  • 1. Data: 2013-02-17 22:48:53
    Temat: Komornik w mBanku i minusy na emaxach
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dzisiaj mi kolega pokazał, że dostał pismo od komornika iż za mandat
    drogowy pociągnie mu kasę z konta. Zalogował się do mBanku a tam coś
    takiego. Ma ekonto i dwa emax+. W blokadach ekonta jest to zajęcie
    komornicze na 212 zł. W ekoncie jest normalnie czyli saldo większe o te
    212 zł niż dostępne środki. Za to na dwóch pozostałych emax+ jest -212 zł
    na czerwono (oczywiście ma je puste od dawien dawna). Tak to się
    normalnie odbywa w mbąku?
    Ciekawe jak wejdzie ten nowy lepszy system i będzie bankowość
    rzeczywista, która dopasuje scenariusze tu i teraz gdzie się właśnie
    klient znajduje - co ta wirtualna rzeczywistość poradzi na takiego
    komornika he he ;)

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2013-02-17 22:51:14
    Temat: Re: Komornik w mBanku i minusy na emaxach
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-17 22:48, xbartx pisze:

> [...]
    > rzeczywista, która dopasuje scenariusze tu i teraz gdzie się właśnie
    > klient znajduje - co ta wirtualna rzeczywistość poradzi na takiego

    Oznacza to tylko tyle, że jak coś wpłacisz na emaxy, to 212 się pożre.
    To raczej techniczny zapis, niż faktycznie wykonany debet.
    (pamiętaj o kwocie wolnej od zajęcia!)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-02-19 16:47:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 17 Feb 2013 21:48:53 +0000 (UTC), w <kfrj85$651$2@node1.news.atman.pl>,
    xbartx <b...@h...net> napisał(-a):

> [...]
    > drogowy pociągnie mu kasę z konta. Zalogował się do mBanku a tam coś
    > takiego. Ma ekonto i dwa emax+. W blokadach ekonta jest to zajęcie

    Acha, kolega... ;)

  • 4. Data: 2013-02-19 20:44:47
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Feb 17, 3:48 pm, xbartx <b...@h...net> wrote:
> [...]
    > 212 zł niż dostępne środki. Za to na dwóch pozostałych emax+ jest -212 zł
    > na czerwono (oczywiście ma je puste od dawien dawna). Tak to się

    Nawet lepiej - bo mnie weszli na konto w multibanku, miałem w sumie
    debet na chyba 7-8 * 106 złotych (każde konto i rachunek
    oszczędnościowy i tu, i tam).

    mucher

  • 5. Data: 2013-02-19 22:03:40
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 19 Feb 2013 16:47:49 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Acha, kolega... ;)

    No kolega. Ja mBanku nie używam już od ładnych kilku lat, leży odłogiem i
    trzymam w zasadzie z przyzwyczajenia.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2013-02-20 09:43:09
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "mucher" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On Feb 17, 3:48 pm, xbartx <b...@h...net> wrote:

    >Nawet lepiej - bo mnie weszli na konto w multibanku, miałem w sumie
    >debet na chyba 7-8 * 106 złotych (każde konto i rachunek
    >oszczędnościowy i tu, i tam).

    Jest jakiś przepis, który pozwala im wchodzić w debet ?
    Jak tu kiedyś napisałem, że gdzieś spotkałem informację, że komuś weszli aż
    do limitu kart kredytowych to ktoś mi odpisał, że nie mogą.
    P.G.

  • 7. Data: 2013-02-20 23:10:40
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:51248c98@news.home.net.pl...

> [...]
    > Jak tu kiedyś napisałem, że gdzieś spotkałem informację, że komuś weszli
    > aż do limitu kart kredytowych to ktoś mi odpisał, że nie mogą.

    a może komornik może wziąć kredyt w imieniu dłużnika? łatwo by mieli, co?

    pzdr

  • 8. Data: 2013-02-21 22:04:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 20 Feb 2013 09:43:09 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > Jak tu kiedyś napisałem, że gdzieś spotkałem informację, że komuś weszli
    > aż do limitu kart kredytowych to ktoś mi odpisał, że nie mogą.

    Dzisiaj kolega zaraportował, że dalej mu ten komornik w blokadach wisi
    ale jak wszedł w szczegóły konta czy gdzieś tam, to pokazała mu się kwota
    wolna od zajęcia czy jakoś tak tylko że jakoś 12k pln. Jak zrobił przelew
    na sto parę zł to pomniejszyła się o ten przelew. Minusy na emaxach dalej
    się czerwienią he he.

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2013-02-23 11:39:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]
    > Jak tu kiedyś napisałem, że gdzieś spotkałem informację, że komuś weszli aż
    > do limitu kart kredytowych to ktoś mi odpisał, że nie mogą.

    To nie jest debet. To są 'dostepne środki'. Czyli wynik skomplikowanego
    działania matematycznego środki na koncie - blokada.

    Sa dwie możliwości - zadzwonić do mBanku i wyrazić zgodę na pobranie kwoty
    zajęcia (+50zł za obsługę), albo zaplacic komornikowi i wystąpić o
    uchylenie zajęcia.

    Nie wiem, po co to bicie piany.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 10. Data: 2013-02-23 15:38:30
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Feb 23, 4:39 am, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Sa dwie mo liwo ci - zadzwoni do mBanku i wyrazi zgod na pobranie kwoty
    > zaj cia (+50z za obs ug ), albo zaplacic komornikowi i wyst pi o
    > uchylenie zaj cia.

    Opłata za obsługę zajęcia jest w rejestrze klauzul niedozwolonych - u
    mnie multi pobrało 30 zł, oddali po reklamacji.

    Co do wcześniejszego posta - tak,zmniejszyli dostępne środki (czyli de
    facto saldo wynosiło u mnie -106 zł na wszystkich rachunkach).

    mucher