  • 41. Data: 2013-02-20 13:26:39
    Temat: Re: Znowu o Paypassach
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 20 Feb 2013 00:55:45 +0100, Krystek <s...@k...art.pl>
    wrote:

    >Rzecznik mBanku w tekście odparł natomiast, że reklamację za
    >nieautoryzowane użycie karty jej prawowity użytkownik powinien składać w
    >sklepie, który zaakceptował transakcję, bo to pracownik tegoż sklepu nie
    >dochował staranności i nie zweryfikował, czy aby przypadkiem płacąca nią
    >osoba jest tą, do której karta faktycznie należy.

    a co niby miał zrobić? Porównać zdjęcie, które w terminalu mu się
    wyświetliło z paszczą klienta?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 42. Data: 2013-02-20 17:06:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krystek <s...@k...art.pl> writes:

> [...]
    > nie dochował staranności i nie zweryfikował, czy aby przypadkiem
    > płacąca nią osoba jest tą, do której karta faktycznie należy.

    Niedorzeczne:
    - sklepu i użytkownika nie wiąże żadna umowa, która mogłaby być podstawą
    reklamacji, a sklep nie jest stroną w ew. sporze użytkownika
    z bankiem,
    - sklep nie ma obowiązku weryfikować czegokolwiek związanego z kartą
    procesorową, ani nie ma takiego zwyczaju,
    - ustawa także "widzi" to nieco inaczej.

    Swoją drogą, ciekawe jak by sobie rzecznik wyobrażał takie reklamacje,
    gdyby sklep znajdował się np. na drugim końcu Polski, a jeśli to nie
    wystarczy, to na drugim końcu świata.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 43. Data: 2013-02-20 19:08:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > ale ja jako klient nie mam zamiaru zgodzić się na paypassa. I na razie
    > żadnego nie mam.

    Otóż to. Wystarczy nie aktywować tego pasa i już. Nie wiem, czemu
    wszyscy tutaj jęczą.

    Ktoś Was zmuszał, żeby testować na sobie sposoby kradzieży? Wystarczyło
    chwilę pomyśleć, żeby zrozumieć, jakim zagrożeniem są płatności bezpinowe.

    --
    MN

  • 44. Data: 2013-02-20 19:28:18
    Od: W <w...@w...pl>

    Marcin N wystukał, co następuje:

> [...]
    >
    > Ktoś Was zmuszał, żeby testować na sobie sposoby kradzieży? Wystarczyło
    > chwilę pomyśleć, żeby zrozumieć, jakim zagrożeniem są płatności

    Hm, wytłumacz mi jak miałem go nieaktywować? Nowa KK citi, pierwsza
    transakcja normalnie, czytanie czipa + PIN, druga bezstykowa bez
    potwierdzania...

  • 45. Data: 2013-02-20 19:28:55
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Otóż to. Wystarczy nie aktywować tego pasa i już. Nie wiem, czemu wszyscy
    > tutaj jęczą.

    Rozumiem masz jakiś sposób aktywacji karty bez aktywacji pay-pasa.
    Podziel się proszę instrukcją.
    P.G.

  • 46. Data: 2013-02-20 19:30:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-20 19:28, W pisze:
    > Marcin N wystukał, co następuje:

    > Hm, wytłumacz mi jak miałem go nieaktywować? Nowa KK citi, pierwsza
    > transakcja normalnie, czytanie czipa + PIN, druga bezstykowa bez
    > potwierdzania...

    Właśnie wczoraj zadzwoniłem na infolinię Citi i wyłączyłem opcję
    zbliżeniową w moim MasterCardzie. Teoretycznie się zatem da - jak w
    praktyce, jeszcze nie testowałem.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2013-02-20 19:31:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-20 19:28, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:kg33e0$fka$1@news.task.gda.pl...

    > Rozumiem masz jakiś sposób aktywacji karty bez aktywacji pay-pasa.
    > Podziel się proszę instrukcją.

    Jak się nie da, to - zmienić bank :P

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2013-02-20 19:33:34
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 19 Lut, 20:19, Rafal M <r...@g...com> wrote:

    > Wczoraj w zwiazku z ogolnym zamieszaniem dot zblizeniowek wyslalem
    > maila do Citi z pytaniem jak to u nich jest z Paypassem i PayWave:

    To identycznego maila wyslalem jeszcze do innych bankow gdzie mam
    zblizeniowki:

    2. Alior Sync (debetowka do konta) - klient odpowiada za zakupy do 150
    euro.

    Czyli karta w dniu dzisiejszym zostala wyrzucona z portfela, zostaje w
    domu

    3. ING (debetowka do konta) - klient odpowiada za zakupy do 150 euro,
    z tym, ze niby sa jakies algorytmy limitujace wpisane w procesor na
    karcie (kwota/ilosc operacji zblizeniowych), limity te zeruja sie po
    uzyciu karty chip+pin.

    Czyli karta chyba tez zostanie wyrzucona z portfela.

    Zostanie mi Polbank bez zblizeniowki i KK City (bo zapewniaja
    ochrone).

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 49. Data: 2013-02-20 22:48:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > wiadomości news:kg33e0$fka$1@news.task.gda.pl...

    > Rozumiem masz jakiś sposób aktywacji karty bez aktywacji pay-pasa.

    Służę uprzejmie: używaj kart M-Banku. Tu pierwsze użycie passa wymaga
    podania pinu. Dopóki tego nie zrobisz - pass jest nieaktywny i złodziej
    nic nie wskóra.

    --
    MN

  • 50. Data: 2013-02-20 23:11:02
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 20 Feb 2013 18:28:18 +0000 (UTC), W <w...@w...pl> wrote:

    >Hm, wytłumacz mi jak miałem go nieaktywować? Nowa KK citi, pierwsza
    >transakcja normalnie, czytanie czipa + PIN, druga bezstykowa bez
    >potwierdzania...

    ja nie mam zamiaru godzić się na otrzymanie takiej karty.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski