  • 11. Data: 2007-12-01 20:16:59
    Temat: Re: anulowanie przelewu - mozliwe?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Faktem jest jednak ze o takich przypadkach ludzie informowali, jakies
    > tam omylkowo przelane wynagrodzenie czy cos w tym stylu.

    Ale to troche cos innego niz cofniecie jednostkowego przelewu.

    Poza tym omylkowo przelanego wynagrodzenia tez nie mozna od tak sobie
    komus cofnac z rachunku.

    > Nie kazdy, tylko taki wykonany przez niektore banki (bank).

    Ktore banki (bank) tak robia i na jakiej podstawie ?

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2007-12-01 21:29:42
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    > Faktem jest jednak ze o takich przypadkach ludzie informowali,
    > jakies
    > tam omylkowo przelane wynagrodzenie czy cos w tym stylu.

    Nie tylko.
    Informowali również o oszuscie a Allegro który tak własnie cofnął
    zapłatę po wysłaniu towaru

    Sławek

  • 13. Data: 2007-12-01 21:32:38
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    > Znawco ! Przestan wreszcie bredzic.

    Wypchaj się z takimi tekstami.

    > Bank to jasnowidz i wie kto jest kim.

    A ty masz pomroczność i prostego tekstu nie umiesz pojac
    Właśnie dlatego ze bank NIE JEST jasnowidzem to uległ oszustowi i kasę
    oddał.

    > Tu jest Polska.

    ...która zdąża do Eropy...;-)

    S.

  • 14. Data: 2007-12-01 22:15:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Ale to troche cos innego niz cofniecie jednostkowego przelewu.

    Owszem, to powyzsza operacja powtorzona wielokrotnie.

    > Poza tym omylkowo przelanego wynagrodzenia tez nie mozna od tak sobie
    > komus cofnac z rachunku.

    Niestety wyglada to na teorie nie do konca zgodna z praktyka.

    > Ktore banki (bank) tak robia i na jakiej podstawie ?

    a) nie pamietam, b) domyslam sie, ze na "podstawie" dobrych ukladow
    z pracodawca.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2007-12-01 22:20:25
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Slavekk napisał(a):
    > Nie tylko.
    > Informowali również o oszuscie a Allegro który tak własnie cofnął
    > zapłatę po wysłaniu towaru

    Jakies fakty, dowody ?

    --
    Mithos

  • 16. Data: 2007-12-01 22:26:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Slavekk" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Informowali również o oszuscie a Allegro który tak własnie cofnął zapłatę
    > po wysłaniu towaru

    W znanych mi podobnych przypadkach problem polegał na tym, że sprzedający
    uznawał za dowód przelewu rzut ekranu z poleceniem przelewu. A polecenie
    przelewu przed jego wysłaniem z banku można anulować chyba w większości
    banków.

  • 17. Data: 2007-12-02 08:33:22
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:fisnd6$9qq$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > sprzedający uznawał za dowód przelewu rzut ekranu z poleceniem
    > przelewu. A polecenie przelewu przed jego wysłaniem z banku można

    Faktycznie jesli ktos myli potwierdzenie zlecenia z potwierdzeniem
    zrealizowania to ma problem.
    Banki (chyba) wyraznie pisza co za dokument wystawiaja.
    W przypadku o którym ja pisze odbiorca zobaczyl wplyw na swoim koncie,
    wyslal towar a potem nadawca zglosil blad w przelewie (dobry numer
    konta, zle dane odbiorcy) i przelew "sie cofnal"
    ;-)

    Mniej wiecej w okrecie wprowadzania jednolitego standardu numerow
    rachunkow (a raczej troche pozniej) bylo male zamieszanie w
    regulaminach - jedne banki odpowiadaly za prawidlowe dostarczenie na
    wlasciwy numer konta (i zrzucaly z siebie odpowiedzialnosc za kontrole
    danych odbiorcy) a inne do wlasciwego odbiorcy (rzekomo kontrolowaly
    numer konta i dane). W rzeczywistosci nikt nie kontrolowal danych
    odbiorcy ale te drugie banki "sie poczuwaly" do odpowiedzialnosci w
    przypadku jak wyzej.

    Slawek

  • 18. Data: 2007-12-02 08:41:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 2 Gru, 09:33, "Slavekk" <s...@g...pl> wrote:

> [...]
    > numer konta i dane). W rzeczywistosci nikt nie kontrolowal danych
    > odbiorcy ale te drugie banki "sie poczuwaly" do odpowiedzialnosci w

    ja mialem tak 6-7 lat temu wielka kolomyje z bankiem, zeby zmusic ich
    do anulowania mylnie skierowanego na moje konto przelewu (numer konta
    moj, dane innej osoby).
    Chyba z miesiac, lacznie z wizyta w banku i pismem za pokwitowaniem
    (wczesniej nieskuteczne pismo przekazane przez osoby trzecie).
    Bank nawet sugerowal (telefonicznie) zebym wyplacil te pieniadze i
    odszukal ta osobe, zeby jej przekazac.
    Przelew byl zwrotem podatku przelanym przez US.

  • 19. Data: 2007-12-02 10:39:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wyslal towar a potem nadawca zglosil blad w przelewie (dobry numer
    > konta, zle dane odbiorcy) i przelew "sie cofnal"

    I pracownik banku jeszcze w nim pracuje? To jest w najlepszym wypadku
    wykroczenie dyscyplinarne, a przy odrobinie uporu może się skończyć
    wyrokiem karnym. Zwykłe przywłaszczenie środków znajdujących się na
    rachunku bankowym klienta poprzez ich przelew bez zlecenia. Bank powinien
    klientowi zwrócić środki i może sobie dochodzić roszczeń na pracowniku do
    trzykrotnej jego pensji.

> [...]
    > numer konta i dane). W rzeczywistosci nikt nie kontrolowal danych
    > odbiorcy ale te drugie banki "sie poczuwaly" do odpowiedzialnosci w

    Top nie jest żadne wyjaśnienie. Jeśli faktycznie zdarzały się takie
    wypadki - bo nie spotkałem się z wiarygodną informacją na ten temat - to
    tylko z tego powodu, że klienci banków nie znali własnych praw i nie
    składali momentalnie zawiadomień o przestępstwie. Z mojego konta bankowego
    środki finansowe mogą zostać wyprowadzony tylko za moją zgodą. Bezpośrednią
    (zlecenie przelewu), albo pośrednią (zezwolenie na obciążanie). Ale zgodę
    muszę wyrazić. Bez niej pracownik banku dokonujący przelewu popełnia
    przestępstwo, a bank odpowiada za to cywilnie.

  • 20. Data: 2007-12-02 12:23:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Top nie jest żadne wyjaśnienie.

    Przeciwnie, formalnie jest zupelnie niezle.

    > Z mojego konta
    > bankowego środki finansowe mogą zostać wyprowadzony tylko za moją
    > zgodą.

    RTF umowe i regulamin, zapewne znajdziesz tam punkt mowiacy o prawie
    banku do poprawiania bledow w zapisach. Zycze szczescia w udowodnieniu
    przed sądem cywilnym (bo o kryminale mozesz zapomniec od razu) ze
    przelew z np. zupelnie innym nazwiskiem beneficjenta nie byl takim
    bledem.

    Praktyka jest zupelnie inna, ale w sądzie niestety interesujaca jest
    teoria, nie praktyka.
    --
    Krzysztof Halasa