  • 1. Data: 2003-04-04 11:02:46
    Temat: Związek Banków Polskich i tzw.Czarna Lista
    Od: "spajder" <s...@w...pl>

    Witam
    Fakt przyznaje sie jakis czas temu przegialem :)
    No i zostalem wpisany na czarna liste. Niestety.
    Od momentu splacenia wszystkigo bankowi minelo juz
    okolo 1,5 roku czasu. Przy probie zalatwienia
    sobie debetu na koncie uslyszalem ze znajduje sie
    na Liscie Nierzetelnych Klientow Zwiazku Bankow Polskich.
    Kontakt z ta szacowna instytucja nie przyniosl zadnych efektow
    I tu moje pytanie:
    Gdzie szary czlowiek moze sie dowiedziec w jaki sposob
    sie z takiej listy wykreslic lub tez ewnetualnie ile czasu
    jeszcze tam posiedzi.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-04-04 11:51:41
    Temat: Re: Związek Banków Polskich i tzw.Czarna Lista
    Od: s...@p...onet.pl

    A moze Biuro Informacji Kredytowej?

    na ich stronie jest info jak sie sprawdzic
    www.bik.pl

  • 3. Data: 2003-04-04 12:24:20
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > A moze Biuro Informacji Kredytowej?
    >
    > na ich stronie jest info jak sie sprawdzic
    > www.bik.pl

    Nie, poniewaz to jest co innego.
    Nie jest to lista klientow zadluzonych (tj. posiadajacych kredyt) lecz::

    czyli liscie klientow ktorzy kredytow nie splacaja.

    Tzn, jakie im zadales pytanie i jaka uzyskales odpowiedz?

    IMO tylko tam sie mozna dowiedziec.
    I chyba minimum to 2 lata.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2003-04-04 13:27:04
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    spajder wrote:
    [....]
    > Gdzie szary czlowiek moze sie dowiedziec w jaki sposob
    > sie z takiej listy wykreslic lub tez ewnetualnie ile czasu
    > jeszcze tam posiedzi.

    OIMW to uderz do banku który Cie tam wpisał.
    Legenda mówi, ze po 2 latach Cię i tak wykreślą(2 lata od uregulowania
    należności)
    Gdy ładnie poprosisz mogą wczesniej.

    KJ

    --
    Już nie mam PIT-a. :-(

  • 5. Data: 2003-04-04 13:34:43
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Kamil Jonca wrote:
    [....]

    > OIMW to uderz do banku który Cie tam wpisał.
    s/uderz do ba/najlepiej uderzyć do ba/
    KJ

    --
    Już nie mam PIT-a. :-(

  • 6. Data: 2003-04-04 14:57:31
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > IMO tylko tam sie mozna dowiedziec.
    > I chyba minimum to 2 lata.

    A jaka jest podstawa prawna tej listy? W końcu to dane osobowe.

    Piotrek

  • 7. Data: 2003-04-04 15:45:51
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Piotr Solarz wrote:
    > Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A jaka jest podstawa prawna tej listy? W końcu to dane osobowe.

    Prawo bankowe.Co do danych osobowych to temat był wałkowany. Polecam
    archiwum.
    KJ

    --
    Już nie mam PIT-a. :-(
    A w laptopie zwaloną matrycę.

  • 8. Data: 2003-04-04 21:56:36
    Od: "Marcin Zwara" <m...@e...net.pl>

    Użytkownik "Piotr Solarz" <p...@...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A jaka jest podstawa prawna tej listy? W końcu to dane osobowe.
    >
    > Piotrek

    Czwartkowa Rzepa:
    wykaz uciążliwych dłużników, jaki funkcjonuje przy Związku Banków Polskich i
    potocznie zwany jest czarną listą. Wykaz ten banki utworzyły dla własnych
    potrzeb zgodnie z art. 105 prawa bankowego.

    http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_030403/pieniadze_
    a_2.html

    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 9. Data: 2003-04-04 22:51:51
    Temat: Odp: Związek Banków Polskich i tzw.Czarna Lista
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marcin Zwara w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

> [...]
    > potocznie zwany jest czarną listą. Wykaz ten banki utworzyły dla własnych
    > potrzeb zgodnie z art. 105 prawa bankowego.

    czy ktoś wie jak to się oficjalnie nazywa, bo w Rzepie znalazłem dwie
    nazwy: "wykaz uciążliwych dłużników" w artykule który podaje Marcin
    oraz "bankowy rejestr dłużników" tutaj:
    http://arch.rp.pl/a/rz/2000/06/20000605/200006050006
    .html?k=on;t=19930305200
    30404

    czy można gdzieś o tym poczytać?

  • 10. Data: 2003-04-05 00:02:21
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "spajder" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie szary czlowiek moze sie dowiedziec w jaki sposob
    > sie z takiej listy wykreslic lub tez ewnetualnie ile czasu
    > jeszcze tam posiedzi.

    na czarnej liscie bedziesz przez 2 lata od splaty zadluzenia. potem cie
    wykresla, tak wiec zostalo ci 0,5 roku:) dokladnie informacje masz prawo
    uzyskac, piszac do nich list polecony - dostaniesz dokladne info, do kiedy
    bedziesz na tej liscie i jakie twoje dane osobowe maja. sluzy do tego
    specjalny formularz, ktory bik mi przyslal, gdy ich o to mailem poprosilam.
    zgloszenie wysylasz na adres: Związek Banków Polskich, ul. Smolna 10a,
    00-375 Warszawa

    zbp bardzo szybko i sprawnie mi odpisal.

    chcesz ten formularz? moge ci wyslac na priva.