  • 1. Data: 2013-02-18 10:16:56
    Temat: Alior (Sync) chce zarabiać na sprzedaży prywatnych danych swoich klientów
    Od: CyberBoB <m...@g...com>

    Alior wprost przyznaje, że chce sprzedawać zgromadzone o klientach dane. Strzał w
    stopę ?

    http://niebezpiecznik.pl/post/niefortunny-wywiad-wic
    eprezesa-alior-banku-czyli-profilowanie-klientow-i-s
    przedawanie-danych-na-ich-temat-innym-firmom/

  • 2. Data: 2013-02-18 10:58:59
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 01:16:56 -0800, CyberBoB napisał(a):

    > Alior wprost przyznaje, że chce sprzedawać zgromadzone o klientach dane.
    > Strzał w stopę ?

    IMO dużo gorzej. Moja ewakuacja już nabirała realnych kształtów.

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2013-02-18 16:38:00
    Od: b...@a...pl

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 10:16:56 UTC+1 użytkownik CyberBoB napisał:
> [...]
    eprezesa-alior-banku-czyli-profilowanie-klientow-i-s
    przedawanie-danych-na-ich-temat-innym-firmom/

    Szanowni Państwo,

    całe zamieszanie wynika z nieporozumienia. Big Data jest projektem na razie w fazie
    koncepcyjnej, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Wiele firm próbuje sięgnąć po BIG
    DATA, ale albo nie ma dostępu do danych, albo odpowiedniej wiedzy, albo technologii.

    Nie chodzi przy tym w żadnym przypadku o handlowanie danymi klientów Banku! W tym
    roku Alior Bank planuje przede wszystkim w lepszy sposób oceniać zdolność kredytową
    klientów. Docelowo, bazując na naszych doświadczeniach, chcielibyśmy świadczyć usługi
    technologiczne innym dużym firmom, oparte na takich rozwiązaniach. Niemniej nie
    chodzi o przekazywanie takim firmom danych naszych klientów, lecz o tworzenie
    narzędzi dla innych firm, aby same mogły lepiej analizować dane swoich klientów.

    Jeśli jakakolwiek firma będzie wykorzystała kiedykolwiek BIG DATA to będzie to robić
    tylko i wyłącznie za zgodą klienta.

    Z poważaniem,
    Zespół Alior Banku

  • 4. Data: 2013-02-18 16:40:57
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-02-18 16:38, b...@a...pl napisał(a):

    > Jeśli jakakolwiek firma będzie wykorzystała kiedykolwiek BIG DATA
    > to będzie to robić tylko i wyłącznie za zgodą klienta.

    ROTFL!

    --
    TrzyLinie

  • 5. Data: 2013-02-18 17:51:16
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-02-18 16:38, b...@a...pl pisze:

    > całe zamieszanie wynika z nieporozumienia.

    To nieporozumienie szumnie zwane jest w aliorze "kompetentnymi
    pracownikami" - Racja.

    > ale albo nie ma dostępu do danych, albo odpowiedniej wiedzy, albo technologii.

    Tu też racja - technologię jaką ma alior można by wdrożyć do
    zarządzania rolką srajtaśmy w szalecie na centralnym. Z
    elementarną obsugą swojej bazy danych macie gigantyczne
    problemy, a marzy się wam "big data".

    Żeby nie było, że jestem gołosłowny - Wypowiadam umowe w
    aliorsyfie, likwiduję kartę i wypowiadam umowę ramową.

    Mija parę lat - dostaję wezwanie do zapłaty opłat naliczonych na
    rachunku ... zaciskam zęby i idę do waszej złodziejskiej
    placówki - płacę zaległość, ponownie wypowiadam wszelkie
    rachunki,umowy, wycofuję zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

    3 dni później dzwoni kretynka z aliora budząc mnie o 8 rano i
    proponując produkty kredytowe.

    Zabierzcie się za szkolenie w zarządzaniu kiblem miejskim, potem
    pomyślcie o bankowości.

    > Z poważaniem,

    Chyba głębokim - względem każdego klienta, którego wyruchaliście.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 6. Data: 2013-02-18 18:22:45
    Od: xbartx <b...@h...net>

> [...]

    > http://niebezpiecznik.pl/post/niefortunny-wywiad-wic
    eprezesa-alior-
    banku-czyli-profilowanie-klientow-i-sprzedawanie-dan

    No i w sumie nie ma co się dziwić, że teraz wszyscy tak na nowo chcą te
    przelewy odkryć i zdefiniować - najlepiej przez fejsbuka albo telefon he
    he, bo łatwo będzie można dane zbierać.

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2013-02-18 18:34:26
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 07:38:00 -0800, bank napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeśli jakakolwiek firma będzie wykorzystała kiedykolwiek BIG DATA to
    > będzie to robić tylko i wyłącznie za zgodą klienta.

    Tak "faza koncepcyjna" tego big data to gdzie ma miejsce na świeci czy u
    Państwa?

    Z wypowiedzi Pana Wiceprezesa:
    "Mamy zatrudnione już pierwsze osoby ..." "Mamy bazę klientów żeby to
    sprawdzić." i ogólnie jak się słucha zaaferowanego Pana Wice to można
    odnieść wrażenie, że to już raczej powoli rusza.

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2013-02-18 22:49:04
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    ps.com...
    napisał:
> [...]
    eprezesa-alior-banku-czyli-profilowanie-klientow-i-s
    przedawanie-danych-na-ich-temat-innym-firmom/

    (...)

    > Z poważaniem,
    > Zespół Alior Banku

    ale jaki zespół? IT? PR? czy oddziału banku?

  • 9. Data: 2013-02-19 10:39:37
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 18:22:45 UTC+1 użytkownik xbartx napisał:

    > No i w sumie nie ma co się dziwić, że teraz wszyscy tak na nowo chcą te
    > przelewy odkryć i zdefiniować - najlepiej przez fejsbuka albo telefon he
    > he, bo łatwo będzie można dane zbierać.

    Ależ oczywiście, w ten sposób klient sam podaje na tacy wszystkie "kwiatki"
    o sobie. Ja bym im jeszcze podpowiedział, żeby do systemu transakcyjnego
    dołączyć wtyczki do ciągnięcia danych nie tylko z serwisów społecznościowych,
    ale i poczty elektronicznej, wyszukiwarki, etc.

    --
    Olgierd
    http://legeartis.org.pl

  • 10. Data: 2013-02-19 21:52:05
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-02-18 16:40, TrzyLinie pisze:

    > ROTFL!

    Jak zapewnia Janusz Wróblewski, Alior Bank, podchodząc ze zrozumieniem
    do sytuacji, w jakiej znalazł się pan Rafał, oraz mając na uwadze fakt,
    że nie posiada on obecnie żadnych aktywnych produktów, bank podjął
    decyzję o usunięciu zgody na przetwarzanie danych marketingowych.

    --
    animka