  • 11. Data: 2003-04-05 01:12:32
    Temat: Re: Związek Banków Polskich i tzw.Czarna Lista
    Od: ". przemo ." <p...@W...com>

    Kamil Jonca wrote:

    > OIMW to uderz do banku który Cie tam wpisał.

    Niegłupim pomysłem byłoby też wykorzystanie formularza
    bliźniaczego do tego zamieszczonego na stronie BIK'u i
    zapytanie samego ZBP, jakie dane osobowe dotyczące
    wspomnianego "szarego człowieka" posiadają. Ot, tak
    na wszelki wypadek, żeby wiedzieć, czy nie przegięło się
    za bardzo :)

    Pozdrawiam,
    Przemo

  • 12. Data: 2003-04-05 07:26:11
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "spajder" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > na czarnej liscie bedziesz przez 2 lata od splaty zadluzenia. potem cie
    > wykresla, tak wiec zostalo ci 0,5 roku:) dokladnie informacje masz prawo
    > uzyskac, piszac do nich list polecony - dostaniesz dokladne info, do kiedy
    > bedziesz na tej liscie i jakie twoje dane osobowe maja. sluzy do tego
    > specjalny formularz, ktory bik mi przyslal, gdy ich o to mailem
    poprosilam.
    > zgloszenie wysylasz na adres: Związek Banków Polskich, ul. Smolna 10a,
    > 00-375 Warszawa

    Rena, czy ty piszesz o BIK, czy o rejestrze niesolidnych klientow (tzw.
    czarna lista)?
    Mam wrazenie, ze o tym pierwszym...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 13. Data: 2003-04-05 10:45:08
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b6l6ec$av7$1@foka.acn.pl>, rena wrote:

    > na czarnej liscie bedziesz przez 2 lata od splaty zadluzenia. potem cie
    > wykresla, tak wiec zostalo ci 0,5 roku:)

    A czy z BIKu tez wykreslaja po 2 latach? Bo slyszalem ze z BIKu to
    przez 5 lat dane trzymaja. Ogolenie chailbym sie dowiedziec jak sie ma
    BIK do bazy ZBP i czym sie rozni jedno od drugiego i td.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 14. Data: 2003-04-05 12:23:11
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik ". przemo ." <p...@W...com> napisał w wiadomości

    > Niegłupim pomysłem byłoby też wykorzystanie formularza
    > bliźniaczego do tego zamieszczonego na stronie BIK'u i
    > zapytanie samego ZBP, jakie dane osobowe dotyczące
    > wspomnianego "szarego człowieka" posiadają.

    dokladnie tak jest i jest to mozliwe. napisalam do obydwu instytucji i
    bardzo szybko dtsalam odpowiedzi.

  • 15. Data: 2003-04-05 12:24:40
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Rena, czy ty piszesz o BIK, czy o rejestrze niesolidnych klientow (tzw.
    > czarna lista)?
    > Mam wrazenie, ze o tym pierwszym...

    pisalam o tym drugim, tylko formularz obowiazuje ten sam do obydwu
    instytucji.

  • 16. Data: 2003-04-05 12:28:05
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Uzytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisal w wiadomosci
> [...]

    > przez 5 lat dane trzymaja. Ogolenie chailbym sie dowiedziec jak sie ma
    > BIK do bazy ZBP i czym sie rozni jedno od drugiego i td.

    bik - lista twoich zadluzen w bankach - kredytow, pozyczek, limitow i kart
    kredytowych. sa tez informacje, czy w jakims banku wlasnie sie ubiegasz o
    cos. ta lista ulatwia bankowi sprawdzic, czy masz zdolnosc kredytowa i
    czegos nie zatailes.

    czarna lista w zbp - jesli nie splaciles jakiegos zobowiazania i jest juz
    postepowanie windykacyjne. wtedy bank, wobec ktorego nie wywiazales sie z
    zobowiazan, umieszcza cie na takiej liscie, zeby przestrzec inne banki, ze
    jestes niesolidnych. ale kara trwa 2 lata, potem cie usuwaja z tego
    rejestru. zanim bank cie tam umiesci, to wysyla ci monity itp, wiec nie
    mozna tego przeoczyc zwykle...

  • 17. Data: 2003-04-05 14:17:20
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...) zanim bank cie tam umiesci, to wysyla ci monity itp, wiec nie
    > mozna tego przeoczyc zwykle...

    Ja und nein - razem jain.
    O ile bank wysyła monity (te "poważne") ZPO, to instytucja windykująca
    (firma, która z tego żyje) potrafi paszkwil z informacją o konieczności
    spłaty i informacją o kosztach zastępstwa procesowego i kosztów
    egzekucji wysłać listem zwykłym - nie ma więc pewności, że jak się o
    czymś nie wie, to to nie istnieje lub nie "biegnie".

    Pzdr: Dogbert

  • 18. Data: 2003-04-06 08:32:14
    Od: "Micha" <j...@p...onet.pl>

    Bzdura, moja klientka spłaciła wszystko 3,5 roku temu a ciągle istnieje w
    Rej. Klientów Nierzetelnych ZBP. Ładna prośba to pomoże jak umarłemu
    kadzidło. Potrzebne jset oficjalne pismo oddziału banku, który dokonał
    wpisu. Banki sa jednak rozkoszne w tym względzie. Wspomniana klientka 3 razy
    dzwoniła do oddziału BZWBK na Domaniewskiej w Wa-wie, a tn utrzymywał, że
    jej na żadnej liście nie ma. W tym, czasie sprawdzało to kilka osób i jednak
    była. Następnie okazało się, że BZWBK sprawdzał w BIKu imógłby tak sobie
    szukać jeszcze z ruski miesiąc. Kiedy tłumaczymy, że chodzi o listę w ZBP,
    okazało się, że nikt w oddziale nie wie co to, i gdzie tego szukać (Smolna
    10a).
    Pozdrawiam Jarek

  • 19. Data: 2003-04-06 08:32:56
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > egzekucji wysłać listem zwykłym - nie ma więc pewności, że jak się o
    > czymś nie wie, to to nie istnieje lub nie "biegnie".

    O ile bank już wysłał wezwanie, to nie ma powodu, by wzywać dłużnika po raz
    kolejny - najcześciej jest to strata czasu.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 20. Data: 2003-04-06 08:35:10
    Od: "Micha" <j...@p...onet.pl>

    > na czarnej liscie bedziesz przez 2 lata od splaty zadluzenia. potem cie
    > wykresla, tak wiec zostalo ci 0,5 roku:)

    Bzdura na biegunach (3,5 roku to za mało).,
    patrz wyżej.