  • 11. Data: 2020-07-12 22:37:27
    Temat: Re: bez lokat
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    ąćęłńóśźż napisał(a) w wiadomości: <5f0b55f5$0$559$65785112@news.neostrada.pl>...
    >Nie używaj trybu bezosobowego.
    >Z orzeczeniem używaj podmiotu.

    -----
    > Covid-a "wypuszczono"

    1. Pisz pod cytatem.
    2. Nie wierzę w celowy związek pandemii z np. wprowadzaniem
    MMT, nie będę więc podmiotu poszukiwał.
    Ale mogę się mylić więc wstaw sobie cokolwiek: Chińców, Jankesów,
    kosmitów, Ziemian z przyszłości ("Kurs na zderzenie"), iluminatów,
    Billa Gatesa, masonów...

    Arek

  • 12. Data: 2020-07-12 23:29:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jul 2020 19:48:44 +0200, Arek napisał(a):
> [...]
    uje-z-lokat-dla-firm/8bjvqmh

    > Jak to się niwinnie zaczynało... w 2012 z BGK wywalono indywidualnych,
    > robiąc z niego bank do zadań specjalnych. Obecnie jest pośrednikiem
    > w omijaniu konstytucyjnego zakazu finansowania deficytu przez NBP.

    Nie ma takiego zakazu. Jest art 220
    2. Ustawa budżetowa nie może przewidywać pokrywania deficytu
    budżetowego przez zaciąganie zobowiązania w centralnym banku państwa.

    Wystarczy, ze sie przewidzi sprzedaz obligacji, a potem NBP kupi z
    wlasnej inicjatywy :-)

    > Trudno powiedzieć co celem, co środkiem. Już ekonomiści
    > otwarcie mówią, że chodzi o redukcję długów przez inflację,
    > kosztem m. in. oszczędzających.

    Kosztem bogatych, ktorzy podziela sie z biednymi :-)

    > W Polsce z NBP. Od >80mld już nie śledzę ile drukuje.

    Ogolnie wszystke zlotowki pochodza z NBP, ale wczesniej banki
    komercyjne unikaly bezposrednich pozyczek.

    J.

  • 13. Data: 2020-07-12 23:32:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jul 2020 18:32:38 +0200, z napisał(a):
    > Wszyscy wiedzą że bank nie musi mieć ani pieniędzy ani lokat aby
    > pożyczać i na pożyczaniu zarabiać.
    > Musi mieć tylko pozwolenie na bycie bankiem
    >
    > Podstawy WOSu jak mawiała Mariolka ;-)

    A nie sa to podstawy youtube ?
    Tam krazy taki film, rodem z USA chyba.

    Bank oczywiscie moze pozyczac tylko swoje pieniadze, ale wiecej
    zarobi, jak bedzie pozyczal tez pieniadze klientow.

    J.

  • 14. Data: 2020-07-12 23:34:18
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 12.07.2020 o 11:47, Krzysztof Halasa pisze:

    > Widocznie mają za dużo kasy. *Jeśli* klienci wycofają pieniądze
    > (dokąd?), to banki wtedy zapewne zareagują.

    bank nie zarabia na depo tylko na kredytach, jeżeli ich nie udziela lub
    ludzie brać nie chcą to depo jest kosztem stąd takie a nie inne
    oprocentowanie

    teraz pozostały fundusze, chociaż te inwestujące w obligacje skarbowe
    lub bony, zawsze jakiś 1-2% w skali roku dadzą, poniżej inflacji, ale
    nie jest to zero przecinek zero jeden

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 15. Data: 2020-07-12 23:39:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jul 2020 11:47:34 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Widocznie mają za dużo kasy.

    Ogolnie maja za duzo - od dluzszego czasu to pozyczały pieniadze NBP
    pod haslem "bony pieniezne".
    Całkiem sporo NBP sciagal z rynku, chyba w celu utrzymania niskiej
    inflacji.

    >*Jeśli* klienci wycofają pieniądze (dokąd?),

    dokad to dobre pytanie ... bo te pieniadze, czy raczej "srodki"
    do bankow wrocą.
    Chyba, ze klient stwierdzi, ze bezpieczniej trzymac w szafie gotowke,
    albo kupi dolary, euro, zloto, zagraniczne samochody czy inne
    zagraniczne produkty.

    >to banki wtedy zapewne zareagują.

    Poki im NBP pozycza, to nie musza.
    Tylko czy nie skonczy sie tak, ze NBP sie wycofa z pozyczania, a
    klienci tak szybko nie wroca ...

    J.

  • 16. Data: 2020-07-13 06:25:17
    Od: z <...@...pl>

    Za dużo oglądasz jutuba.

    Bankowi wystarczy koncesja i komputer ;-)

  • 17. Data: 2020-07-13 10:45:03
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 12/07/2020 19:48, Arek wrote:

> [...]
    > parę lat udawano... Inflacja, zbrodnicze pomysły Keynesa wcześniej
    > dawkowane, teraz aplikowane na całego.
    > Być może rozwiązaniem w przyszłości przejście na rozliczenie
    > w "walucie światowej" zamiast USD. Typowany był SDR oparty na
    > koszyku niektórych walut, surowców, kruszców, może na dobrach
    > niematerialnych... Ale o tym zadecydują wielcy tego świata, my
    > będziemy co najwyżej podwykonawcami. Gdy się nie dogadają, wojna?...
    >
    > Dla jasności: nie wierzę w spiski jakoby Covid-a "wypuszczono"
    > właśnie dlatego, ale jest dobrym pretekstem do przyspieszenia

    No ale to już w zasadzie oficjalnie reset został odtrąbiony:

    https://www.youtube.com/watch?v=8rAiTDQ-NVY

    Xenocide

  • 18. Data: 2020-07-13 10:49:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Za dużo oglądasz jutuba.
    >Bankowi wystarczy koncesja i komputer ;-)

    Do koncesji potrzebuje cos 5 mln euro kapitalu zalozycielskiego.

    No ale dobrze - mamy taki bank bez pieniedzy, udzieli kredytu, klient
    zaraz zrobi przelew ... i co dalej ?
    Bedzie wisiec na debecie w NBP, czy KIR nawet nie zrobi takiego
    przelewu - musza byc srodki na rachunku banku w NBP ...

    J.

  • 19. Data: 2020-07-13 11:12:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-12 o 18:32, z pisze:
    > Wszyscy wiedzą że bank nie musi mieć ani pieniędzy ani lokat aby
    > pożyczać i na pożyczaniu zarabiać.
    > Musi mieć tylko pozwolenie na bycie bankiem
    >
    > Podstawy WOSu jak mawiała Mariolka ;-)

    Pieniądze musi oczywiście mieć, bo może pożyczyć tylko to, co ma (w
    lokatach, albo we wkładach właścicieli).

    Jest coś takiego jak kreacja pieniądza, ale NIE polega ona na tym, że
    ktoś mając 100zł, może pożyczyć 1000zł. Jak ktoś ma 100zł, to pożyczy
    tylko 100zł. Swego czasu było to fajnie wyjaśnione w filmie NBP
    zrobionym jak dla przedszkolaków, niestety nawet tego nie każdy rozumie,
    czerpiąc "wiedzę" z filmów YT z żółtymi napisami, gdzie "hurr durr, bank
    mając 100zł na lokacie, może pożyczyć 10000zł" co jest zwyczajną nieprawdą.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2020-07-13 11:18:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]

    >rozumie, czerpiąc "wiedzę" z filmów YT z żółtymi napisami, gdzie
    >"hurr durr, bank mając 100zł na lokacie, może pożyczyć 10000zł" co

    Aczkolwiek ... byl swego czasu artykul wywodzacy sie chyba z BoE,
    ktory sugerowal jakos podobnie.
    Patrzyli bardziej globalnie i mieli na mysli kreacje bankową, czy
    anglosaskie prawo bankowe jest jakies inne ?

    J.