    From: "biopal" <b...@W...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Żywność na Antylach
    Date: Sat, 7 Mar 2009 22:54:00 +0100

    Użytkownik "Wojciech Frybyśu" <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>
    napisał w wiadomości news:goupmt$m7q$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Wychodzi na to, że Twój wykres pokazuje spadec cen
    > ten http://stooq.pl/q/?s=c.f&c=3y&t=c&a=lg&b=0
    > też pokazuje spadek.
    > Tu starszy art.
    > http://www.farmer.pl/agroskop/analizy-i-komentarze/s
    ytuacja_na_rynku_zboz,a4e3467c83ddb25254b9.html
    > ale pokazujący jednak co innego. Ciekawe skąd są te dane.

    Witaj,
    W Polsce po zbiorach 2008 roku okazało się, że zbiór jest prawie równy
    zbiorom z 2007 roku (a te były bardzo dobre !!!). Wtedy GUS pomylił
    się tylko w analizie o 10%, tj. o ponad 2,5 mln ton !!!!
    Spadaek cen związany jest przede wszystkim z bessą także na rynku towarowym
    (patrz np. węgiel) i dużą nadpordukcją w EU i świecie.
    W Polsce spadek cen spowodowany jest dużo mniejszym zużyciem zbóż na cele
    paszowe. W naszym rolnictwie przez 1 rok rozwalona
    została zupełnie hodowla trzody, zmniejszona drobiu oraz dużo mniejsza
    produkcja mleka (spadek ceny 1 litra mleka wynosi 50%).
    Przewiduje dalsze spadki cen. Wszystko zalezy od analiz i prognoz rynkowych
    (produkcja w Australii, Ameryce Południowej, Rosji).
    Po ukazaniu się pierwszych prognoz o przezimowaniu i dobrych raportach
    przewiduje ceny niższe niż są obecnie.

    Pozdrawiam,
    Jacek