Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2003-04-04 11:02:46
Temat:Związek Banków Polskich i tzw.Czarna Lista
Od:"spajder" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Fakt przyznaje sie jakis czas temu przegialem :)
No i zostalem wpisany na czarna liste. Niestety.
Od momentu splacenia wszystkigo bankowi minelo juz
okolo 1,5 roku czasu. Przy probie zalatwienia
sobie debetu na koncie uslyszalem ze znajduje sie
na Liscie Nierzetelnych Klientow Zwiazku Bankow Polskich.
Kontakt z ta szacowna instytucja nie przyniosl zadnych efektow
I tu moje pytanie:
Gdzie szary czlowiek moze sie dowiedziec w jaki sposob
sie z takiej listy wykreslic lub tez ewnetualnie ile czasu
jeszcze tam posiedzi.

2. Data: 2003-04-04 11:51:41
Temat:Re: Związek Banków Polskich i tzw.Czarna Lista
Od:s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

A moze Biuro Informacji Kredytowej?

na ich stronie jest info jak sie sprawdzic
www.bik.pl

3. Data: 2003-04-04 12:24:20
Od:"Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A moze Biuro Informacji Kredytowej?
>
> na ich stronie jest info jak sie sprawdzic
> www.bik.pl

Nie, poniewaz to jest co innego.
Nie jest to lista klientow zadluzonych (tj. posiadajacych kredyt) lecz::

czyli liscie klientow ktorzy kredytow nie splacaja.

Tzn, jakie im zadales pytanie i jaka uzyskales odpowiedz?

IMO tylko tam sie mozna dowiedziec.
I chyba minimum to 2 lata.

--
Pozdrowienia
---

4. Data: 2003-04-04 13:27:04
Od:Kamil Jonca <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

spajder wrote:
[....]
> Gdzie szary czlowiek moze sie dowiedziec w jaki sposob
> sie z takiej listy wykreslic lub tez ewnetualnie ile czasu
> jeszcze tam posiedzi.

OIMW to uderz do banku który Cie tam wpisał.
Legenda mówi, ze po 2 latach Cię i tak wykreślą(2 lata od uregulowania
należności)
Gdy ładnie poprosisz mogą wczesniej.

KJ

--
Już nie mam PIT-a. :-(

5. Data: 2003-04-04 13:34:43
Od:Kamil Jonca <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kamil Jonca wrote:
[....]

> OIMW to uderz do banku który Cie tam wpisał.
s/uderz do ba/najlepiej uderzyć do ba/
KJ

--
Już nie mam PIT-a. :-(

6. Data: 2003-04-04 14:57:31
Od:"Piotr Solarz" <p...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> IMO tylko tam sie mozna dowiedziec.
> I chyba minimum to 2 lata.

A jaka jest podstawa prawna tej listy? W końcu to dane osobowe.

Piotrek

7. Data: 2003-04-04 15:45:51
Od:Kamil Jonca <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Solarz wrote:
> Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> A jaka jest podstawa prawna tej listy? W końcu to dane osobowe.

Prawo bankowe.Co do danych osobowych to temat był wałkowany. Polecam
archiwum.
KJ

--
Już nie mam PIT-a. :-(
A w laptopie zwaloną matrycę.

8. Data: 2003-04-04 21:56:36
Od:"Marcin Zwara" <m...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Solarz" <p...@...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
>
> A jaka jest podstawa prawna tej listy? W końcu to dane osobowe.
>
> Piotrek

Czwartkowa Rzepa:
wykaz uciążliwych dłużników, jaki funkcjonuje przy Związku Banków Polskich i
potocznie zwany jest czarną listą. Wykaz ten banki utworzyły dla własnych
potrzeb zgodnie z art. 105 prawa bankowego.

http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_030403/pieniadze_
a_2.html

Pozdrawiam,

Marcin

9. Data: 2003-04-04 22:51:51
Temat:Odp: Związek Banków Polskich i tzw.Czarna Lista
Od:"Robert Kondraciuk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin Zwara w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

> [...]
> potocznie zwany jest czarną listą. Wykaz ten banki utworzyły dla własnych
> potrzeb zgodnie z art. 105 prawa bankowego.

czy ktoś wie jak to się oficjalnie nazywa, bo w Rzepie znalazłem dwie
nazwy: "wykaz uciążliwych dłużników" w artykule który podaje Marcin
oraz "bankowy rejestr dłużników" tutaj:
http://arch.rp.pl/a/rz/2000/06/20000605/200006050006
.html?k=on;t=19930305200
30404

czy można gdzieś o tym poczytać?

10. Data: 2003-04-05 00:02:21
Od:"rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "spajder" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Gdzie szary czlowiek moze sie dowiedziec w jaki sposob
> sie z takiej listy wykreslic lub tez ewnetualnie ile czasu
> jeszcze tam posiedzi.

na czarnej liscie bedziesz przez 2 lata od splaty zadluzenia. potem cie
wykresla, tak wiec zostalo ci 0,5 roku:) dokladnie informacje masz prawo
uzyskac, piszac do nich list polecony - dostaniesz dokladne info, do kiedy
bedziesz na tej liscie i jakie twoje dane osobowe maja. sluzy do tego
specjalny formularz, ktory bik mi przyslal, gdy ich o to mailem poprosilam.
zgloszenie wysylasz na adres: Związek Banków Polskich, ul. Smolna 10a,
00-375 Warszawa

zbp bardzo szybko i sprawnie mi odpisal.

chcesz ten formularz? moge ci wyslac na priva.