  • 1. Data: 2012-07-21 20:56:32
    Temat: Zupełny OT - jeszcze o peRFIDności
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Całkiem OT, bo akurat artykuł dotyczy paszportów z RFID. Które to,
    jakoby bezpieczne, paszporty można klonować już od paru lat. Czas na
    klonowanie: 1 godzina. Koszt sprzętu: 600 PLN:
    http://biometria.edu.pl/paszport-biometryczny-latwy-
    do-podrobienia

    Nie wspominając już że można tworzyć paszporty osób fikcyjnych*
    http://www.pcworld.pl/news/168979/Hakerzy.stworzyli.
    paszport.Elvisa.html
    Taki dokument, który bez problemu przepuści czytnik na lotnisku.
    Czytnik z kontraktu za miliardy USD.

    Więc kto by się tam bawił w kopiowanie lub tylko kradzież byle 50
    PLNów, gdy w grę wchodzą lepsze pieniądze.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    * - bo Elvis nigdy nie istniał ;-)
    * - Al Kyder i Terry Wrist też nie istnieją ;-)

  • 2. Data: 2012-07-21 22:58:21
    Temat: Re: Zupełny OT - jeszcze o peRFIDności
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 21.07.2012 14:56, Zbynek Ltd. pisze
> [...]
    > jakoby bezpieczne, paszporty można klonować już od paru lat. Czas na
    > klonowanie: 1 godzina. Koszt sprzętu: 600 PLN:

    "W stanie Kalifornia w Stanach Zjednoczonych w zeszłym roku uchwalono
    prawo uznające każde nieuprawnione (bez zgody właściciela) odczytanie
    nośnika RFID (ang. radio frequency identification) jest nielegalne - są
    to nowoczesne karty kredytowe (**w Polsce nie obecne na szczęście**),"

    To sie nazywa artykul na czasie. Po komentarzach wnosze, ze informacja
    sprzed co najmniej 3 lat.

  • 3. Data: 2012-07-22 00:12:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbynek Ltd." juetvm$bon$...@n...news.atman.pl

> [...]

    kontraktu za miliardy USD.

    > Więc kto by się tam bawił w kopiowanie lub tylko kradzież byle 50 PLNów, gdy w grę

    Ponoć Grecy pobierają różny szmal (renty, emerytury,
    zasiłki itp.) na osoby, które już nie żyją. :)

    ZTCW paszporty oparte o informacje typu odciski palców, dno
    oko itp. są także niebezpieczne, ale od innej strony -- raz
    skopiowane dane służyć mogą złodziejowi aż do śmierci ofiary.
    Czyżby ktoś mądry_inaczej wpadł na pomysł połączenia tych
    dwóch nowoczesności?

    Biometryczność/biometria połączona z peRFIDnością?... Nieźle...

    -=-

    Gdy byłem małym dzieckiem, świat dookoła mnie był komunistyczny,
    dlatego uważano powszechnie, iż nie tylko można być nieuczciwym,
    ale wręcz trzeba, gdyż należy zwalczać wrogie (i obce) nam państwo...
    Chciałem wówczas być hakerem/krakerem -- aby kraść. :) Zanim dorosłem,
    komunizm padł i należało być uczciwym...

    Teraz znów mamy komunizm, ale znacznie gorszy, bo taki, który
    nie budzi ludzi do sprzeciwu, gasi sumienia, ucisza obawy itp...

    A ja -- nadal mam marzenia. :)

    -=-

    Komunizm to ten system polityczno-gospodarczo-społeczno-filozoficzny,
    w którym pracowici i pomysłowi pracują, ale owoce tej pracy zjadają
    przede wszystkim (i przed wszystkimi) cwani głupole rwący się do władzy
    i podpierający się górnolotnymi hasłami typu: honor, ojczyzna, prawda,
    miłość, Bóg, bóg, kultura, prawo, sprawiedliwość, demokracja, wolność,
    braterstwo, równość, (: wspólnota, :) dialog, przyjaźń, pokój...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2012-07-22 10:22:51
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > miłość, Bóg, bóg, kultura, prawo, sprawiedliwość, demokracja, wolność,
    > braterstwo, równość, (: wspólnota, :) dialog, przyjaźń, pokój...

    Moge do stopki?

  • 5. Data: 2012-07-22 12:06:20
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07/22/2012 05:12 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > miłość, Bóg, bóg, kultura, prawo, sprawiedliwość, demokracja, wolność,
    > braterstwo, równość, (: wspólnota, :) dialog, przyjaźń, pokój...

    Kolejnosc slow zuplenie przypadkowa? :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveller.com

  • 6. Data: 2012-07-22 15:02:29
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Tomasz Chmielewski napisał(a) :

    > Kolejnosc slow zuplenie przypadkowa? :)

    Dobór słów także ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 7. Data: 2012-07-22 15:37:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" jugjas$is5$...@i...gazeta.pl

    > Kolejnosc slow zuplenie przypadkowa? :)

    Tak i nie zarazem. Kolejność ostatnich słów (tych po dwukropku) jest przypadkowa.

    "Jakub Jewuła" jugd8v$6pf$...@i...gazeta.pl

    > Moge do stopki?

    Tak.

    "Zbynek Ltd." jugtjt$c1m$...@n...news.atman.pl

    > Dobór słów także ;-)

    Nie. :)

    -=-

    Damastes

    http://www.youtube.com/watch?v=FoT1K2U5V5k

    Moje ruchome imperium między Atenami i Megarą
    Władałem puszczą wąwozem przepaścią sam
    Bez rady starców głupich insygniów z prostą maczugą w dłoni
    Odziany tylko w cień wilka i grozę budzący dźwięk słowa Damastes

    Brak mi było poddanych to znaczy miałem ich na krótko
    Nie dożywali świtu jest jednak oszczerstwem nazwanie mnie zabójcą
    Jak głoszą fałszerze historii

    W istocie byłem uczonym reformatorem społecznym
    Moją prawdziwą pasją była antropometria

    Wymyśliłem łoże na miarę doskonałego człowieka
    Przyrównywałem złapanych podróżnych do owego łoża
    Trudno było uniknąć - przyznaję - rozciągania członków obcinania kończyn

    Pacjenci umierali ale im więcej ginęło
    Tym bardziej byłem pewny że badania moje są słuszne
    Cel był wzniosły postęp wymaga ofiar

    Pragnąłem znieść różnicę między tym co wysokie a niskie
    Ludzkości obrzydliwie różnorodnej pragnąłem dać jeden kształt
    Nie ustawałem w wysiłkach aby zrównać ludzi

    --> Pozbawił mnie życia Tezeusz morderca niewinnego Minotaura
    Ten który zgłębiał labirynt z babskim kłębkiem włóczki
    Pełen forteli oszust bez zasad i wizji przyszłości

    Mam niepłonną nadzieję że inni podejmą mój trud
    I dzieło tak śmiało zaczęte doprowadzą do końca

    Jak widać -- problem ,,równania ludzi'' w imię wyższych celów jest stary
    jak świat. I od zawsze Tezeusze (pomysłowi) łamią komunistyczne dobrotliwości.

    ZSRR (piewca i obrońca komunizmu) padł w zimnej wojnie -- nie za sprawą
    Jana Pawła II, ale za sprawą technologii, która Amerykanom dała przewagę
    nad Sowietami. (nad radnymi -- bo choć każdy wie, że 'sowietować' to
    'radzić', jednak nie każdy ,,pojmuje'', że 'sowiet' to inaczej 'radny')

    Do wojny tej jednak wykorzystano także kreatury takie jak Saddam Husajn
    czy Osama Bin Laden. Wojny należy prowadzić metodami uczciwymi, nie zaś
    jakimkolwiek, jak to uczynili Amerykanie, za co później zapłacili dość
    wysoką cenę. Czasami lepiej przegrać, niż wygrać za wszelka cenę.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2012-07-22 15:40:19
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Komunizm to ten system polityczno-gospodarczo-społeczno-filozoficzny,
    > w którym pracowici i pomysłowi pracują, ale owoce tej pracy zjadają
    > przede wszystkim (i przed wszystkimi) cwani głupole rwący się do władzy
    ^^^^^^^^^^^^^

    Cwani - tak. Głupole - absolutnie nie... :-(

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2012-07-22 16:40:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" jugvs3$om8$...@i...gazeta.pl

    > Cwani - tak. Głupole - absolutnie nie... :-(

    Kwestia definicji słów 'cwanmy' czy 'głupi'.

    IMO cwany to taki, który nie myśli ,,zbyt głęboko'' ale
    nie ma skrupułów. Chytry, przebiegły, nieuczciwy itp...
    Posługujący się ,,prawdą nieprawdziwą'', czy jak kto
    woli -- półprawdą, niedomówieniami itp...

    -- malutka antena ma zysk 40 dB
    (ma w rzeczywistości takie wzmocnienie)

    -- ZOOM stukrotny
    (krótki obiektyw, ale powiększenie dokonane
    na pliku (TIFF, BMP) szopą fotograficzną)

    -- optyczny ZOOM stukrotny
    (krótki obiektyw, ale powiększenie dokonane
    na filmie/kliszy powiększalnikiem)

    Może źle użyłem słowa 'cwany'.

    cwaniak m III, DB. -a, N. ~kiem; lm M. ci ~acy, te -i, DB. -ów

    posp. <<człowiek przebiegły, chytry, radzący sobie
    w każdej sytuacji, nawet czyimś kosztem; spryciarz>>

    -=-

    Dlaczego taki ktoś jest IMO głupolem? W tak zwanym ostatecznym
    rozrachunku wychodzi na swych mądrościach (cwaniactwie) jak
    wyszli Niemcy na mądrości Hitlerowskiej.

    -=-

    Ale to moje myśli, nie chcę narzucać ich nikomu.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2012-07-22 20:30:20
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>