  • 1. Data: 2007-12-01 00:03:43
    Temat: Fundusze inwestycyjne - te "bezpieczne"
    Od: " Cezary H" <j...@W...gazeta.pl>

    Chce ulokować ok. 30 tysiecy zł (i co miesiąc kilkaset złotych) w jakieś
    bezpieczne fundusze (narazie chce je ulokować na eMAX Plus w mBanku), ale
    docelowo myśle o funduszach inwest., np. którychś z bezpiecznych w
    "Supermarket Funduszy Inwestycyjnych" (mBank). Które fundusze polecacie ? Jaka
    jest stopa zwrotu ? Czy mogę liczyć na dużo większą stopę niż w przypadku
    lokaty eMAX PLus ? Na jaki procent mniej więcej. Nie chciałbym zbytnio
    ryzykować, choć część funduszy mogę zainwestować w "ryzykowne" fundusze (np.
    akcje).

    C.H.

  • 2. Data: 2007-12-01 13:13:06
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne - te "bezpieczne"
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik " Cezary H" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lokaty eMAX PLus ? Na jaki procent mniej więcej. Nie chciałbym zbytnio
    > ryzykować, choć część funduszy mogę zainwestować w "ryzykowne" fundusze

    Jeśli chodzi Ci o fundusze bezpieczne całkowicie, to sobie daruj
    (gotówkowe, obligacje), bo rocznie mają one mniejszy zysk, niż emax plus,
    jeśli już to jakieś hybrydy, typu:

    skarbiec - fundusz ochrony kapitału, mający ciekawą strategię, która nawet
    podczas spadków na giełdzie pozwala mieć nadzieję, że albo wyjdziesz lekko
    na plus, albo niewiele stracisz.

    uni 100% bis i uni 100% plus, które strategie inwestycyjną mają taką, aby na
    koniec rocznego okresu deponowania przynajmniej wyjść na przysłowiowe zero.

    Natomiast jeśli chcesz mieć ten pewny zysk, to trzymaj pieniądze na tym
    emax plus, tym bardziej, że niedługo zapewne znowu nastąpi lekki wzrost
    oprocentowania.

  • 3. Data: 2007-12-01 16:35:50
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne - te
    Od: " " <j...@g...pl>

> [...]
    >
    > Natomiast jeśli chcesz mieć ten pewny zysk, to trzymaj pieniądze na tym
    > emax plus, tym bardziej, że niedługo zapewne znowu nastąpi lekki wzrost

    Nie chodzi mi o super-bezpieczne, ale też nie o takie które większość
    inwestują w akcje. Chciałbym wypośrodkować zyski i ryzyko.

    Narazie o FI mam blade pojęcie, dopiero zaczynam się tym interesować. Zanim
    przystąpię do FI chcę coś na ich temat wiedzieć, dlatego chciałem wysłuchać
    rad, sugestii lepiej obeznanych w tym temacie osób.

    Czytałem że ARKA była sensownym funduszem (jakiś czas temu). Czy są fundusze,
    hybrydowe (mieszane) które gwarantują minimalny procent zysku ?

    Narazie stawiam na eMax Plus i przyglądam się co się dzieje.

    Pozdr.
    Cezary Huszno.