    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zupełny OT - jeszcze o peRFIDności
    Date: Sun, 22 Jul 2012 00:12:15 +0200

    "Zbynek Ltd." juetvm$bon$...@n...news.atman.pl

    > Całkiem OT, bo akurat artykuł dotyczy paszportów z RFID. Które to, jakoby
    bezpieczne, paszporty można klonować już od paru lat.
    > Czas na klonowanie: 1 godzina. Koszt sprzętu: 600 PLN:
    > http://biometria.edu.pl/paszport-biometryczny-latwy-
    do-podrobienia

    > Nie wspominając już że można tworzyć paszporty osób fikcyjnych*
    > http://www.pcworld.pl/news/168979/Hakerzy.stworzyli.
    paszport.Elvisa.html
    > Taki dokument, który bez problemu przepuści czytnik na lotnisku. Czytnik z
    kontraktu za miliardy USD.

    > Więc kto by się tam bawił w kopiowanie lub tylko kradzież byle 50 PLNów, gdy w grę
    wchodzą lepsze pieniądze.

    Ponoć Grecy pobierają różny szmal (renty, emerytury,
    zasiłki itp.) na osoby, które już nie żyją. :)

    ZTCW paszporty oparte o informacje typu odciski palców, dno
    oko itp. są także niebezpieczne, ale od innej strony -- raz
    skopiowane dane służyć mogą złodziejowi aż do śmierci ofiary.
    Czyżby ktoś mądry_inaczej wpadł na pomysł połączenia tych
    dwóch nowoczesności?

    Biometryczność/biometria połączona z peRFIDnością?... Nieźle...

    -=-

    Gdy byłem małym dzieckiem, świat dookoła mnie był komunistyczny,
    dlatego uważano powszechnie, iż nie tylko można być nieuczciwym,
    ale wręcz trzeba, gdyż należy zwalczać wrogie (i obce) nam państwo...
    Chciałem wówczas być hakerem/krakerem -- aby kraść. :) Zanim dorosłem,
    komunizm padł i należało być uczciwym...

    Teraz znów mamy komunizm, ale znacznie gorszy, bo taki, który
    nie budzi ludzi do sprzeciwu, gasi sumienia, ucisza obawy itp...

    A ja -- nadal mam marzenia. :)

    -=-

    Komunizm to ten system polityczno-gospodarczo-społeczno-filozoficzny,
    w którym pracowici i pomysłowi pracują, ale owoce tej pracy zjadają
    przede wszystkim (i przed wszystkimi) cwani głupole rwący się do władzy
    i podpierający się górnolotnymi hasłami typu: honor, ojczyzna, prawda,
    miłość, Bóg, bóg, kultura, prawo, sprawiedliwość, demokracja, wolność,
    braterstwo, równość, (: wspólnota, :) dialog, przyjaźń, pokój...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'