  • 31. Data: 2013-02-19 20:19:08
    Temat: Re: Znowu o Paypassach
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 18 Lut, 12:00, luc <b...@g...net> wrote:
    > Samcik o bezdotykowym czyszczeniu kont:
    >
    > http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,13417209.html

    Wczoraj w zwiazku z ogolnym zamieszaniem dot zblizeniowek wyslalem
    maila do Citi z pytaniem jak to u nich jest z Paypassem i PayWave:
    "Uprzejmie informujemy, że w przypadku standardowych transakcji
    kartowych, do momentu zastrzeżenia karty właściciel odpowiada za
    transakcje do równowartości 150 euro. W przypadku transakcji
    zbliżeniowych właściciel nie ponosi tego ryzyka jeśli nie doszło do
    zaniedbań, a ewentualne koszty wykonanych operacji bierze na siebie
    bank - wydawca karty.

    W przypadku kradzieży karty wyposażonej w technologię PayPass, Bank
    stosuje ujednolicone zasady odpowiedzialności za transakcje dokonane
    skradzioną kartą dla wszystkich posiadaczy kart debetowych na zasadach
    określonych w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach
    płatniczych."

    Czyli teoretycznie bank odpowiada za operacje zblizeniowe. Pytanie
    jaka jest praktyka

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 32. Data: 2013-02-20 00:55:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-02-19 20:19, Rafal M pisze:
> [...]

    [...]

    > Czyli teoretycznie bank odpowiada za operacje zblizeniowe. Pytanie
    > jaka jest praktyka

    W internetowym artykule tego fragmentu nie ma, ale w gazecie drukowanej
    jest: użytkowniczvce karty, której kartę skradziono, bank, przy pisaniu
    przez nią reklamacji, kazał podać dokładne adresy punktów, w których
    nastąpiło użycie skradzionej karty i pisać reklamacje dla każdej
    transakcji oddzielnie. Użytkowniczka mówiła, że w systemie transakcyjnym
    jej banku, dostępnym przez WWW nie ma adresów lokalizacji sklepów.

    Rzecznik mBanku w tekście odparł natomiast, że reklamację za
    nieautoryzowane użycie karty jej prawowity użytkownik powinien składać w
    sklepie, który zaakceptował transakcję, bo to pracownik tegoż sklepu nie
    dochował staranności i nie zweryfikował, czy aby przypadkiem płacąca nią
    osoba jest tą, do której karta faktycznie należy.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 33. Data: 2013-02-20 07:59:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-20 00:55, Krystek pisze:

> [...]
    > dochował staranności i nie zweryfikował, czy aby przypadkiem płacąca nią
    > osoba jest tą, do której karta faktycznie należy.

    Skoro sprzedawca powinien sprawdzać tożsamość, to w ogóle po co ładować
    pieniądze w rozwój tego PissPussy, skoro jest on wolniejszy i mniej
    wygodny niż autoryzacja PINem?

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2013-02-20 09:10:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.02.2013 10:54, Piotr Gałka pisze:

    > Ale od czasu jak się dowiedziałem o opatentowaniu przez Philipsa TV,
    > który na czas reklam przestaje reagować na pilota to już mnie żadne
    > wymierzone w użytkownika działanie urządzeń chyba nie zdziwi.

    Serio? Oficjalnie?

    Swoją szosą - jak to dobrze, że nie mam TV :)

  • 35. Data: 2013-02-20 09:11:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.02.2013 12:32, Piotr Gałka pisze:

    > Nie pamiętam gdzie to było, nie mogę łatwo namierzyć. Ten TV to podobno
    > oferta dla dostawców cyfrówki - tańszy abonament ale z blokadą pilota na
    > czas reklam.

    No to trochę jak z tymi samochodami rozdawanymi na Placu Czerwonym -
    kilka "detali" pominąłeś ;)

  • 36. Data: 2013-02-20 09:36:02
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    wiadomości news:51248545@news.home.net.pl...

    > No to trochę jak z tymi samochodami rozdawanymi na Placu Czerwonym -
    > kilka "detali" pominąłeś ;)

    Napisałem tylko to co istotne ;-).
    P.G.

  • 37. Data: 2013-02-20 10:16:40
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu środa, 20 lutego 2013 00:55:45 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

> [...]
    > dochował staranności i nie zweryfikował, czy aby przypadkiem płacąca nią
    > osoba jest tą, do której karta faktycznie należy.

    ROTFL miesiaca.
    to po co ta technologia;)

  • 38. Data: 2013-02-20 10:52:18
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu środa, 20 lutego 2013 00:55:45 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

    > to po co ta technologia;)

    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o......
    P.G.

  • 39. Data: 2013-02-20 13:19:33
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 18 Feb 2013 17:27:43 +0000 (UTC), W <w...@w...pl> wrote:

    >Mimo wszystko byłoby miło, gdyby banki nie wymagały kombinacji alpejskich a
    >po prostu w systemie transakcyjnym umieściły stosowną opcję... ale nie -
    >banki mają kuffa parcie :|

    ale ja jako klient nie mam zamiaru zgodzić się na paypassa. I na razie
    żadnego nie mam.

  • 40. Data: 2013-02-20 13:25:31
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 19 Feb 2013 11:19:08 -0800 (PST), Rafal M
    <r...@g...com> wrote:

> [...]
    >płatniczych."
    >

    >Czyli teoretycznie bank odpowiada za operacje zblizeniowe

    ja wyczytałem coś innego: jeśli masz kartę (nie ukradli Ci), to
    płacisz (no bo niby jak ktoś miałby użyć PP, jeśli nie zaniedbasz
    zabezpieczenia karty przed nieuprawnionym użyciem? :-) ), a jak Ci
    ukradną, to może Cię to kosztować 650 eurosów.

    Dlatego ja dziękuję za taką "wygodę".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski