odporny na wiedzę, to nic mi do tego,
    możesz też sobie wierzyć w co zechcesz, mam to gdzieś...
    Ale jeśli chcesz rozpowszechniać takie bzdury na tej grupie,
    to jak się napatoczysz - nie przepuszczę ;-P