  • 1. Data: 2009-03-07 18:19:14
    Temat: Żywność na Antylach
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Coraz-bardziej-napie
    ta-atmosfera-panuje-na-francuskich-Wyspach-Antylskic
    h-1919738.html

    Mam pytanie, czy jest gdzieś jakiś wskaźnik cen żywności albo
    samego zboza? Jakis 1.5 roku temu był atak na zboża i mocno
    podrożały. Czy ktoś zna może jakies dane. Szukałem ale nigdzie
    żadnego wykresu nie moge znaleźć.

  • 2. Data: 2009-03-07 19:24:13
    Temat: Re: Żywność na Antylach
    Od: normund <n...@g...com>

    On 7 Mar, 19:19, Wojciech Frybyśu <wfru8548...@pocztaNO-
    SPAM.iUSUNTOnteria.pl> wrote:
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Coraz-bardziej-napie
    ta-atmosfera-panu...

    > Czy ktoś zna może jakies dane. Szukałem ale nigdzie żadnego wykresu nie moge
    znaleźć.

    http://www.fao.org/worldfoodsituation/FoodPricesInde
    x/en/

  • 3. Data: 2009-03-07 21:01:05
    Od: "biopal" <b...@W...fm>

> [...]
    > samego zboza? Jakis 1.5 roku temu był atak na zboża i mocno
    > podrożały. Czy ktoś zna może jakies dane. Szukałem ale nigdzie

    http://stooq.pl/q/?s=w.f&c=3y&t=c&a=lg&b=0

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 4. Data: 2009-03-07 21:32:52
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    biopal pisze:

    > http://stooq.pl/q/?s=w.f&c=3y&t=c&a=lg&b=0

    Wychodzi na to, że Twój wykres pokazuje spadec cen
    ten http://stooq.pl/q/?s=c.f&c=3y&t=c&a=lg&b=0
    też pokazuje spadek.
    Tu starszy art.
    http://www.farmer.pl/agroskop/analizy-i-komentarze/s
    ytuacja_na_rynku_zboz,a4e3467c83ddb25254b9.html
    ale pokazujący jednak co innego. Ciekawe skąd są te dane.

  • 5. Data: 2009-03-07 21:54:00
    Od: "biopal" <b...@W...fm>

    Użytkownik "Wojciech Frybyśu" <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>
    napisał w wiadomości news:goupmt$m7q$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    ytuacja_na_rynku_zboz,a4e3467c83ddb25254b9.html
    > ale pokazujący jednak co innego. Ciekawe skąd są te dane.

    Witaj,
    W Polsce po zbiorach 2008 roku okazało się, że zbiór jest prawie równy
    zbiorom z 2007 roku (a te były bardzo dobre !!!). Wtedy GUS pomylił
    się tylko w analizie o 10%, tj. o ponad 2,5 mln ton !!!!
    Spadaek cen związany jest przede wszystkim z bessą także na rynku towarowym
    (patrz np. węgiel) i dużą nadpordukcją w EU i świecie.
    W Polsce spadek cen spowodowany jest dużo mniejszym zużyciem zbóż na cele
    paszowe. W naszym rolnictwie przez 1 rok rozwalona
    została zupełnie hodowla trzody, zmniejszona drobiu oraz dużo mniejsza
    produkcja mleka (spadek ceny 1 litra mleka wynosi 50%).
    Przewiduje dalsze spadki cen. Wszystko zalezy od analiz i prognoz rynkowych
    (produkcja w Australii, Ameryce Południowej, Rosji).
    Po ukazaniu się pierwszych prognoz o przezimowaniu i dobrych raportach
    przewiduje ceny niższe niż są obecnie.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 6. Data: 2009-03-07 22:14:45
    Od: normund <n...@g...com>

    On 7 Mar, 22:32, Wojciech Frybyśu <wfru8548...@pocztaNO-
    SPAM.iUSUNTOnteria.pl> wrote:
    > Tu starszy art.http://www.farmer.pl/agroskop/analizy-i-komentar
    ze/sytuacja_na_rynku_...
    > ale pokazujący jednak co innego. Ciekawe skąd są te dane.

    Istotna jest data 2008-06-20 :)

    Bardzo wiele sie zmienilo potem - spekulcyjne ceny surowcow zaczynaja
    zjazd do normalnosci - normalna cena za zlom i nawozy azotowe to ok
    $90, a nie ponad $250
    Wazne, co malo kto zauwaza, przy cenach ropy ponizej $40 drastycznie
    spadla oplacalnosc tzw biopaliw - i co za tym idzie cen zywnosci

  • 7. Data: 2009-03-08 06:23:16
    Od: fatso <f...@n...com>

    normund wrote:

> [...]
    > Wazne, co malo kto zauwaza, przy cenach ropy ponizej $40 drastycznie
    > spadla oplacalnosc tzw biopaliw - i co za tym idzie cen zywnosci

    Patrzac z punktu malego czlowieka to bedac wczoraj w Tesco w Londynie
    zauwazylem, ze
    cena gulaszu m-ki Pudliszki podskoczyla bezczelnie z ?1.76 za duze szklo
    do ? 2.36. Zydzi
    uwazaja widocznie, ze polskich emigrantow stac na placenie ceny
    wyzylowanej jakies 25% w gore.
    Bigos z Pudliszek juz dawno siegnal tej ceny i ja obie potrawy teraz
    olewam. Kupilem za to 8 sloikow
    doskonalych Golabkow po nizszej cenie, jw. Pewnie moja sekretarka sie
    przymowi znowu o Little Pigeons,
    ja je jadam wzmocnione pieprzem i alkoholem. Ale cena maki do wypieku
    chleba zdaje sie zachowywac tak,
    jak sie oczekuje w recesji- czyli nie rosnie a raczej spada. Ja w
    momencie wzrostow zrobilem potezne zakupy
    i moja maszyna do pieczenia chleba w domu ma surowiec na rok z gory
    zapewniony. Ogolem rzecz biorac, to robilem
    zakupy przez 2 dni, z mysla o uczcie urodzinowej jaka dzisiaj wydaje.
    Wydalem na duzy trolley w tesco
    w czwartek ?106 a w sobote ? 64. Wszystko za drogo jak na kraj pograzony
    w recesji. A ja przeciez nie szaleje:
    indyk zamrozony a nie swiezy, losos tanio lokalnie wedzony, szampany
    falszowane z Hiszpanii rodem. Zydowski sklep
    dla proletariuszy- a co by bylo gdybym sie wybral do takiego np Waitrose?

    Tym kolegom co mi wytkna zlosliwie, ze tanie mieso psy jedza, powiem ze
    zastawa stolowa na zebraczym stole bedzie
    za to ksiazeca, co najmniej 30 tys zl w srebrach na stole. Prawdziwy bal
    na Titanicu. A co? Moje 62-gie urodziny, nastepne
    wydaje pod mostem.

    fatso

    fatso

  • 8. Data: 2009-03-08 08:09:38
    Od: "viper" <v...@o...pl>

> [...]
    > za to ksiazeca, co najmniej 30 tys zl w srebrach na stole. Prawdziwy bal
    > na Titanicu. A co? Moje 62-gie urodziny, nastepne

    wszystkiego naj naj życzy szczerze świński ryj viper... a co ty z tym mostem...
    jak za kilka lat angole zaczną masowo przyjeżdżac na roboty do Polski to z taką
    znajomością języka nikt ci nie podskoczy he he... a w twojej branży u nas się
    gwałtownie poprawia... jeszcze tego tak nie widac w dużych miastach, ale w
    mniejszych to już są prawdziwe paniska...

  • 9. Data: 2009-03-08 09:35:21
    Od: fatso <f...@n...com>

    viper wrote:

> [...]
    > gwałtownie poprawia... jeszcze tego tak nie widac w dużych miastach, ale w
    > mniejszych to już są prawdziwe paniska...

    czesc viper, przyjade byc moze wczesniej niz sadzisz.
    Za 4 dni staje na dwudniowym posiedzeniu Narodowej Sluzby Zdrowia.
    Bez wzgledu na wynik, skoczy sie moj piekny zywot rentiera gdy ja co
    miesiac
    bralem jakies 27 tys zl za nic nierobienie. A ze wydatki znacznie mi
    spadly to z tego
    wlasnie budowalem moje muzeum sreber uzytkowych angielskich pelna para.
    No ale wszystko co dobre ma swoj koniec tak i ja po 20 miesiacach bede
    musial
    zaczac cos robic aby nie wyladowac pod mostem. O co poszlo? O to, ze
    usilowano
    ze mnie zrobic morderce staruszki a gdy to nie wyszlo to alkoholika. W
    koncu stanelo na tym, ze
    nie nadaje sie bo pyskuje za duzo. Cala zabawa kosztuje juz ok. cwierc
    miliona funtow i ja staje sam
    pko az dwom adwokatom. Do furii ich doprowadzam bo nie pozwalam calej
    sprawy zamiesc po angielsku
    pod dywan. Wierzgam gdy chca mnie zgwalcic, nie tak jak zwyczajni w mym
    fachu perwerci angielscy
    i naduzywacze lekow psychotropowych/alco. Jesli na sprawie beda
    gazeciarze to jeszcze poczytacie o mnie.
    oto masz link, o ile jeszcze sprawny:

    http://swiniopas.is-the-boss.com/Trial.pdf

    fatso

  • 10. Data: 2009-03-08 11:09:41
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 08-03-2009 o 07:23:16 fatso <f...@n...com> napisał(a):

    Wszystkiego najlepszego, wieelu lat trafionych inwestycji !

    BTW jakie masz przepisy na chleb, robisz zakwas ?
    Co do cen, w Polsce wzrosła cena cukru - jest regulowana w UE, a ta
    okreslila limit w euro.
    a euro w gore, wiec lada dzien i ceny innych produktow. Takze przez to ze
    sa coraz chetniej
    kupowane na zachodzie, a szczegolnie w pewnym Tesco..

    --
    Pozdrawiam,
    Z.