  • 11. Data: 2009-04-08 11:50:12
    Temat: Re: adres przy przelewach konieczny?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > Ja przetestowałem wielokrotnie do poziomu około 100k zł, także
    > Sorbnetem (tu mialem pewne obawy ale też zadziałało, bankiem
    > przyjmującym było BRE, wysyłającym Getin). Testowałem dla: mBank,
    > Multibank, Getin, ING, BPH, Raiffeisen. Żadnych nieoczekiwanych
    > efektów, tzn. przelewy dochodziły na rachunki docelowe bez żadnych
    > opóźnień.

    Czyli mozna zalozyc, ze wtedy w takiej konfiguracji to nie bylo
    sprawdzane, albo ze wynik sprawdzenia byl pozytywny. Jutro moze byc
    inaczej, moze banki beda inne albo wersja softu nowsza :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2009-04-08 17:24:55
    Od: kk <d...@t...pl>

    Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail m...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > moze kk chciał napisac "rownie niewazny"...?

    Nie, miałem na myśli ważny ale jak napisałem tylko w kwestiach spornych
    tzn jeśli w jakiś sposób przelew trafi nie tam gdzie chciałeś to adres
    jest informacją/dowodem pomocniczym w takich sytuacjach. Ale gdy
    wszystko odbywa się automatycznie nie ma on większego znaczenia.

    --
    www.karolkepka.com
    Fotografia ślubna

  • 13. Data: 2009-04-08 20:20:31
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    MarekZ wrote:
    > Żadnych nieoczekiwanych efektów, tzn. przelewy
    > dochodziły na rachunki docelowe bez żadnych opóźnień.

    a wlasciciele rachunkow pomiedzy ktorymi byly przesylane
    te przelewy byli rozni ?

  • 14. Data: 2009-04-08 22:09:47
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > a wlasciciele rachunkow pomiedzy ktorymi byly przesylane
    > te przelewy byli rozni ?

    Różni.

  • 15. Data: 2009-04-09 08:39:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kk" grgjes$ooc$...@n...onet.pl

    > cyferek nie pomyli bo konto ma sumę kontrolną i przelew nie wyjdzie.

    Kiedyś z Polbanku wysłałem 1 zły i przelew poszedł, ale powrócił następnego dnia. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2009-04-09 16:08:22
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    kk napisał(a) w wiadomości: ...

    >cyferek nie pomyli bo konto ma sumę kontrolną i przelew nie wyjdzie.

    Z prawdopodobieństwem 1% można trafić i wyjdzie. W praktyce dużo
    rzadziej.

    >a jesli chodzi o kwestie sporne to nie ważne czy to przelew netowy czy
    >nie - adres jest równie ważny w obu przypadkach.

    Czyli prawie zawsze nieistotny.
    Adresu wysyłającego nie dokleja(ł) Lukas.
    Adresu odbiorcy nigdy nie podaję. Zawsze dochodzą.

    W przypadku podania innej nazwy/nazwiska odbiorcy czasem niektóre
    banki potrafią odrzucić. Np. kolega testował (zapomniałem który bank)
    i na konta osobiste dochodziły z bzdurnymi danymi odbiorcy ale na
    konta firmowe wystarczyła literówka i się odbiło.

    Arek

  • 17. Data: 2009-04-09 16:41:31
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> napisał w
    wiadomości news:grl6df$l8s$1@news.onet.pl...

    > Z prawdopodobieństwem 1% można trafić i wyjdzie. W praktyce dużo
    > rzadziej.

    Jakbym używał sygnaturek, to bym sobie to wziął do niej. :DDD

  • 18. Data: 2009-04-10 10:33:56
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    MarekZ napisał(a) w wiadomości: ...
    >Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> napisał w
    >wiadomości news:grl6df$l8s$1@news.onet.pl...

    >Jakbym używał sygnaturek, to bym sobie to wziął do niej. :DDD

    Coś niedokładnie się wyraziłem chyba :)
    Suma kontrolna to 2 cyfry, losując je wychodzi 1%. To "w praktyce"
    dotyczyło błędu w numerze. Mniej prawdopodobne jest pomylić się
    choćby w jednej cyfrze i sumie jednocześnie aby się zgodziło, do tego
    taki zmieniony numer może nie być w użyciu w ogóle.

    Arek

  • 19. Data: 2009-04-14 08:27:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 09 Apr 2009 10:39:57 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Kiedyś z Polbanku wysłałem 1 zły i przelew poszedł, ale powrócił
    > następnego dnia. :)

    Bo ten pseudointernetowy bank sprawdza sumy kontrolne przy wysyłce
    przelewu a nie przy wprowadzaniu.